Kan printer Laser Writer 320, komme til at~
Fra : René Sindberg

Dato : 24-01-01 07:38

Hej.

Jeg har nogle venner som ligger inde med en god Mac Personal Laser Writer
320, som de selvfølgelig godt kunne tænke sig at få til at køre på en win 98
maskine.

Er det fysisk og software mæssigt muligt?.

Hvis ikke det kan lade sig gøre så kan de være de er interesseret i måske at
bytte med nogle som har en god printer til en PC som måske er et bytte værd.

Med Venlig Hilsen
René Sindberg

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 24-01-01 15:02

Hej René

Det mener jeg godt den kan. I min Win95USrev.2 er der flere drivere til Apples
laserwritere, bla. en der blot hedder 'Laserwriter'. Jeg mener, det er den, der
svarer til Apples egen 'Laserwriter 8' driver, så der skulle være en god chance
for at det vil virke.

De skal så gå ind i kontrolpanelet 'Printers' og vælge 'Laserwriter' som
standard printer.

mvh. Erik Richard

"René Sindberg" wrote:

> [...]
> bytte med nogle som har en god printer til en PC som måske er et bytte værd.

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-01-01 00:47

> Jeg mener, det er den, der svarer til Apples egen 'Laserwriter 8' driver,
> så der skulle være en god chance for at det vil virke.

Det kræver blot at printeren har parallelport/ethernet samt har PCL
eller Postscript.
320'eren har PS, men kører appletalk over localtalk - selv med en
localtalk->ethernet Brigde (koster 1200+moms) kræver det at PC'en kqn
"Appletalke".

NB linelængde...
--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Rigtige mænd tager ikke backup!

Fra : Ben Knudsen /NNFBEN

Dato : 24-01-01 10:09

sindberg@elli-tape.dk,Ny-Internet writes:
>Er det fysisk og software mæssigt muligt?.

Muligt, men besværligt.

Læs http://www.computing.net/windows95/wwwboard/forum/10106.html

/Ben

Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 24-01-01 21:37

Ben Knudsen /NNFBEN <ben@net.dialog.dk> wrote:

> Muligt, men besværligt.
>
> Læs http://www.computing.net/windows95/wwwboard/forum/10106.html

og dyrt ... i praksis ikke værd at kaste pengene efter, da der både skal
investeres i hardware og software for i alt 2-3000 kroner.

Men en PLW320 burde være attraktiv som brugtkøb, da der generelt er
mangel på printere, der er kompatible med gamle Macs (præ-iMac).
800-1200 kroner var sikkert ikke helt urimeligt, alt afhængig af stand.

/hc