Total rense en Mac? Hvordan?
Fra : MooreHojer

Dato : 29-10-06 18:28

Hej NG

Har en eMac som jeg gerne vil have tilbage til den måde den kom fra
fabrikken (softwaremæssigt), altså det der på en PC klares ved en
formatering og en geninstallation af windows.

Hvordan gør jeg det på en Mac?
Den kører OSX 10.3

På Forhånd Tak!

--
MooreHojer

Fra : Jesper

Dato : 29-10-06 19:11

MooreHojer <simon@moorehojer.dk> wrote:

> [...]
> fabrikken (softwaremæssigt), altså det der på en PC klares ved en
> formatering og en geninstallation af windows.

1. Boot på system installations CD, sæt CD i drevet og boot med tasten C
nede.
2. Start installeren og vælg formatér før installation.

Pærelet
--
Jeg ved, hvor meget De, præsident Kim Il Sung, med al Deres
hengivenhed har arbejdet for dette vidunderlige lands

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-10-06 19:56

On 2006-10-29 19:11:16 +0100, spambuster@users.toughguy.net (Jesper) said:

> 1. Boot på system installations CD, sæt CD i drevet og boot med tasten C
> nede.
> 2. Start installeren og vælg formatér før installation.
>
> Pærelet

Men man er vel sådan set nødt til at oprette en fiktiv bruger, når man
installerer Mac OS X, er man ikke? Når man køber en ny Mac, er der ikke
oprettet nogen bruger. Der kommer bare et skærmbillede, der beder en
sætte en cd eller dvd med Mac OS X i drevet. Jeg tror ikke, man kan
komme dertil selv, så det vil aldrig ligne en ny Mac helt.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-10-06 22:49

> [...]
> sætte en cd eller dvd med Mac OS X i drevet. Jeg tror ikke, man kan
> komme dertil selv, så det vil aldrig ligne en ny Mac helt.

Man skal bare lukke ned når registrertings og indstillingsassistenten
starter.

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 29-10-06 20:00

> [...]

> fabrikken (softwaremæssigt), altså det der på en PC klares ved en
> formatering og en geninstallation af windows.

Du finder de software-dvd'er frem der fulgte med eMac'en, og sætter den
første i, og følger vejledningen på skærmen...

Det giver en reformatering og geninstallation af originalsoftwaren.
Derefter kører du softwareopdatering et par gange for at komme op på den
seneste systemversion der for dit vedekommende er 10.3.9

Mvh.
Kaj.
--
Never mind the dog