DR netradio i iTunes 7.0
Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 19-09-06 16:06

Er det nogen som kan få subj. til at spille? Hos mig stepper iTunes bare
fra kanal til kanal i spillelisten, når jeg prøver at starte afspilning.

Det skete også enkelte gange med iTunes 6, men nu er det konsekvent.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-09-06 16:55

Hej Niels Jørgen

Niels Jørgen Kruse wrote:
> Er det nogen som kan få subj. til at spille? Hos mig stepper iTunes bare
> fra kanal til kanal i spillelisten, når jeg prøver at starte afspilning.

Mener du fra DRs hjemmeside? - for så kan jeg overhovedet ikke få det
til at virke. - Hver gang jeg forsøger, åbner Quicktime Player i
nogle få sekunder og går så bare i stå.

> Det skete også enkelte gange med iTunes 6, men nu er det konsekvent.

Hos mig var det det samme i ver. 6.x...

Jeg har flere gange ringet og skrevet til DR, men man får bare en
sludder for en sladder, og man bliver stærkt opfordret til at skifte til
Windows....

Jeg har én gang tidligere givet mailadressen til hende, jeg har haft
mest kontakt med, men stadig uden held, så her kommer den igen

Susanne Bach Rasmussen DR Tjenester <SUBL@dr.dk>

Skriv og brok så grundigt, at de får det ordnet. - Jeg er ved at være
træt af deres l***, og overvejer stærkt at opfordre til en total licens
boykot af DR, indtil de får det bragt i orden.

Jeg har også haft kontakt til deres webmasters, men også her uden
resultat - en sludder for en sladder - og en meget kraftig opfordring
til at skifte til Windows og WMP, - "Det véd vi virker!" - var hans
lakoniske svar. - Og det er jo ikke bare DR radio, der er problemer med,
- det er jo også TV streaming. Så virker det, så virker det pludselig
ikke, og ringer/skriver man, får man blot at vide, at det jo bare er
ærgeligt - skift til Windows og WMP, så skal det nok
virke.........!!!!!!!

Jeg håber dælmedundedyttemig, at TV2Radio vil blive væsentlig bedre fra
starten, så der vil blive et seriøst alternativ til DRs elendige
service..!!! - Det er yderst sjælden, der har været problemer med TV2s
streamings, og den ene gang, der virkelig har været problemer hér,
ringede jeg til deres webservice. - De var ganske simpelt ikke klar
over, at der var problemer. Han checkede, mens jeg snakkede med ham, -
jo, der var en fejl, det skulle blive rettet... en times tid efter
virkede det igen!!

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-09-06 18:20

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:
> Hej Niels Jørgen

> Mener du fra DRs hjemmeside? - for så kan jeg overhovedet ikke få det
> til at virke. - Hver gang jeg forsøger, åbner Quicktime Player i
> nogle få sekunder og går så bare i stå.

Såvel netradio som nettv virker fint her: 10.47, QT7, seneste Flip4mac
og Safari.

2006 Merlin Works CR-3/2.5, 1998 Chorus 9-speed suppleret med billigt
Mirage 06 bras der er langt bedre...

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-09-06 18:18

> Er det nogen som kan få subj. til at spille? Hos mig stepper iTunes bare
> fra kanal til kanal i spillelisten, når jeg prøver at starte afspilning.

> Det skete også enkelte gange med iTunes 6, men nu er det konsekvent.

Det virker fint her, tjek om du har nyeste version af flip4mac.

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 19-09-06 20:36

> Det virker fint her, tjek om du har nyeste version af flip4mac.

Det har jeg, 2.1.0.33.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-09-06 20:51

Hej Niels Jørgen

Hm, du/jeg er åbenbart ikke de eneste, der har problemer. Der kører en
tråd på no.it.os.mac.diverse med samme problemstilling for NRK. Check
evt. tråden "Flip4Mac, NRK og Safari".
mvh .Erik Richard

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 20-09-06 08:53

> Det har jeg, 2.1.0.33.

Problemet er blevet løst. Det viste sig at Flip4Mac har fået en del
flere settings i panelet i systemindstillinger. Jeg satte hak ved
"create streaming movies" under "Movie" fanen (efter et tip jeg så i den
norske gruppe).

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 19-09-06 18:58

Niels Jørgen Kruse skrev:

> Er det nogen som kan få subj. til at spille? Hos mig stepper
> iTunes bare fra kanal til kanal i spillelisten, når jeg prøver
> at starte afspilning.

Virker fint her med iTunes 7.0, OS 10.4.7 og Flip4Mac 2.0.2.10,
som sikkert ikke er nyeste version længere.

--
Hilsen
Madsen