Vandrette revner i væg
Fra : Finn

Dato : 18-10-06 23:29

Hej

Jeg mangler lige lidt input.
Jeg er ved at købe et hus hvor der ved en indermur er ca. 0,5 m vandret
revne på begge sider af døren ca. 0,5 m over gulv.
Muren er i mursten og pudset.
Væggen er ca. midt i huset.
Der formodes det er en sætningsskade.

Er det noget jeg skal være skræmt over???? (huset er fra 1994)
Tror i det bare kan fuges med en acrylfuge eller er det bare et plaster
på såret?

Mvh
Finn

Fra : Jan Raarup

Dato : 19-10-06 11:48

Finn <post@min.dk> skrev:
>Hej

> [...]

Du kan kradse fugen ud et stykke ad gangen fra hver side og fuge
med ekspanderende mørtel. Derefter pudses til med alm mørtel med
lidt cement i.

Hilsen Jan

"The worst day fishin` is better than
the best day workin´"