deletrailer
Fra : Kim

Dato : 06-11-06 22:23

Hej folkens

Vi overvejer at købe en trailer i fællesskab med vores nabo. Er der nogen
der har erfaringer med et sådant projekt ? Gode råd at øse af ? Hvad
indregistreringen ? Hvad med forsikringen ? hvad med......

Kim

---
avast! Antivirus: Outbound message clean.
Virus Database (VPS): 0645-4, 03-11-2006
Tested on: 6-11-2006 22:22:44

Fra : Holst

Dato : 06-11-06 23:02

Kim wrote:

> Vi overvejer at købe en trailer i fællesskab med vores nabo. Er der nogen
> der har erfaringer med et sådant projekt ? Gode råd at øse af ? Hvad
> indregistreringen ? Hvad med forsikringen ? hvad med......

Sørg for at få en kaskoforsikring på traileren. Så kommer I ikke op at
slås om de udgifter, når en af jeg ødelægger den.

Fra : Max

Dato : 06-11-06 23:09

Hej Kim

> nogen der har erfaringer med et sådant projekt ? Gode råd at øse af ?

Køb den selv og lån den til din nabo når han har brug for det, så
slipper du for de problemer der kan opstå og du har en trailer
lige nøjagtig når du har brug for den.

--
Mvh Max

Fra : JJ

Dato : 06-11-06 23:26

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Hej Kim

> Køb den selv og lån den til din nabo når han har brug for det, så
> slipper du for de problemer der kan opstå

det kan lige netop give problemer at låne sin trailer ud, hvis man ikke har
den kasko forsikret.

JJ

Fra : Armand

Dato : 07-11-06 23:32

JJ skrev:
> "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message

> det kan lige netop give problemer at låne sin trailer ud, hvis man ikke har
> den kasko forsikret.

Nix!
For er der noget der er defineret grundigt helt tilbage til Jydske Lov,
så er det at man er retsligt forpligtet til at levere lånte genstande
tilbage i samme stand :-|

--
Armand.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-11-06 23:06

Kim skrev:

> [...]
> nogen der har erfaringer med et sådant projekt ? Gode råd at øse af ?
> Hvad indregistreringen ? Hvad med forsikringen ? hvad med......

Spørg evt. i news:dk.fritid.bil - mener at Klaus D. Mikkelsen dérinde har
gennemført stuntet.
Hans

Fra : Lars Hansen

Dato : 07-11-06 08:31

"Kim" <kims@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Virus Database (VPS): 0645-4, 03-11-2006
> Tested on: 6-11-2006 22:22:44
> avast! - copyright (c) 2000-2006 ALWIL Software.

Hej Kim

Mine forældre har i mange år haft en "deletrailer". Alle på vejen mente i
hvert tilfælde at de havde lige god ret til traileren.
Meget meget meget meget ofte var den i stykker, knækkede reflekser, smadrede
lygter, bukkede beslag osv osv.
Sjovt nok havde alle den samme undskyldning hver gang der var noget galt med
den, "Det kan ikke have været mig, den var ødelagt da jeg tog den".
Så hvem stod med udgiften hver gang? Mine forældre!! Og en trailer der
bruges af mange forskellige er IKKE gratis i vedligeholdelse.
For nylig knækkede akslen på traileren imens den var udlånt. Den glade låner
ringede til mine forældre og sagde "Jeres trailer har knækket akslen og
holder der og der". Vi har så selvfølgelig hentet den og fået repareret
akslen for den nette sum af 1200,-.
"Låneren" har nu købt sin egen trailer. Måske fik han endelig dårlig
samvittighed.....(Han har ikke tilbudt at dele regningen på mine forældres
trailer).

Jeg har lige købt en ny stor fin trailer og havde egentlig forventet at
naboer og venner blev fornærmede når jeg sagde "Nej, du må ikke låne min
trailer". Men reaktionerne har faktisk været stik modsat. Når jeg siger nej
er deres svar som regel "Det kan jeg godt forstå".

Så min morale er: Del aldrig en trailer med andre, end ikke dine bedste
venner!!
Og det er jo trods alt kun omkring 4-7000 kroner sådan én koster. Tro mig,
vedligeholdelsen over mange år er langt mere end indkøbsprisen når den går
på omgang. (Jeg lader aldrig min kæreste, motorsav eller trailer gå på
omgang ).

Mvh
Lars Hansen

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 07-11-06 16:36

"Lars Hansen" <Lars@oland.danmark> skrev i en meddelelse
> [...]
> vedligeholdelsen over mange år er langt mere end indkøbsprisen når den går
> på omgang. (Jeg lader aldrig min kæreste, motorsav eller trailer gå på

Det er nemlig rigtigt. Vi har to trailere som man kan låne på mit arbejde
og der er stort set altid et eller andet i vejen med dem.
Jeg har aldrig lånt dem for jeg har min egen trailer som jeg har haft 1 19
år, og der er aldrig gået noget som helst i stykker! Selv dækkene er
originale men nu er de og resten godt nok også færdige så jeg har lige købt
en ny og har lovet mig selv at passe bedre på den.

Steen.

Fra : Armand

Dato : 08-11-06 00:24

Lars Hansen skrev:

> Mine forældre har i mange år haft en "deletrailer". Alle på vejen mente i
> hvert tilfælde at de havde lige god ret til traileren.

Kollektivsind er et tveægget sværd der skal holdes skarptslebet:

> [...]
> den, "Det kan ikke have været mig, den var ødelagt da jeg tog den".
> Så hvem stod med udgiften hver gang? Mine forældre!!

Medmindre man er i stand til at overkomme slige oplevelser med et træk
på skulderen, så er der kun én, men simpel, vej ud over dét: Gå en tur
rundt om traileren hver(!) gang den har været brugt og få repareret
skader øjeblikkelig på rette vedkommendes regning. Hvis folk slår sig i
tøjret ved konfrontation omkring dette, værgrer de sig vel ved at spørge
en anden gang, og så er dén skades-mulighed eleimineret for fremtiden :-|

> [...]
> "Låneren" har nu købt sin egen trailer. Måske fik han endelig dårlig
> samvittighed.....(Han har ikke tilbudt at dele regningen på mine forældres

Tilbudt?
Han skal presenteres for den, og i værgrende fald, er det blot at pudse
en advokat på manden: man er dybt forpligtet til at aflevere lånte
genstande i nøjagtig samme stand som ved afhentning :-|

> Så min morale er: Del aldrig en trailer med andre, end ikke dine bedste
> venner!!

Min erfaring er at det sagtens lader sig gøre:
Min 950kg's trailer er indkøbt til transport af motorcykel og er qua sin
egnethed dertil ganske populær blandt mine mc-bekendte. Dét har til dato
ikke medført skader af nogen art, men derimod mange generøst donerede
skraldestropper som tak for lån.
Andre bekendte benytter ofte at de kender trailerens ståsted, og ofte er
jeg kommet hjem til en seddel i døren (i de senere år oftere á SMS) fra
en der lige har været forbi og låne den. Ofte har vedkommende måttet
tage med at jeg har haft den stående med affald, hvorved at jeg
belejligt har fået den tømt af låneren
Et par kammerater brugte den flittigt da de begge byggede hus i samme
bydel og på samme tidspunkt, og efter at have eksekveret de sidste
murbrokker v.h.a. min trailer, kom de til at kigge på ladbundens
sørgelige tilstand og leverede den tilbage med en ny bundplade indkøbt
for fælles regning! Faktisk har den handling ligget dem så naturligt at
de selv ikke længere kunne erindre det da jeg kommenterede at først nu,
ca. 10 år efter, skal jeg til at tænke på en ny vognbund igen - dette
tilsyneladende i stik modsætning til dine forældres bekendte!!

Kun inden for familiens rammer findes det eneste irrititations-moment
ved min "kollektiv-trailer": De mange gange at jeg, som ejer, dels skal
bruge tid på at finde min egen trailer og dels at jeg skal ud forbi
genbrugspladsen og tømme den førend jeg selv kan bruge den :-|

Kollektivsind Lars, kolektivsind!

--
Armand.

Fra : JB

Dato : 07-11-06 14:37

> [...]
> der har erfaringer med et sådant projekt ? Gode råd at øse af ? Hvad
> indregistreringen ? Hvad med forsikringen ? hvad med......

Hvis du ikke har særligt meget brug for en trailer, så nøjes med at leje
den. Du er således sikker på at den altid er vedligeholdt med dæk,reflekser
lys m.m. Det er meget billigere i længden og samtidig bevarer du dit gode
forhold til din naboer.

JB

Fra : Carsten Keller

Dato : 07-11-06 16:16

"JB" <nospam@nospam.dk> wrote in message
> [...]
> dæk,reflekser lys m.m. Det er meget billigere i længden og samtidig
> bevarer du dit gode forhold til din naboer.

For ikke så længe siden var der en test, husker ikke lige om det var i en
avis eller et TV-program, af udlejningstrailere. Det viste sig at rigtig
mange af dem havde graverende fejl, tror faktisk det var 9 ud af 10. Så man
skal nok passe på med at tro at den hellige grav er velforvaret hvis man
lejer sig frem.

Men jeg er enig i at det er billigere i længden og man slipper for bøvlet
med reparationer og lignende. Og så kan man leje den brede når man skal køre
gipsplader, den med netsiderne når det er hækaffald og den store lukkede når
det er møbler der skal flyttes.

Keller

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 07-11-06 19:53

> Vi overvejer at købe en trailer i fællesskab med vores nabo. Er der nogen
> der har erfaringer med et sådant projekt ? Gode råd at øse af ? Hvad
> indregistreringen ? Hvad med forsikringen ? hvad med......

Vi har to i grundejerforeningsregi, og det fungerer sådan set udmærket.
Grundejerforeningen betaler så alle omkostninger, og alle låner den efter
behov. 2 trailere til 27 husstande. Men efter 10 år er den ene rigtig død,
og den anden på 5 år er godt på vej. De slides altså en del mere end hvis du
har din egen.

Måske et forslag til grundejerforeningen?

Mvh Maria

Fra : FooBar

Dato : 07-11-06 21:35

Fik lige fejllæst overskriften som "delletrailer" - og tænkte at det var et
nyt slangudtryk for en pølsevogn...

/claus

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 07-11-06 21:51

FooBar skrev:
> Fik lige fejllæst overskriften som "delletrailer" - og tænkte at det var et
> nyt slangudtryk for en pølsevogn...

Narj, det er da, når jeg kaster mig og de overskydende kilo op på cyklen
og juller i skole

Venlig hilsen Dikte