gulv på badeværelse 1.sal
Fra : martin

Dato : 03-10-06 15:00

hvad skal jeg lægge under fliser/klæber ?

har hørt noget om 2x gulvfinerplader (ikke spånplader) og selvfølgelig ligge
modsat af hinnaden,så nivelering og derefter klæber osv,

vi skal have brusekabine (på fødder) vask og toilet...

Martin

Fra : Anders Majland

Dato : 03-10-06 16:51

> har hørt noget om 2x gulvfinerplader (ikke spånplader) og selvfølgelig
> ligge modsat af hinnaden,så nivelering og derefter klæber osv,

Tak på biblioteket efter "By og byg anvisning 200 - vådrum" Deri er der
præcise beskrivelser med illustrationer der viser hvordan det laves korrekt.

Det kan laves korrekt med både krydsfiner eller spånplade - afhængigt af
hvad der skal over. Jeg mener at 19mm vandfast krydsfiner er tilstrækkeligt
til et mk godkendt flisessystem. Vi har brugt spånplade og så fået vinyl
på - Det fordi jeg ikke ville stole på at samlinger mellem gulv og væg ville
forblive tætte i et gammelt hus... Så med svejst vinyl på gulv og i
brusenichen er jeg mere tryg ...

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 03-10-06 19:39

Du kan undersøge en opbygning med svalehaleplader med beton over.

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 04-10-06 07:52

www.eftex.dk