Nye køkkenlåger ?
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-10-06 13:09

Hej NG.

Da vi meget gerne vil have nye køkkenlåger i vores ellers
velfungerende køkken og nye standard låger enten koster for meget til
vi vil ofre det på denne midlertidige løsning som det jo reelt er,
eller de passer ikke 100% så overvejder jeg ahr lave nogen selv i MDF
plade i selskab med en rundsav og en overfræser.

Er det urealistisk at man kan få lavet nogen pæne låger med en
ordentlig overflade som gør det selv ?

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : tom

Dato : 10-10-06 16:34

Er det urealistisk at man kan få lavet nogen pæne låger med en
ordentlig overflade som gør det selv ?

næh. i gamle dage + idag i sverige vil man gerne have udskæringer af alle
arter men den lidt mere danske stil er jo ret spartan = simpel.

Men med mindre du kan laminere selv, så skal du nok ha hjælp af en
autolakør. i mine øjne bliver rulle/pensel aldrig pænt...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-10-06 08:56

tom wrote:

> næh. i gamle dage + idag i sverige vil man gerne have udskæringer af alle
> arter men den lidt mere danske stil er jo ret spartan = simpel.

Det er jo netop det jeg tænkte.

> Men med mindre du kan laminere selv, så skal du nok ha hjælp af en
> autolakør. i mine øjne bliver rulle/pensel aldrig pænt...

Hvad med selv at spraymale ?
Vil det ikke blive i orden ?
Ved du hvad det koster at få malet sådanne låger ?

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : tom

Dato : 11-10-06 19:05

> Men med mindre du kan laminere selv, så skal du nok ha hjælp af en
> autolakør. i mine øjne bliver rulle/pensel aldrig pænt...

>Hvad med selv at spraymale ?
snakker du spraydåser, så holder det ikke. Du kan købe autolak til ca
600/liter (fortynder+hærder+maling) hvis du selv har udstyr

>Vil det ikke bliv i orden ?
jo hvis du kan

>Ved du hvad det koster at få malet sådanne låger ?
dont know. Der er også stor forskel på malerpriser er min erfaring, men det
er jo ret simple emner uden en masse krummelurer, så der burde ikke være så
meget forarbejder for maleren. Men hør da en lokal, med mindre der er
herinde der har erfaring med det...

God fornøjelse med det - og husk og fortæl om resultatet ikk

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-10-06 08:28

tom wrote:

> snakker du spraydåser, så holder det ikke. Du kan købe autolak til ca
> 600/liter (fortynder+hærder+maling) hvis du selv har udstyr

Jeg regnede med at spraymale med alm. maling, det er ikke en holdbar
løsning ?

> [...]
> er jo ret simple emner uden en masse krummelurer, så der burde ikke være så
> meget forarbejder for maleren. Men hør da en lokal, med mindre der er

Det koster da ikke noget at ringe til en autolakér og høre.

> God fornøjelse med det - og husk og fortæl om resultatet ikk

Det skal jeg nok, men I skal ikke regne med at det bliver i år jeg
får tid til at realisere projektet

--
Christian
http://www.yee-haw.dk