AEG Vaskemaskine tager HFI Relæ
Fra : Peter Jensen

Dato : 12-10-06 18:45

Hej,

Jeg har en vaskemaskine AEG Lavamat 73600 Update. Når jeg forsøger at starte
den går HFI relæet. Det besyndelige er, at den har gjort det én gang før,
hvorefter vi ventede en dags tid, så kunne vi igen vaske nogle uger, men nu
går relæet igen !

Hvad er der galt og hvordan løses det permanent? Skal jeg have en
reservedel? Hvis JA, gerne en link til denne.

Nu er der tøj i den, hvordan får jeg det ud? Jeg kan ikke umiddelbart åbne
lågen!!

Fra : Peter Jensen

Dato : 12-10-06 18:51

Bør nok lige nævne, at HFI relæ går med det samme jeg drejer knappen.

Fra : apollo14 aka Kenneth~

Dato : 12-10-06 18:59

Peter Jensen skrev:

> [...]

Du skulle meget gerne kunne åbne lugen, ved at kigge nede ved
trevlfilteret, der plejer at sidde en rød dims, man kan dreje med en to
krone, det plejer jeg at gøre.

Og du skal have et nyt varmelegeme i, typisk fejl på den maskine.
Og nu skriver du jo ikke hvorhenne, men på nettet er der en del der
forhandler dele til netop din maskine, f.eks www.tp-denmark.dk

Fra : Peter Jensen

Dato : 12-10-06 19:16

Tak for info. Jeg bor i 2860 Søborg

Fra : Andersen [3650]

Dato : 12-10-06 20:22

"Peter Jensen" <peter1969@removemeofir.dk> skrev i en meddelelse
> Tak for info. Jeg bor i 2860 Søborg

Så kan du sikkert lokke apollo til at fixe den. *GGG*
Han kommer i området.

Fra : Peter Jensen

Dato : 12-10-06 21:02

Hvis der er en som vil komme til Søborg og skifte det skal I være velkomne.
Vi kan sikkert finde en fornuftig betaling.

Fra : Bjarne K.

Dato : 13-10-06 09:56

"Peter Jensen" <peter1969@removemeofir.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvad er der galt og hvordan løses det permanent? Skal jeg have en
> reservedel? Hvis JA, gerne en link til denne.

Vi har været ude for at ved skift til nyt vaskemiddel og derefter forkert
dosering, med en masse skum til følge, gik skummet overud, og vaskemaskinen
slog hfi relæet fra. En dags tid efter var den kørende igen.

Ved ikke om det kan være det.

Det var forøvrigt også en AEG.

Bjarne K.