Acome Gulvvarmeshunt
Fra : tb

Dato : 17-09-06 13:24

Skal have noget styríng til min gulvvarme og har set denne ved vvsgrossisten

http://www.vvs-grossisten.dk/gulvvarme/page8.html

Er der gode/dårlige erfaringer?

Hvad med montering. Jeg har kun kunnet finde tilslutningsvejl på Wavins.
Her skrues x antal gange på flowknap afh. af rørlængde (ses i tabel)

Denne har en flowmeter. Kan man så bare dreje indtil de er i balance eller
hvordan fungerer dette?

Wavinen er ca 1.000kr dyere...

Fra : TT

Dato : 18-09-06 14:20

"tb" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Her skrues x antal gange på flowknap afh. af rørlængde (ses i tabel)
>
> Denne har en flowmeter. Kan man så bare dreje indtil de er i balance eller

Jeg har en Roth, der lod de den bare køre helt åben, selv om der var en
tegning med der beskrev hvormange omgange der skulle drejes osv. der er
ingen støj, ved ikke om det kan bruges til noget, den ligner den du har der
til forveksling...

-TT

Fra : Ib

Dato : 18-09-06 16:40

> [...]
> Her skrues x antal gange på flowknap afh. af rørlængde (ses i tabel)
>
> Denne har en flowmeter. Kan man så bare dreje indtil de er i balance eller

Så vidt jeg ved, er der nogle røde markeringer/kugler, ell. lign, der skal
sidde ens/ i samme højde, i de forskellige kredse, på denne måde kan du få
samme flow i de forskellige kredse, om de dækker et lille eller et stort
område. Altså en ren visuel måde at justere din gulvvarme på.

Ib