videoformat?
Fra : Martin Ammentorp

Dato : 15-09-06 19:33

Fra EyeTV kan jeg eksportere, når jeg har optaget.
Jeg får mange muligheder - har prøvet en som blev gemt som .mpg - kan
ikke gennemskue hvorvidt det er mpg-4 eller hvad.

Der er mulighed for:
MPEG Program Stream
MPEG Elementary Stream
(no re-encoding)
Samt:
DV
DV 16:9
HDV 720 p
HDV 1080i
QuickTime Movie
MPEG-4
H264
DivX AVI
H264
Windows Media

Hvilket ville I vælge for at opnå god kvalitet som kan afspilles fra dvd
på tv?

-- mine .mpg fungerer fint, bortset fra at den sidste af en eller anden
mærkelig grund ikke vises i bredformat, men er beskåret til 4:3 (er det
ikke det det gamle format er?)

på forhånd tak

Martin

--
MA @ 55.01.43N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie

Fra : Karl Antz

Dato : 15-09-06 21:37

Martin Ammentorp <martinx@yzammentorp.org> wrote:

> Fra EyeTV kan jeg eksportere, når jeg har optaget.
> Jeg får mange muligheder - har prøvet en som blev gemt som .mpg - kan
> ikke gennemskue hvorvidt det er mpg-4 eller hvad.

..mpg er mpeg2 - som QuickTime umiddelbart ikke kan afspille; det kan til
gengæld vlc.
..mp4 er mpg-4 - som QT ingen problemer har med.

hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th