Beef jerk
Fra : Mr.D2

Dato : 26-09-06 07:59

Hej

Jeg så i en serie på Zulu, At casper christensen spiste noget tørret kød som
hed beef jerk. Hvad er det og hvor kan smage (købe ) det henne?

Nicklas

Fra : Jonas Kofod

Dato : 26-09-06 09:22

Mr.D2 wrote:
> Hej
>
> Jeg så i en serie på Zulu, At casper christensen spiste noget tørret kød som
> hed beef jerk. Hvad er det og hvor kan smage (købe ) det henne?

Mad og Vin i Magasin. Du kan naturligvis også finde det andre mere
specielle steder såsom Americana (den amerikanske specialbutik ved
Kultorvet, Kbh) ligesom du kan finde andre mærker rundt omkring. Jeg
tænker bare at Magasin er mere lige for i første omgang.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 26-09-06 10:44

"Mr.D2" <badedyretUdenspam@ofir.dk> wrote in

> Jeg så i en serie på Zulu, At casper christensen spiste noget tørret
> kød som hed beef jerk. Hvad er det og hvor kan smage (købe ) det
> henne?

Du kan ihvertfald både læse om og købe det her:

http://www.wildwestjerky.co.uk/history.htm

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-06 20:24

"Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk> skrev i en meddelelse
> "Mr.D2" <badedyretUdenspam@ofir.dk> wrote in

Jeg ville prøve en asiatisk butik. Jerky (som det hedder) er meget populært
i Kina, Thailand mm.

Vh/

Jette

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 26-09-06 22:18

Jette skrev:

> Jeg ville prøve en asiatisk butik. Jerky (som det hedder) er
> meget populært i Kina, Thailand mm.

Det er osse meget populært i Sydafrika under navnet biltong.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
SubZeroNet, Copenhagen, Denmark

Fra : Mr.D2

Dato : 27-09-06 10:23

Hej
Jeg siger tak for svarerne, og vil prøve en americana

Fra : Jonas Kofod

Dato : 27-09-06 10:26

Mr.D2 wrote:
> Hej
> Jeg siger tak for svarerne, og vil prøve en americana

Er der flere?

Fra : Mr.D2

Dato : 28-09-06 11:12

Flere???

Fra : Jonas Kofod

Dato : 28-09-06 12:07

Mr.D2 wrote:
> Flere???

Du skrev du ville "prøve en americana" ligesom i "prøve en Netto" eller
"prøve en MadogVin".
Men der findes såvidt jeg ved kun én americana butik. Så hvis der
fandtes flere udtrykte jeg altså interesse herfor.

Fra : Mr.D2

Dato : 28-09-06 12:28

Åhh, på den måde...Hehe...Nej det ved jeg så ikke noget om.Jeg mente bare at
jeg ville prøve den forretning som hedder Americana...

Nicklas

Fra : Jonas Kofod

Dato : 28-09-06 22:24

Mr.D2 wrote:
> Åhh, på den måde...Hehe...Nej det ved jeg så ikke noget om.Jeg mente bare at
> jeg ville prøve den forretning som hedder Americana...

Godt nok - jeg var godt klar over det kunne være meningen, men hvis der
skulle være flere ville jeg da gerne høre om dem

Fra : Lars Ehlers

Dato : 28-09-06 17:50

On Tue, 26 Sep 2006 21:17:32 +0000 (UTC), Klaus Alexander Seistrup
<klaus@seistrup.dk> wrote:

>Det er osse meget populært i Sydafrika under navnet biltong.

Den sydafrikanske biltong er langt bedre end den amerikanske beef
jerky efter min mening.

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Jonas Kofod

Dato : 28-09-06 22:25

Lars Ehlers wrote:

> Den sydafrikanske biltong er langt bedre end den amerikanske beef
> jerky efter min mening.

Du havde vel ikke en "kilde" til biltong?

Fra : Lars Ehlers

Dato : 29-09-06 19:02

On Thu, 28 Sep 2006 23:24:52 +0200, Jonas Kofod
<Kofod@FJERNkampsax.dtu.dk> wrote:

>Du havde vel ikke en "kilde" til biltong?

Desværre er biltong svært at finde uden for Sydafrika. Jeg er lige
kommet hjem fra en uge i Sydafrika, hvor jeg blev svært afhængig af
biltong og Castle Lager

Jeg kunne ikke tage biltong med hjem, da USA ikke tillader import af
kødprodukter, så jeg måtte spise det sidste biltong i flyveren.

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 29-09-06 23:36

Lars Ehlers skrev:

> Desværre er biltong svært at finde uden for Sydafrika.

· http://www.biltong.co.uk/
· http://www.southafricanshop.co.uk/
· http://www.biltong2u.co.uk/

m.fl.

Mvh,

Fra : Jonas Kofod

Dato : 01-10-06 15:06

Klaus Alexander Seistrup wrote:

> · http://www.biltong.co.uk/
> · http://www.southafricanshop.co.uk/
> · http://www.biltong2u.co.uk/

Tak - begge to. Jeg vil prøve de givne engelske sites og ellers høre med
en onkel der er Sydafrikaner.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 05-10-06 04:45

On Fri, 29 Sep 2006 22:36:28 +0000 (UTC), Klaus Alexander Seistrup
<klaus@seistrup.dk> wrote:

> · http://www.biltong.co.uk/
> · http://www.southafricanshop.co.uk/
> · http://www.biltong2u.co.uk/

Skulle måske have nævnt, at hvis man bor i USA er det temmeligt svært
at importere kødprodukter. Desværre. Jeg har kun funden par enkelte
steder, hvor man kan købe biltong i USA, men det virker som om, at det
er produceret lokalt....

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Spang

Dato : 30-09-06 04:50

"Mr.D2" <badedyretUdenspam@ofir.dk> skrev

> Jeg så i en serie på Zulu, At casper christensen spiste noget tørret kød
> som hed beef jerk. Hvad er det og hvor kan smage (købe ) det henne?

Hvis du skulle falde for det, som det skete for mig
kan jeg anbefale dig at købe det via nettet.

Americana er dyre, men som smagsprøve er det helt
ok.

Når jeg fylder op, køber jeg det her.:

http://www.buybeefjerkyonline.com

25-30 poser af gangen, leveringstiden er, og hold nu fast,
2-3 arbejdsdage ! Imponerende hvis du spørger mig

ANBEFALING.: køb rigeligt af Smoked, det smager VILDT
godt, de andre varianter smager stort set bare af spegepølse...

Iøvrigt har jeg selv lavet det 2 gange, så hvis du får mod på
at prøve det, deler jeg gerne ud af mine praktiske erfaringer,
men købekødet er altså bedre....

Velbekommen

Spang

Fra : Mr.D2

Dato : 30-09-06 13:14

Tak for linket... Jeg har bestilt en gang jerky smoked...

Nicklas