"genbage" franskbrød der har fået for lidt~
Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 17-09-06 14:27

Halløjsa

Jeg skulle lave en gang franskbrød i går. Det hævede fint o.s.v., og
da det så ud til at være færdigbagt vendte jeg det om og slog på
bunden af det. Det lød hult - også da jeg slog på brødet - så
jeg hev det ud.
Desværre viser det sig nu, at det er halvråt inde i midten, så jeg
tænkte på om jeg kan smide det i ovnen igen og så få et hæderligt
resultat. Det er vel principielt det samme der bliver gjort med alt det
her ucharmerende bakeoff-halløj man kan købe på tankstationerne?
Skal det måske eventuelt smides frossent i ovnen?

Mvh Mads

Fra : Ukendt

Dato : 17-09-06 16:12

"Mads Thorning Pedersen" <cyklopaten@mailme.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Jeg tror ikke du skal fryse det først - så får du vel et brød som er meget
bagt (tørt) foruden, før midten er optøet/bagt?
Bare ind med skidtet og bag det færsigt er mit bud, måske fugte det først
udenpå?

Mvh Tommy

Fra : Erling Hansen

Dato : 17-09-06 18:16

TBJ <bruussnabelaosprikdk> wrote:

> [...]
> bagt (tørt) foruden, før midten er optøet/bagt?
> Bare ind med skidtet og bag det færsigt er mit bud, måske fugte det først

Et h u r t i g t dyp i en spand vand og så ind i en hed ovn - så bliver
det næsten lige så godt som et nyt.
Mvh
Erling