"DWM" <no.email.address@for.you.duh> skrev i en meddelelse
news:9h4udj$15j$1@sunsite.dk...
> "Familien Aastrup Mortensen" <skak@nospam-email.dk> skrev i en meddelelse
> news:9h4s86$be8$1@news.cybercity.dk...
> > Hejsa
> >
> > Jeg er ved at lave en Honda Wallaroo for min søn, som snart bliver 16
år.
> > Jeg har arbejdet meget med motorcykler - alle firetaktere og kender
noget
> > til det.
> > Men så har jeg et iriterende problem med den her to-takter !
> > Den fire-takter hele tiden og har derfor kun svag power.
> > Hvad skal justeres anderledes, udskiftes eller lign. på en to-takter når
den
> > gør det?
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Når en motor 4-takter så er det et tegn på for fed blanding....
En 2-takts motor må gerne 4-takte når den er kold, men lige så snart den
nærmer sig en nogenlunde drifts-temperatur skal den holde op med det.. så er
blandingen perfekt... Det kan i øvrigt tydeligt ses på tændrøret om den for
for fed blanding... Hvis det er helt sort og fugtigt når den har kørt... så
er den for fed... Er det der i mod hvidt/gråt.. er det tegn på for mager
blanding....Køre man med for mager blanding er der risiko for at brænde hul
i stemplet, og motoren kan sætte sig.
Ved for fed blanding kan man gøre 3 ting.
1: Tjek dyse størrelse, og skift til et nummer mindre og tjek så tændrør
igen.. hvis den stadig 4-takter så prøver man et nummer mindre.. osv osv...
2: Indstil luftskrue ( hvis der er en på karburatoren) På nogen kan man
fin-indstille med sådan en luftskrue..
3: Tjek luftfilter... det kan være det skal renses..
Ved for fed blanding sker der jo netop det at den for mere benzin end luft..
og det kan meget vel skyldes at luftfilteret er snavset... eller som sagt..
at dysen er for stor...
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
> Og så kan en totakter forøvrigt ikke firetakte
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Jo den kan !!
--
MVH.
Jon larsen.
4 cylindret, 4 takts og 16 ventilet GSX-R 250 pilot (uden M-Max boks) men
med bundtræk fra 9000 omdr og Laser-lyd.