Hakket oksekød i køleskabet
Fra : Heidi

Dato : 08-10-06 09:19

Vi købte noget hakket oksekød i fredags, som skulle bruges til
aftensmaden i går. Det blev stillet i køleskabet fredag straks efter
købet, og har stået der siden ved max. 5 grader (måske nærmere 4).
Nu blev vi så inviteret til at spise hos nogen i går, og jeg glemte at
få kødet lagt i fryseren.
I dag har det antaget en lettere brunlig kulør (i modsætning til den
mere røde det havde i fredags) - kan det stadig bruges til at lave mad
af i dag? Der står det skal anvendes senest den 7.10, men gør den ekstra
dag (og den brunlige farve) at det er sundhedsskadeligt, når det bliver
tilberedt? (det skal bruges til små kødboller stegt på panden og
derefter i en suppe).

--
Heidi

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 08-10-06 12:18

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> wrote in news:4528b457$0$49205$14726298
@news.sunsite.dk:

> [...]
> dag (og den brunlige farve) at det er sundhedsskadeligt, når det bliver
> tilberedt? (det skal bruges til små kødboller stegt på panden og

Den brunlige (sikkert mere grålig?) kulør har ikke nogen betydning. Åben
pakken og stik næsen ned i den. Hvis ikke du får en ren duft af kød, så
kassér det.

Under alle omstændigheder ville jeg kun spise kødet 110% gennemstegt f.eks
som kødsovs.

Fra : Kim Persson

Dato : 08-10-06 13:19

> [...]
> kassér det.
>
> Under alle omstændigheder ville jeg kun spise kødet 110% gennemstegt f.eks

Farven er en indikation af iltmangel- har jeg ladet mig fortælle. Det ses
sommetider også pletvis på kødet allerede i supermarkedet.
Jeg havde gladelig spist det .

//Kim

Fra : Heidi

Dato : 08-10-06 16:08

Heidi wrote:
> [...]
> ekstra dag (og den brunlige farve) at det er sundhedsskadeligt, når
> det bliver tilberedt? (det skal bruges til små kødboller stegt på

Nå så blev aftensmad-planerne ændret igen - så nu ryger det i fryseren
(det lugter ikke dårligt) til en anden gang.
Tak for svarene

--
Heidi

Fra : Max

Dato : 08-10-06 18:31

Hej Heidi

> Nå så blev aftensmad-planerne ændret igen - så nu ryger det i fryseren
> (det lugter ikke dårligt) til en anden gang.

Det var dog en dårlig løsning, så skal det stå atter en dag for
at blive tøet op.

Mvh Max

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 08-10-06 20:28

> Det var dog en dårlig løsning, så skal det stå atter en dag for
> at blive tøet op.

Ja.. OP en anden gang så lav det til kødsauce el. lign. og frys så
kødsaucen...

--
Michael

Fra : Heidi

Dato : 09-10-06 16:40

Max wrote:
> Hej Heidi

> Det var dog en dårlig løsning, så skal det stå atter en dag for
> at blive tøet op.

Ja men det var også lidt en panik-løsning.
Dog vil jeg sige at jeg sjældent har kød til at stå og tø op i et døgn -
tit hvis jeg skal lave kødsauce kommer jeg først i tanke om det i sidste
øjeblik, roder i fryseren og finder en frossen klump, som jeg smider
direkte i gryden.
Er det mon stadig en dårlig ide ved den fremgangsmåde?

--
Heidi

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 09-10-06 19:31

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> on mandag 9. oktober 2006 at 17:40 +0100
wrote:
>Er det mon stadig en dårlig ide ved den fremgangsmåde?

Du er i hvert fald meget hård ved kødet, men sådan sundhedsskadeligt er
det nu ikke.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 14-10-06 22:57

Tja...det har sikkert allerede været laget 3-4 år i en fryser et eller andet
sted

--
Mvh Jasper der allerede har besluttet at købe noget af en helt frisk ko.

e-mail: jasper@FJERNESahrensbach.dk