hvilken espressomaskine
Fra : (-Peter-)

Dato : 28-09-06 21:12

Hej..

Jeg har i et par år nu haft en billig krups espressomaskine (fik den i
gave, men mener den kostede cirka 800).. den er som sådan
udmærket(dog blevet lidt utæt), men da jeg har haft fødselsdag har
jeg fået 2500 i overskud måske lidt mere eller mindre, som jeg
eventuelt ville investere i en mere professionel maskine (dog stadig
"hjemme-udgave")... Men hvad kan man få i denne prisklasse?

Umiddelbart synes jeg francis francis har et virkeligt flot design, men
har hørt de ikke skulle være for gode, og larmer meget - imidlertid
har jeg også hørt de nye skulle være bedre..

Imidlertid er design ikke alt, og jeg har følgende krav (eller rettere
sagt ønsker - ved ikke hvad jeg kan få for det relativt beskedne
beløb)

- Den skal have kopvarmer
- Den skal (selvfølgelig) have dampdysse til cappuccino
- Den må meget gerne have indbygget kværn - synes jeg så det
"billigt" på en amerikansk side - kan dog ikke huske hvor.
- Må gerne være rimeligt let at rengøre/vedligeholde
- Skal ikke tage for lang tid om at varme op - den jeg har nu, kan
næsten ikke brygge en kop uden at skulle varme op igen.. :(

Er der i øvrigt nogen der ved om det kan betale sig at købe i
udlandet (fra Danmark, dvs over nettet) - både da det kan være
billigere, eller man evt. kan købe fra Italien hvor de måske har
"bedre" mærker?

Håber nogen kan hjælpe mig, eller evt. henvise til test hvor jeg kan
få inspiration..

mvh
Peter

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 28-09-06 22:12

(-Peter-) skrev:

> [...]
> udlandet (fra Danmark, dvs over nettet) - både da det kan være
> billigere, eller man evt. kan købe fra Italien hvor de måske har

Da jeg købte fandt jeg et *fantastisk* tilbud på Amazon - det
var halv pris. Desværre gjaldt tilbuddet kun England.

Så kiggede jeg på diverse tyske "netsupermarkeder". Stadigvæk
var priserne meget billigere end i Danmark. Men - de fleste
har faste aftaler med fragtfirmaer, og vil derfor kun sende
til Tyskland og Østrig (en enkelt også til Spanien). Det
endte derfor med, at jeg bestilte den herhjemme.

På forunderlig vis kostede maskinen det samme hos alle
forhandlerne. Men nu er jeg da sikker på, at kunne få
hjælp, når den går i stykker.

Anyways, se anmeldelserne på <http://www.coffeegeek.com>.

--
Jens Axel Søgaard

Fra : S.A. Bob

Dato : 29-09-06 20:37

Køb en god kværn først, en Rocky eller lignende.

www.risteriet.dk har den, gode drenge.

Det bedste råd, jeg nogensinde har fået (om kaffe i al fald): Brug pengene
på en ordentlig kværn, lær den godt at kende og finde en espressomaskine
bagefter.

God jagt,

Bob

Fra : (-Peter-)

Dato : 30-09-06 10:43

S.A. Bob skrev:
> [...]
> på en ordentlig kværn, lær den godt at kende og finde en espressomaskine

hvad med dem med inkluderet kværn...dur det til noget?

og hvad skal man ofre på en kværn? 500?

/peter

Fra : Lars Knudsen

Dato : 30-09-06 10:59

On 30 Sep 2006 02:42:49 -0700, "(-Peter-)"
<garfieldpbj@mail-online.dk> wrote:

>hvad med dem med inkluderet kværn...dur det til noget?

Altså jeg har sådan en Saeco Vienna deLuxe fuldautomatisk
espressomaskine med indbygget kværn. Den syntes jeg er rigtig god og
skruer man lidt op for vandmængden producerer den tilmed en
"normal"-styrke kaffe. Den kostede 2800 dkk og jeg syntes den er alle
pengene værd.

Den er klar (varm) på et par minutter.

** Lars

Fra : (-Peter-)

Dato : 30-09-06 17:05

Lars Knudsen skrev:

> [...]
> skruer man lidt op for vandmængden producerer den tilmed en
> "normal"-styrke kaffe. Den kostede 2800 dkk og jeg syntes den er alle

hvor købte du den til den pris?

i danmark?

/peter

Fra : (-Peter-)

Dato : 30-09-06 17:09

hvor købte du den ?

i danmark?

/peter

Fra : Gainsbourg

Dato : 02-10-06 03:25

Jeg vil endnu engang anbefale Saeco Aroma - rigtig italiensk maskine, laver
en fantastisk god kaffe, er let at rengøre og robust. Kan fåes billigere
over nettet i Tyskland.

Med venlig hilsen
Gainsbourg