Zoom i Mac OS X 10.4.8
Fra : Henrik Münster

Dato : 03-10-06 19:35

Jeg har lige læst, at man kan zoome i den nye Mac OS X 10.4.8, selv om
man ikke har tændt for Univeral Access. Man skal have en mus med scroll
hjul e.l. Når man holder ctrl nede og drejer på scroll-hjulet, zoomer
skærmen ind. Det er da enormt smart, hvis man skal se noget småt.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Flemming Rubini

Dato : 03-10-06 19:50

> [...]
> hjul e.l. Når man holder ctrl nede og drejer på scroll-hjulet, zoomer
> skærmen ind. Det er da enormt smart, hvis man skal se noget småt.

LOL

totalt fedt!!! Tak for tippet!

Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 03-10-06 19:52

> [...]
> hjul e.l. Når man holder ctrl nede og drejer på scroll-hjulet, zoomer
> skærmen ind. Det er da enormt smart, hvis man skal se noget småt.

ved du hvordan man kommer tilbage i et hug?

Flemming Rubini

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-10-06 22:35

On 2006-10-03 20:51:52 +0200, flemming@rubini.invalid (Flemming Rubini) said:

> ved du hvordan man kommer tilbage i et hug?

Nej, det kan jeg ikke finde. Man kan vælge, hvilken tast der skal
bruges, i kontrolpanelet Tastatur og Mus, men jeg kan ikke finde en
måde at komme hurtigt tilbage. Selv Dashboard er zoomet ind, hvis man
vælger det.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-10-06 00:10

Hej Henrik & Flemming

Henrik Münster wrote:
> [...]

Det er nu ikke helt rigtig, man ikke aktiverer UA, - det er faktisk det,
man gør via scroll-hjulet. Apple har valgt at lægge funktionen ned i en
direkte tastkommando på de mus/trackballs, der er 100% OS X kompatible.

> [...]
> bruges, i kontrolpanelet Tastatur og Mus, men jeg kan ikke finde en måde
> at komme hurtigt tilbage. Selv Dashboard er zoomet ind, hvis man vælger

Prøv med COM+ALT+8, - det skulle meget gerne bringe skærmbilledet
tilbage til normal...

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-10-06 23:37

On 2006-10-04 01:10:18 +0200, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> Prøv med COM+ALT+8, - det skulle meget gerne bringe skærmbilledet
> tilbage til normal...

Den virker ikke hos mig, men jeg har heller ikke aktiveret Universal Access.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Flemming Rubini

Dato : 04-10-06 00:23

> [...]
> bruges, i kontrolpanelet Tastatur og Mus, men jeg kan ikke finde en
> måde at komme hurtigt tilbage. Selv Dashboard er zoomet ind, hvis man

det kunne være rart at man kunne bruge musen også. Men som du siger:
alt+æble+"+".

Flemming Rubini

Fra : Aksel-Johan Hegrem

Dato : 06-10-06 20:56

Flemming Rubini wrote:

> det kunne være rart at man kunne bruge musen også. Men som du siger:
> alt+æble+"+".

På min PB fungerer det fint med ctrl og to fingre på trackpad - genielt
bare dra fingrene frem og tilbake.

Aksel-J

Fra : Ole Jensen

Dato : 10-10-06 20:55

> [...]
> hjul e.l. Når man holder ctrl nede og drejer på scroll-hjulet, zoomer
> skærmen ind. Det er da enormt smart, hvis man skal se noget småt.

Det virker også hos mig med 10.4.6.

Ole-J
Jeg er ikke ekspert