Tromle i tørretumbler - frigang.
Fra : Ole Axelsen

Dato : 21-11-06 17:11

Drivremmen i vores lidt ældre Blomberg TT 660 tørretumbler er røget sig en
tur. Inden jeg bare køber en ny og sætter på, vil jeg godt lige sikre mig,
at den ikke bare knækker den nye rem også, for jeg synes godt nok den tromle
går lidt stramt. Burde den ikke kunne løbe næsten frit rundt, når der ikke
er nogen rem på?

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 22-11-06 08:19

Ole Axelsen wrote:
> [...]
> går lidt stramt. Burde den ikke kunne løbe næsten frit rundt, når der ikke

Hvis den er lige som min så løber selve tromlen i en rille belagt med
noget filt agtigt materiale, dette giver en rimelig modstand (men dæmper
sikkert helt vildt meget vibrationer) så tror det er derfor du oplever
at den ikke løber frit.

Desuden; da jeg købte en ny rem til min fik jeg at vide at inden jeg
monterede den skulle jeg gennemgå slør og lign. nede ved motoren, på
mange modeller er hjulet hvorpå remmen løber ikke støbt/isat metal der
hvor akslen går gennem men blot lavet i alm. plastik. Dette bliver
slidt og der opstår slør. Det var heldigvis ikke det min fejlede så den
nye rem virker fint endnu

Thomas

Fra : Ole Axelsen

Dato : 22-11-06 16:47

Thomas Rasmussen wrote:

> [...]
> noget filt agtigt materiale, dette giver en rimelig modstand (men
> dæmper sikkert helt vildt meget vibrationer) så tror det er derfor du

Ok, tak. Jeg satser på det er i orden så. Der er en ny rem på vej, og så må
vi se, om ikke det holder.