Valdnødde træ på amager
Fra : Keysersoce

Dato : 29-09-06 09:49

Er der nogen som kender til et offentligt tilgængeligt valdnøddetræ
på amager eller tæt på i København. Jeg er desperat efter friske
valdnødder, de er bare så meget bedre end de tørre gamle nogle man
kan købe.

Fra : Max

Dato : 29-09-06 09:54

Hej

> valdnødder, de er bare så meget bedre end de tørre gamle nogle man
> kan købe.

Der er vel steder i København hvor der er grøntorv med små
boder hvor folk sælger deres hjemmeavlede nødder og kastanjer.

Mvh Max

Fra : Tina

Dato : 29-09-06 15:36

> Hej

> Der er vel steder i København hvor der er grøntorv med små
> boder hvor folk sælger deres hjemmeavlede nødder og kastanjer.

Nope, det er der ikke. De steder der er, køber de ind på Grønttorvet om
morgenen og sælger i løbet af dagen.

Tina

Fra : Tina

Dato : 30-09-06 17:16

"Keysersoce" <henrik.engel@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

--------------

Fik i første omgang sendt denne post privat. Undskyld.

Aner ikke om de eksisterer længere, efter Amagerbanens spor er blevet taget
op, men inden da var der både valnødder, hasselnødder, blommer, osv. osv. at
finde langs banen.

Tina

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 01-10-06 22:17

Hvis der fandtes et valnøddetræ på Amager, ville det vel være rippet for
nøddet, allerede inden de var modne.

--
Mvh Jasper

e-mail: jasper@FJERNESahrensbach.dk

Fra : Max

Dato : 02-10-06 16:51

Hej Jaspe

> Hvis der fandtes et valnøddetræ på Amager, ville det vel være rippet
> for nøddet, allerede inden de var modne.

Hvorfor dog det, her i området hvor jeg bor står der vel omkrint en 50
træer inden for de nærmeste par hundrede meter og de eneste der
viser interesse for nødderne er rågerne.

Mvh Max