Creme bruleé - idiotsikker opskrift?
Fra : Prikke

Dato : 26-09-06 21:20

Mangler en idiotsikker opskrift på Creme bruleé - findes den??

m.v.h.

Fra : Anders Truelsen [824~

Dato : 26-09-06 21:24

Prikke wrote:
> Mangler en idiotsikker opskrift på Creme bruleé - findes den??

Næppe, jeg ved - fra en af mine venner - at selv Dr. Øtkers (sp?) kan gå
galt :^)

/anders

Fra : Max

Dato : 26-09-06 21:33

Hej Anders

> Næppe, jeg ved - fra en af mine venner - at selv Dr. Øtkers (sp?) kan
> gå galt :^)

Gad vide hvordan :)

Mvh Max

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 26-09-06 23:48

"Prikke" <pervaerum.mikkelsen@gmail.com> wrote in

> Mangler en idiotsikker opskrift på Creme bruleé - findes den??

6 dl. piskefløde
2 dl. sødmælk
6 æggeblommer
2 vanillestænger
60 gram sukker
ca. 100 gram rørsukker til karamelisering

Pisk æggeblommerne hvide med sukker og vanillekorn.

Kog fløde og mælk op. Hæld forsigtigt den meget varme men ikke kogende
flødeblanding i æggemassen lidt ad gangen.

Fordel cremen i 8 Creme Brulée forme, eller 8 dybe tallerkner, og lad
cremen tykne i ovnen i 1 time ved 100 grader. Afkøl.

Lige inden servering drysses et tyndt lag rørsukker over cremen og den
karameliseres med en bunsenbrænder. Ved serveringen skal cremen være kold
og karameliseringen varm.

At karamelisere under en grill har jeg dårlige erfaringer med. Meget
besværligt og resultatet er betydeligt ringere.

Fra : Rikke og Per

Dato : 27-09-06 21:53

"Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> At karamelisere under en grill har jeg dårlige erfaringer med. Meget
> besværligt og resultatet er betydeligt ringere.

Mange tak - lyder umiddelbart nem. Skal prøves!!

m.v.h.
Prikke