Nivelering af gulv
Fra : Jason Who

Dato : 05-10-06 11:00

Jeg har et cementgulv med afløb i midten. Der er et lille fald fra siderne
mod midten på 5cm. Gulvet er omkring 6mx5m.

Jeg har tænkt mig at lægge et isoleret gulv ovenpå cementgulvet. Planen var
at stoppe afløbet og gøre gulvet vandret og derefter lægge plastic og så
plamingoplader. På flamingoen så et lag skumgummi (for at dæmpe klappelyde
mellem gulvplader og flamingoen) og så gulvspånplader. Det skal fungere som
gulv i mit nye træningslokale og jeg kommer til at hoppe en del rundt.

Spørgsmlene er dels hvordan jeg bedst udglatter gulvet. Kan man lægge fint
sand eller skal det være cement eller andet?

Er det strengt nødvendigt med plasticlaget, og.. er der i det hele taget en
klogere måde at gøre det her på?

Til lsut skal der en anden belægning på spånpladerne så det er rart at hoppe
på med bare fødder, og så man ikke generes af de små revner. Er der en slags
solid og skridsikker gummibelægning man kan putte på? Noget som ikke koster
en (stor) formue?

Fra : Martin Petersen

Dato : 05-10-06 19:02

"Jason Who" <spaml@mail.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> sand eller skal det være cement eller andet?
>
> Er det strengt nødvendigt med plasticlaget, og.. er der i det hele taget

Jeg ville lægge strøer ud, og spånplader på dem. Ovenpå kunne du få lagt en
gang vinyl på. Afløbet skal lukkes effektivt.

- Martin

Fra : Jason Who

Dato : 05-10-06 21:11

> Jeg ville lægge strøer ud, og spånplader på dem. Ovenpå kunne du få lagt
> en gang vinyl på. Afløbet skal lukkes effektivt.

Som sidste anbefaler andetsteds: strøer med kiler under og så glemme alt om
nivelering?
Afløbet forestillede jeg mig at lukke på en måde så det kunne åbnes igen,
men med cement ovenpå. En plasticpose i med sand evt. Du tænker på at jeg
ikke så gerne vil have fugt fra det op i gulvet? Ja, jeg kan selvfølgelig
klaske en gang cement ned i det og kalde det sløjfet.

Fra : Martin Petersen

Dato : 06-10-06 14:06

> Som sidste anbefaler andetsteds: strøer med kiler under og så glemme alt
> om nivelering?

Jeps.

> [...]
> ikke så gerne vil have fugt fra det op i gulvet? Ja, jeg kan selvfølgelig
> klaske en gang cement ned i det og kalde det sløjfet.

Hvis det er et gulvafløb af nyere dato, kan du få en prop, der lukker det
helt tæt. Så er du sikker på du slipper for lugt/fugt, og det kan åbnes
igen.

- Martin