Søger Cappuccino maskine til privat brug -~
Fra : Dr.Ralph

Dato : 17-09-06 01:41

Hej,

Vil købe en cappucino maskine til privat brug - har ledt på nettet efter
anmeldelser og råd, men ikke fundet ret meget brugbart.

Vil høre, hvad man kan få for kvalitet maskine, hvis mit budget ligger i
omegnen af max 2.500 kr men også¨gerne mindre ?
Den må helst ikke fylde mere end svarende til 2 alm. kaffemaskiner max !
Om den også kan lave andet end cappucino vil kun være bonus for mig.

Tak for hjælpen :)

Fra : Max

Dato : 17-09-06 09:14

Hej

> Vil købe en cappucino maskine til privat brug - har ledt på nettet
> efter anmeldelser og råd, men ikke fundet ret meget brugbart.

En billig og OK løsning er en Bialetti mokkakande til 30 kr.
og en pisker til 20 kr. En anden løsning er en Bialetti
Mukka Express.

Mvh Max

Fra : Gainsbourg

Dato : 18-09-06 01:04

Saeco har en model der hedder "Aroma". Den er fantastisk god, let at gøre
ren, fylder ikke det store, fåes i flere farver og er meget driftsikker. Den
kan købes over nettet fra Tyskland for ca. 2000-2500 kr - køber du den i en
forretning her hjemme kommer du nok til at betale ca. 3000 kr for den - men
så har du til gengæld ikke så meget bøvl, hvis du får behov for at bruge
garantien. Efter min mening er den det bedste køb blandt maskiner til under
6000 kr.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 19-09-06 10:55

Gainsbourg skrev:
> [...]
> garantien. Efter min mening er den det bedste køb blandt maskiner til under

Den koster nu også kun 2000 hos CoffeeTime:

<http://www.coffeetime.dk/shop/productlist.asp?Id=87>

(Deres normale hjemmeside kan ses på

<http://www.coffeetime.dk/>

husk at vælge "Privat" for at få priserne med moms)

--
Jens Axel Søgaard

Fra : Gainsbourg

Dato : 19-09-06 12:35

> Den koster nu også kun 2000 hos CoffeeTime:
>
> <http://www.coffeetime.dk/shop/productlist.asp?Id=87>

Super link - tak for det! Har netop en veninde der stod for at bestille den
fra Tyskland til 2200 kr, så hun vil sikkert blive glad for linket til
coffeetime

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Max

Dato : 19-09-06 12:58

Hej

> Super link - tak for det! Har netop en veninde der stod for at
> bestille den fra Tyskland til 2200 kr, så hun vil sikkert blive glad

Den kan fåes til 1250 kr. i tyskland.

Mvh Max

Fra : Padre

Dato : 18-09-06 08:58

Gainsbourg skrev:

> Saeco har en model der hedder "Aroma". Den er fantastisk god, let at gøre

Mine egne, og en kammerats, erfaringer med Saeco har været meget
dårlige fsva. både makinens holdbarhed og importørens behandling af
reparationen.

Min tidligere Krups, derimod, holdt ligesom sin forgænger 7 år uden
et eneste problem undervejs før den opgav ånden. Min næste
automatiske maskine bliver en Krups.

--
padre

Fra : Gainsbourg

Dato : 18-09-06 13:04

Så vidt jeg husker fra sidste tråd om espressomaskiner, så var din maskine
ikke en "Aroma" men en af de mere avancerede automatiske maskiner, som også
har ry for at være sartere (...var det en "Incanto"?...). Men under alle
omstændigheder kan man jo risikere at være uheldig og få en maskine der er
knas med, uanset hvad mærke man køber :-/

Efterhånden har en stor del af vores vennekreds investeret i Saeco
Aroma'er - og der er stadig ingen af dem, der har haft brug for garantien
endnu. Selv har vi vel haft vores i en 6-8 år efterhånden, uden der har
været nogen problemer med den og den laver en fantastisk kaffe i
sammenligning med vores nabos Krups som er en model i 5000 krs klassen, men
som slet ikke står distancen hvad angår crema og aroma...

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 19-09-06 10:52

Dr.Ralph skrev:
> Hej,
>
> Vil købe en cappucino maskine til privat brug - har ledt på nettet efter
> anmeldelser og råd, men ikke fundet ret meget brugbart.

Der er et hav af anmeldelser og tilkendegivelser på CoffeeGeek.

<http://www.coffeegeek.com/>

> Vil høre, hvad man kan få for kvalitet maskine, hvis mit budget ligger i
> omegnen af max 2.500 kr men også¨gerne mindre ?

Standardrådet er at bruge 1/3 af budgetet på en en god kværn.

--
Jens Axel Søgaard