Bananfluer, frugtfluer
Fra : Emilsen

Dato : 02-10-06 21:21

Hej

Problemer med frugtfluer (bananfluer)? Jeg har lige set et
tv-indslag om emnet, hvor en universitetsprofessor i
skadedyrsbekæmpelse kom med gode råd.

1.: Når du har købt frugt, så vask dem med en blød børste straks
ved hjemkomsten. Der kan nemlig sidde flere hundrede æg på hver
frugt. Når æggene kommer ind i varmen, kan de udklækkes på under
et døgn.

2.: Afløbet i køkkenvasken er et yndet tilholdssted. Når du har
lavet kaffe eller te, kommes det tiloversblevne kogende vand i
afløbet - også i overløbshullet.

3: Er der lavet filterkaffe (eller te), fjernes filteret straks
efter brygningen.

4: Stil en skål med en blanding af 1 dl. rødvin, en spsk.
vineddike og 1 spsk. sulfo ved siden af frugtskålen. Fluerne
drukner sig gerne i denne blandig.
Det virker faktisk meget hurtigt - har prøvet.

m.v.h. Emil

Fra : Peter Wing Larsen

Dato : 02-10-06 21:50

"Emilsen" <emilsen@home.invalid> wrote in message
> [...]

> blandig.
> Det virker faktisk meget hurtigt - har prøvet.

Har du navet på professoren? Måske han vil indgå 1000-kroners VÆDDEMÅL med
BW og druknegavn. Han har uden tvivl bevisbyrden for sine
rødvinshallucinaioner og sulfolyrik.

Fra : Emilsen

Dato : 02-10-06 22:47

Peter Wing Larsen har bragt dette til os:

> "Emilsen" <emilsen@home.invalid> wrote

> Har du navet på professoren? Måske han vil indgå 1000-kroners
> VÆDDEMÅL med BW og druknegavn. Han har uden tvivl bevisbyrden
> for sine rødvinshallucinaioner og sulfolyrik.

Ja, jeg har både navn på proffessoren og på hans universitet.
Men jeg vil ikke spilde min tid på at efterforske indlæget
yderligere.
Hvis nogen vil, var det udsendelsen Planetopika på SAT1.DE,
udsendt søndag 1. okt. 2006 kl. 22:45 - 23:30.

Jeg optager alle interessante udsendelser på bånd, så jeg
hurtigt kan spole forbi uinteressante indslag og reklamer.

Livet er for kort til at læse indlæg fra B.W.

m.v.h. Emil

Fra : Bo Warming

Dato : 03-10-06 12:38

"Peter Wing Larsen" <peterwing@mail.dk> wrote in message
> "Emilsen" <emilsen@home.invalid> wrote in message

> Har du navet på professoren? Måske han vil indgå 1000-kroners
> VÆDDEMÅL med BW og druknegavn. Han har uden tvivl bevisbyrden for
> sine rødvinshallucinaioner og sulfolyrik.

Da man kun ser nogle få bananfluer i luften ad gangen
så tror man let at nu er problmet løst når et par døde ligger i det
søde vin, men udryddelse er ikke så let

I mn barndom havde bagerbutikker fluepapir og det beviste at de tog
problemet alvorligt, men det fjernede ikke mange af fluerne og er
næppe i handelen idag

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 03-10-06 06:30

"Emilsen" <emilsen@home.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> vineddike og 1 spsk. sulfo ved siden af frugtskålen. Fluerne
> drukner sig gerne i denne blandig.
> Det virker faktisk meget hurtigt - har prøvet.

Du behøver såmænd ikke blande noget i rødvinen, de drukner sig gladeligt i
rødvin både i glasset og i flasken under vores måltid

Steen.

Fra : Bo Warming

Dato : 03-10-06 07:02

"Steen Jakobsen" <noway@nopost1.tele.xx> wrote in message
> "Emilsen" <emilsen@home.invalid> skrev i en meddelelse
>>

> Du behøver såmænd ikke blande noget i rødvinen, de drukner sig
> gladeligt i
> rødvin både i glasset og i flasken under vores måltid

Siden jeg i foråret holdt op at tørre løg, har jeg ikke haft
bananfluer, undtagen for at afprøve holocaustfluedrukning forslaget

Ingen tør vædde om det , hidtil - hvad med dig?

JEg har fået både en hveps og en stor flue i vinen i sommerens løb,
når jeg ikke gad huske prop, men udryddelse, selv i et hermetisk
lukket køkken - det er et væddemål jeg vil elske

Tilsætning af sulfo mm er rent pjat og de få fluer der dør er
taberfluer med ulykkesfuglpersonlighed-selvhad-og det ene ben i graven
allerede før du satte vinen frem

Fra : Bo Warming

Dato : 04-10-06 11:32

> [...]
> gladeligt i
> rødvin både i glasset og i flasken under vores måltid

Under MÅLTIDET ? ? ?

DEngang jeg havde disse små fluer var de kun nær det rådnende grønsag
i køkkenet og kom aldrig ind i stuen, hvor ofte stod åbnet sød vin
eller lå et gammelt æbleskrog i askebægeret

Der skal vist meget rådlugt til og bedst kan de lide indeklimaet i en
plastikpose, hvor de kan lave larver - som er for små til at jeg har
gidet smage på dissse.

Fra : Kent

Dato : 04-10-06 20:56

> [...]
>
> Der skal vist meget rådlugt til og bedst kan de lide indeklimaet i en
> plastikpose, hvor de kan lave larver - som er for små til at jeg har gidet

Du er nu en hyggelig fætter, Bo Warming .

Kent.

Fra : Kent

Dato : 03-10-06 10:52

> [...]
> blandig.
> Det virker faktisk meget hurtigt - har prøvet.

Pas på......

Inden længe vil Bo Warming sikkert komme med en beretning om,
hvordan du med stor fordel kan opdrætte bananfluerne, få en god
kød-procent og æde dem som hovedret - eller måske som dejligt
pålæg på mukkent brød.

Kent.

Fra : Bo Warming

Dato : 03-10-06 11:32

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> wrote in message

> [...]
> hvordan du med stor fordel kan opdrætte bananfluerne, få en god
> kød-procent og æde dem som hovedret - eller måske som dejligt

Den aktive iosenkræmmer har en batteri-ketcher der dræber insekter -
trist fluesæsonen er slut

Men kitin er ufordøjeligt , så der er ikke meget mad i insekter -
græshopper jeg spiste i AFrika var friturestegt og olien var det mest
mættende

Hvem mener at mange % af bananfluer kan drukne sig selv i sød vin?