Middel mod blister?
Fra : Martin Kruse

Dato : 24-06-01 18:10

Hej!

Jeg er meget plaget af blister i munden og nu vil jeg så lige høre om nogen
har et godt råd til at få dem væk.
Jeg kender det med at putte Zendium på men det tager bare lidt af smerten og
for ikke blisten til at forsvinde.
Er der nogen der har gode erfaringer med et eller andet medikament eller et
godt gammelt husgeråd?

På forhånd tak..

--

Martin

Fra : Tina Holtz Uhre

Dato : 24-06-01 21:21

> [...]
og
> for ikke blisten til at forsvinde.
> Er der nogen der har gode erfaringer med et eller andet medikament eller

Hej Martin
Du skal bare købe flydende Klorhexidin på apoteket. Det er til at gurgle
mund i. Det har jeg haft gode erfaringer med.
Held og lykke

Hilsen Tina

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 24-06-01 21:50

"Tina Holtz Uhre" <lily@post.cybercity.dk> wrote in message
> Hej Martin
> Du skal bare købe flydende Klorhexidin på apoteket. Det er til at gurgle
> mund i. Det har jeg haft gode erfaringer med.
> Held og lykke

hvis du genre vil have brune og misfarvede tænder skal du bare købe
klorhexidin...... jeg ville personligt ALDRIG komme det stads i min mund....
nej du.. noget ganske almindelig listerine ( beregnet til munden) burde
kunne gøre tricket....
--
knus sabina

behind every good woman, lies
a trail of men.....*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : Nielsen

Dato : 24-06-01 23:20

Hej ..
jeg bruger noget der hedder " Myrra " udvundet af en plante eller træ ( fåes
i Matas/ Helse /Apotek ) - dupper det på - det gøt ondt lige i øjeblikket,
hvorefter det bedøver og lindre , og tiden fjerner dem..
Venlig hilsen Dorthe

Fra : Martin Kruse

Dato : 25-06-01 02:26

Mange tak alle sammen!
Så vil jeg prøve nogle af alle de go'e råd jeg fik der..

Sabina.. Jeg har været inde på MandeZonen... Hehe..

Tak igen..

--

Martin

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 25-06-01 08:11

"Martin Kruse" <martin.kruse@get2net.dk> wrote in message
> Mange tak alle sammen!
> Så vil jeg prøve nogle af alle de go'e råd jeg fik der..
>
> Sabina.. Jeg har været inde på MandeZonen... Hehe..

det glæder mig da) håber du fandt noget godt??

Fra : Henriette

Dato : 25-06-01 20:14

Du kunne også forebyggende prøve at spise longovital, hvis du ofte er
plaget.
Longovital var et middel, vi ofte anbefalede mod blister, da jeg i tidernes
morgen var klinikassistent (6 år siden...)

--
Henriette

Fra : Zarh

Dato : 25-06-01 21:29

Jeg har noget brintoverilte gel, som jeg smører direkte på blisten og det
hjælper, de andre midler som her bliver beskrevet har jeg prøvet, men de
hjalp ikke, det gør brintoverilte gel. Jeg har det på en lille tube og går
ud fra apoteket stadig har det.

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 26-06-01 22:57

Prøv at skifte tandpastaen ud, med en der hedder Clinomyn (tandpasta for
rygere) Den kan købes hos Matas.
Jeg har ikke haft en eneste blist, mens jeg har brugt Clinomyn.

Joan