besparelse ved energiruder ?
Fra : martin

Dato : 05-10-06 19:31

jeg har fået skiftet 15 alm thermo (næsten alle punkterede) til energiruder,
(kun ruden er skiftet,ikke selve vinduet)

er her nogle der har prøvet nogenlunde det samme og kan sige hvad de har
sparet ved energiruder fremfor alm thermoruder ?

Martin

Fra : martin

Dato : 05-10-06 19:35

> [...]
>
> er her nogle der har prøvet nogenlunde det samme og kan sige hvad de har
> sparet ved energiruder fremfor alm thermoruder ?

det skal siges at det er glas mellem 0,8-1-2 kvm så ca. 15-16 kvm ruder er
skiftet

Martin

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 05-10-06 20:11

martin skrev:

> jeg har fået skiftet 15 alm thermo (næsten alle punkterede) ...

Hvor gamle var de termoruder?

Med 15 punterede termoruder kunne det lyde som et dårligt produkt.
Jeg hælder dog mest til, at glasset har været fejlmonteret.

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : martin

Dato : 06-10-06 17:12

> Hvor gamle var de termoruder?
>
> Med 15 punterede termoruder kunne det lyde som et dårligt produkt.
> Jeg hælder dog mest til, at glasset har været fejlmonteret.

nu var det jo ikke lige det jeg søgte svar på...

men de var mellem 20-30 år gamle så de er ikke sat op samtidig,tror der har
været skiftet max 3 samtidig på et tidspunkt for ca. 25 år siden mener jeg
at kunne huske jeg lagde mærke til i teksten på glasset,men ellers er de
andre skiftet med et par års mellemrum

Martin

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 06-10-06 20:32

martin skrev:

> nu var det jo ikke lige det jeg søgte svar på...

Næ, men husk på det er en debatgruppe! Her er charmen den, at det
nogen gange kan udvikle sig med spørgsmål/svar ...

> [...]
> at kunne huske jeg lagde mærke til i teksten på glasset,men ellers er de

Ok!

Med hensyn til dit egentlige spørgsmål, om hvad der er sparet ved
energiruder fremfor alm thermoruder, tror jeg ikke du skal forvente
noget voldsomt brugbart svar.

Jeg snakker ellers med en del håndværkere og forbrugere, og det er
ikke sådan, at de rækker hænderne begejstret i vejret. Lidt sparer
de nok, men jeg mangler stadigt at få tal på bordet.

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : martin

Dato : 07-10-06 07:53

> Næ, men husk på det er en debatgruppe! Her er charmen den, at det
> nogen gange kan udvikle sig med spørgsmål/svar ...

jeg ved det,og det var jo også derfor jeg svarede dig uden tøven

Martin

Fra : Max

Dato : 06-10-06 20:43

Hej martin

> er her nogle der har prøvet nogenlunde det samme og kan sige hvad de
> har sparet ved energiruder fremfor alm thermoruder ?

Måske du kan finde lidt praktisk info her

http://www.energivinduer.dk/

Mvh Max

Fra : martin

Dato : 07-10-06 08:29

> Måske du kan finde lidt praktisk info her
>
> http://www.energivinduer.dk/

tak

Martin

Fra : Per H

Dato : 07-10-06 11:11

On Thu, 5 Oct 2006 20:31:10 +0200, "martin" <alf@bengt.jensen> skrev:

> [...]
>
>er her nogle der har prøvet nogenlunde det samme og kan sige hvad de har
>sparet ved energiruder fremfor alm thermoruder ?

en tommelfingerregl er at efter ca 5 år begynder du at spare/
iforhold til merudgiften.

Sagde en glasmand engang til mig.

men siden er alm. thermoglas jo steget volsomt iforhold til
tidligere.

Vh Per