alsace kartofler
Fra : Palle

Dato : 26-09-06 14:07

jeg har været i cirkusbygningen og set wallmans saloner der fik vi serveret
noget der hedder alsace kartofler, det er en form for kartoffelmos serveret
i en lille tærtedej er der en der kan hjælpe med en opskrift på denne lækre
ting
på forhånd tak
Palle

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 26-09-06 14:58

"Palle" <dd@dd.dk> on tirsdag 26. september 2006 at 15:06 +0100 wrote:
> [...]
>serveret
>i en lille tærtedej er der en der kan hjælpe med en opskrift på denne

Her melder jeg mig lige som tilsvarende interesseret.
Vi skal i den kommende weekend have nogle gæster (Vi er nogle par, der
plejer at udfordre hinanden på maden) og her er kravet at der skal
serveres Alsace-mad. Udover at maden i Alsace naturligt er præget af det
sydtyske køkken(vice-versa) med bl.a. rösti-retterne og en generelt ret
solid bondekost, så kender jeg mest tiol den del af køkkenet der er
klassisk fransk inspireret.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Anders Truelsen [824~

Dato : 26-09-06 21:29

Frank Løkkegaard wrote:

> [...]
> sydtyske køkken(vice-versa) med bl.a. rösti-retterne og en generelt ret
> solid bondekost, så kender jeg mest tiol den del af køkkenet der er

Tag nogle tyske klassikere som sauerkraut og flødekartofler og tilsæt en
klassisk blomsterrig Alsace vin (ikke noget med sur Sylvaner!), så er du
der stort set. Min erindring er at al mad i Alsace smager af deres vin,
hvilket er charmerende i op til tre dage.

mvh.
anders

Fra : Padre

Dato : 27-09-06 10:21

Frank Løkkegaard skrev:

> Her melder jeg mig lige som tilsvarende interesseret.

Har du checket Ali Bab ?

--
padre

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 27-09-06 10:50

"Padre" <spirito_santo@yahoo.com> on onsdag 27. september 2006 at 11:20
+0100 wrote:
>Har du checket Ali Bab ?

nej, men det ligger da lige for

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 27-09-06 12:21

"Anders Truelsen [8240]" <anders.truelsen@BLAH-BLAHtretommervej.dk> on
tirsdag 26. september 2006 at 22:28 +0100 wrote:
> [...]
>der stort set. Min erindring er at al mad i Alsace smager af deres vin,
>hvilket er charmerende i op til tre dage.

Det er da et billede jeg slet ikke kan genkende. Det er ikke fordi jeg
ikke kender Alsace-mad, mere fordi jeg gerne ville finde frem til nogle af
de typiske retter i området - egnsretterne.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311