Skrive adgang til hd
Fra : Jesper F Christensen

Dato : 19-10-06 17:20

Da jeg nu har kørt mac i et stykke tid, kunne jeg godt bruge mine HD'er
fra min Windåse.
Men når jeg sætter dem i kan jeg ikke skrive eller slette på dem, og
efter som der ligger nogle ting der skal bruges på dem, kan jeg ikke
formattere dem, er der ikke en mulighed for at ændre det, den skriver at
der ikke er tiladelse til det?

Hilsen Jesper

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-10-06 18:44

Jesper F Christensen <Skrivghvis@duskalbrugeden.dk> wrote:
> [...]
> efter som der ligger nogle ting der skal bruges på dem, kan jeg ikke
> formattere dem, er der ikke en mulighed for at ændre det, den skriver at

Disken er er med garantrisse udstyret med en NTFS partition. Sådan en
kan som udgangspunkt kun monteres read-only på Mac OS X.

Fra : Jesper F Christensen

Dato : 20-10-06 14:25

Sådan en
> kan som udgangspunkt kun monteres read-only på Mac OS X.

AHR, øv også, men tak for svaret, og god weekend.

Hilsen Jesper

Fra : Michael Willer

Dato : 21-10-06 07:46

Jesper F Christensen wrote:
> Sådan en
>
> AHR, øv også, men tak for svaret, og god weekend.
>
> Hilsen Jesper

PS:
Baggrunden for read-only af NTFS er at M$ ikke vil frigive en spec så
man kan skrive "pænt" til NTFS. Sidst jeg brugte Linux havde de en
eksperimentel pakke, der kunne skrive. Den var bygget ved hjælp af
reverse engineering.

mv
Michael