Random shut downs...
Fra : Jonas Fyhn Vincenti

Dato : 25-09-06 20:03

Hey NG

min MAacBook har lukket ned uden grund to gange i lørdags og symptomerne
tyder på random shut downs - men den har ikke gjordt det siden - har
jer der eller har oplevet det været ude for at det sådan var væk en tid?

og hvad er reparations tiderne, hvis der er nogen der har fået sin
tilbage...

på forhånd tak
//Jonas

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 25-09-06 21:10

Jonas Fyhn Vincenti skrev:
> [...]
> jer der eller har oplevet det været ude for at det sådan var væk en tid?
>
> og hvad er reparations tiderne, hvis der er nogen der har fået sin

Min havde random shutdown to gange på en dag... derefter var det væk 14
dage. Nu er det der hver dag .. uden undtagelse. Og altid når jeg
starter min mac op fra kold tilstand.

Jesper

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 25-09-06 21:33

Jesper Mehlsen <jesperSLETDETTEmehlsen@gmail.com> wrote:

> Min havde random shutdown to gange på en dag... derefter var det væk 14
> dage. Nu er det der hver dag .. uden undtagelse. Og altid når jeg
> starter min mac op fra kold tilstand.

Der er en teori om at problemet skyldes at køleelementet arbejder når
det varmer op og køler af og berører dimser der ikke skal kortsluttes.
Et isolerende lag som gnubbes af over nogle uger kunne give det mønster
du ser.

Fra : Jonas Fyhn Vincenti

Dato : 25-09-06 21:34

Jesper Mehlsen skrev:

> Min havde random shutdown to gange på en dag... derefter var det væk 14
> dage. Nu er det der hver dag .. uden undtagelse. Og altid når jeg
> starter min mac op fra kold tilstand.

ja det lyder jo ikke som om jeg skal regne med at problemet er væk :(

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 26-09-06 11:38

Jonas Fyhn Vincenti skrev:
> [...]
> jer der eller har oplevet det været ude for at det sådan var væk en tid?
>
> og hvad er reparations tiderne, hvis der er nogen der har fået sin

Nå .. nu løb min tålmodighed ud i vasken. Jeg ringede til Apple-support
og bad dem gøre noget ved mit problem. Nu har jeg snakket med InfoCare
og fået et ref.nr. Maskinen sendes til dem i morgen eller torsdag. Nu er
det nok!

Random Shutdown er yderst ufedt, når f.eks. maskinen skal bruges i
undervisnings-situationer med Powerpoint! Kan lige se det for mig - stå
der foran et fyldt auditorium og så lukker maskinen ned

Ventetiden bliver godt nok lang, har jeg på fornemmeren. Men nu får vi se.

Jesper

Fra : Jonas F Vincenti

Dato : 28-09-06 16:18

Jesper Mehlsen wrote:

> [...]
> der foran et fyldt auditorium og så lukker maskinen ned
>
> Ventetiden bliver godt nok lang, har jeg på fornemmeren. Men nu får vi se.

jeg har også lige indleveret min til humac i Århus - ingen ETA :( - er
der nogle af jer der har fået en MacBook tilbage fra reperation af
Random shutdowns? og hvorlang tid tog det ca?

PS. er der nogle der ved hvordan man juridisk står hvis reperationen
trækker ud? er der ikke noget om det skal være inden for 'rimelig' tid?

på forhånd tak
//Jonas

--
//jonas