Rengøre Mokka kande
Fra : Gearløs

Dato : 14-09-06 09:39

Hej allesammen !

Jeg har en Bialetti Mokka Kande af aluminium, som efterhånden har fået ret
mørke aflejringer i det nederste rum. Hvordan får jeg den ren?

På forhånd tak!
-Mathias

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 14-09-06 09:50

Gearløs skrev:

> Jeg har en Bialetti Mokka Kande af aluminium, som efterhånden har fået ret
> mørke aflejringer i det nederste rum. Hvordan får jeg den ren?

Hvis kaffen stadig smager godt, ville jeg ikke begynde at ændre
på rengøringsmetoden.

--
Jens Axel Søgaard

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 14-09-06 11:05

Jens Axel Søgaard wrote:

> Hvis kaffen stadig smager godt, ville jeg ikke begynde at ændre
> på rengøringsmetoden.

Enig. Jeg rengør mine med fingre og vand. Det nederste rum bliver bare
skyllet. Hvis den kalker helt til "for neden", kan man jo afkalke med
eddikesyre el. lign., men evt. skidt derned kommer ikke med op i kaffen,
da det jo kun er fortættet damp, dvs. rent vand, som finder vej til det
øverste rum.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Erling Hansen

Dato : 14-09-06 16:06

Kevin Borbye Edelvang <virker@ikke.invalid> wrote:

> [...]
> eddikesyre el. lign., men evt. skidt derned kommer ikke med op i kaffen,
> da det jo kun er fortættet damp, dvs. rent vand, som finder vej til det

Enig. En gang om året eller to får mine underdele en let tur med en
grydesvamp (stål) og så skylles godt. Til hverdag går det vildt til,
hvis underdelen får en tur med opvaskebørsten.
Mvh
Erling

Fra : Gert Krabsen

Dato : 14-09-06 16:25

Erling Hansen wrote:

> Enig. En gang om året eller to får mine underdele en let tur med en
> grydesvamp (stål) og så skylles godt. Til hverdag går det vildt til,
> hvis underdelen får en tur med opvaskebørsten.

Lyder som om du har problemer med fusserne!

(undskyld, ku' ik' la' vær'..)

Fra : Erling Hansen

Dato : 14-09-06 18:54

Gert Krabsen <fjernkrabsen@fjernkrabsenfjern.dk> wrote:

> Lyder som om du har problemer med fusserne!
>
> (undskyld, ku' ik' la' vær'..)

LOL lol....du er velkommen :)