Billigt pejsebrænde??
Fra : Kert Rats

Dato : 23-11-06 15:41

Er dette et godt tilbud på pejsebrænde?

http://www.byggecenter.dk/?siteid=736

Venligst

Kert Rats

Fra : Holst

Dato : 23-11-06 16:03

Kert Rats wrote:

> Er dette et godt tilbud på pejsebrænde?
>
> http://www.byggecenter.dk/?siteid=736

Med 3-4 ugers levering synes jeg ikke, det er et godt tilbud. Ligeledes
skriver de "ingen garanti for fugtighedsgrad", hvilket jo ikke siger
alverdens. Har du hugget træet omkuld for tre uger siden, så er brændet
jo ikke meget bevendt i år.

Jeg mener, jeg selv betalte 1295,- for lignende mængde forårsskovet ask
og 100,- for levering, og det var levering dagen efter.

Priserne varierer ret meget, ligeledes er der også variation geografisk,
synes jeg. Man ser det også tit helt op til 1695,-. Men generelt synes
jeg, at priserne virker til at være skruet lidt i vejret i år.

Fra : Kert Rats

Dato : 23-11-06 16:15

> Men generelt synes jeg, at priserne virker til at være skruet lidt i
> vejret i år.

Enig! Jeg har hørt, at de høje priser på træbriketter bl.a. skyldes, at
producenterne af træbriketter haft svært ved at skaffe råvarer (savsmuld)
nok.
Om dette har noget på sig, skal jeg ikke kunne sige.
Måske nogen her i gruppen kan be- eller afkræfte rygtet?

Venligst

Kert Rats

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 23-11-06 18:39

> Enig! Jeg har hørt, at de høje priser på træbriketter bl.a. skyldes,
> at producenterne af træbriketter haft svært ved at skaffe råvarer
> (savsmuld) nok.

Det er noget fis.. det er "træ-mafia'en"... aftalte priser = nul konkurrance
Det er kommet på mode at fyre med briketter, og det er da også let for fruen

Hovedparten kommer hjem med skib, dvs hele ladninger af gangen. Så mange
producenter med fabrik i DK er der jo heller ikke.

-Leon

Fra : Carsten Keller

Dato : 24-11-06 08:42

"Leon Hulstroem" <LeonSPAMME@fourwinds.dk> wrote in message

> Det er noget fis.. det er "træ-mafia'en"... aftalte priser = nul
> konkurrance
> Det er kommet på mode at fyre med briketter, og det er da også let for
> fruen

Jeg ved selvfølgelig ikke hvem du omtaler som træmafiaen, men en perifær
bekendt der handler med brænde, både piller og briketter, sagde i sommer at
det var meget svært at finde det til en ordentlig pris ude i verden. Sidst
på sidste fyringssæson var det stort set umuligt at stampe noget op af
jorden var hans erfaring.

Men jeg har godt nok ikke lige set lyset med de briketter. Jeg kan medgive
at der ikke er så mange edderkopper i dem som i almindeligt brænde, men det
sviner da lige så meget.

Keller

Fra : Ukendt

Dato : 25-11-06 17:14

"Leon Hulstroem" <LeonSPAMME@fourwinds.dk> skrev i en meddelelse

> Det er noget fis.. det er "træ-mafia'en"... aftalte priser = nul
> konkurrance
> Det er kommet på mode at fyre med briketter, og det er da også let for
> fruen

Og det ved du hvorfra??

Fakta er at der var _mange_ briketter der blev ødelagt ved efterårets storm
med oversvømmelser - ca 5000 paller i DK, var hvad en importør oplyste
mig...
Prisen på brænde i Polen steg i øvrigt med 38% sidste sæson.... og det hele
bunder jo nok i større efterspørgsel pga de høje oliepriser..
Tommy

Fra : JOB

Dato : 25-11-06 01:01

Ser meget almindeligt/fornuftigt ud...de strammer jo priserne, som
temperaturen falder!! - jeg ville selv nødigt købe brænde uden en vis
garanti for fugtighed...har det ligget ubeskyttet udendørs f.eks. - mvh JOB