lydforsikelse ved konvertering (avi->mp4)
Fra : tom

Dato : 28-09-06 21:25

jeg roder lidt med noget konvertering for tiden, og har de sidste par
dage konverteret nogle .avi filer til .mp4..
Det går sådan set fint nok.
Der er bare det problem at lyden bliver nogle frames forsinket ( en
frame lig med=1/25 dele af et sekund) forsinket ved denne konvertering.
Gode ideer, til hvorfor det sker..

Er ikke helt klar over om jeg konverterer fra 30 billeder til 25, eller
omvendt. eller fra 30 -> 30 eller 25 -> 25 etc..
Dette fordi alt står default..
( derfor formoder jeg at konverter soft selv ved/finder ud af framerate..)
Bruger isquint og moviesformyipod

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 29-09-06 17:50

> Er ikke helt klar over om jeg konverterer fra 30 billeder til 25, eller
> omvendt. eller fra 30 -> 30 eller 25 -> 25 etc..

Prøv lige med æble-i og find ud af frame rate - før og efter.

mvh. Mikael Kern