Steppeulvene
Fra : jensen

Dato : 23-06-01 11:46

hvad er der blevet ar dem
Erik skaløe,stig møller,søren seirup,preben devantier

og hvis i er der ude så få lige den den Hip udsendt i master cd,

--

RENE JENSEN
Odense

Fra : Chris

Dato : 23-06-01 12:11

On Sat, 23 Jun 2001 12:45:51 +0200, "jensen" <rail@pc.dk> wrote:

>hvad er der blevet ar dem
>Erik skaløe,stig møller,søren seirup,preben devantier
>
>og hvis i er der ude så få lige den den Hip udsendt i master cd,

Eik Skaløe forsvandt ud i den blå luft, og Stig Møller har netop
udgivet endnu et soloalbum. Aner ikke, hvad de andre laver i dag.

"Hip" findes allerede på en re-mastered CD. Jeg mener, at det er CMC,
der har genudgivet den.

Hygge
Chris Hansen

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 23-06-01 12:51

"Chris" <dsl3353@vip.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
> udgivet endnu et soloalbum. Aner ikke, hvad de andre laver i dag.
>
> "Hip" findes allerede på en re-mastered CD. Jeg mener, at det er CMC,

Men deres single "Vi er ude hvor vi ikke kan bunde" er ikke med på CD'en, øv
øv øv! (Den var nu heller ikke med på LP'en, men det er et fedt nummer!

At udsende den på Master CD, det er vel ikke nødvendigt, CD'en er god nok!

Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : jensen

Dato : 23-06-01 13:01

oki mange tak

fed musik har ike hørt på det i snart 10år men har lige fået et par logan så
skulle lige høre den igen

jensen

Fra : nikolaj borg

Dato : 23-06-01 13:12

"jensen" <rail@pc.dk> wrote in message

> fed musik har ike hørt på det i snart 10år men har lige fået et par logan

> skulle lige høre den igen

Ja, den plade bringer virkelig minder frem om øl i en kælder for nogle år
siden. Pladen fik iøvrigt en ærefuld 7. plads på Beats lytteres top 50 over
bedste danske plader gennem tiderne:

http://www.dr.dk/p3/beat/indextop50.htm

/Nikolaj

Fra : jensen

Dato : 23-06-01 13:33

"nikolaj borg" <nsipkaoml@jborg.dk> wrote in message

> Ja, den plade bringer virkelig minder frem om øl i en kælder for nogle år
> siden. Pladen fik iøvrigt en ærefuld 7. plads på Beats lytteres top 50
over
> bedste danske plader gennem tiderne:

vil ikke sige det var ØL jeg var på da jeg spillet den heletiden

jensen

Fra : nikolaj borg

Dato : 23-06-01 13:46

> vil ikke sige det var ØL jeg var på da jeg spillet den heletiden

Det samme gælder vel for Steppeulvene, men det er jo en helt anden sag

/Nikolaj

Fra : Betina og Claus Elle~

Dato : 25-06-01 19:46

> Det samme gælder vel for Steppeulvene, men det er jo en helt anden sag
>
> /Nikolaj

Stig møller har engang fortalt, at de var på hash døgnet rundt i de 3 dage,
det tog at optage HIP. Men det var ikke det eneste... Speed, syre, LSD, alle
former for sjove piller flød i studiet, og så drak de selvfølgelig både øl
og sprit... De hyggede sig vist... *S*

MVH Claus Ellegaard Skytte (Der ikke engang var tænkt på i '67!)

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 25-06-01 20:23

On Sat, 23 Jun 2001 14:12:26 +0200, "nikolaj borg" <nsipkaoml@jborg.dk> wrote:

> [...]
>siden. Pladen fik iøvrigt en ærefuld 7. plads på Beats lytteres top 50 over

En sørgelig liste. Alt, alt for meget fra de sidste 5 år. Det er vist
lykkedes Beat at skræmme de ældre lyttere væk.

Fra : nikolaj borg

Dato : 25-06-01 21:06

"Jesper Lauridsen" <rorschak@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> En sørgelig liste. Alt, alt for meget fra de sidste 5 år. Det er vist
> lykkedes Beat at skræmme de ældre lyttere væk.

Ja, både meget meget nyt, og påfaldende lidt elektronisk i betragtning af
Beat's fokus på dels det rockede og dels det elektroniske (men det skyldes
måske, at der ikke er så mange andre end Future 3 indenfor den
eksperimenterende del af den elektroniske musik? Jeg kender ikke så meget
til genren, men det er ihvertfald mit indtryk).

Jeg forstår ikke helt, hvad du mener med, at man har skræmt de ældre lytter
væk. Beat beskæftiger sig overvejende med nyt indenfor den alternative
rytmiske musik. Hvad skulle man have fokuseret mere på, hvis man skulle have
undgået at skræmme de ældre lyttere væk? Mere fokus på rocken i de
afskygninger, Beat har belyst den? (Garage- til post-). Eller snarere holde
sig til nyt indenfor de "gamle" alternativ rock-genrer? (punk, garage,
den-der-tyske-genre-jeg-aldrig-kan-huske-hvad-hedder?).

/Nikolaj

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 28-06-01 22:11

On Mon, 25 Jun 2001 22:05:36 +0200, "nikolaj borg" <nsipkaoml@jborg.dk> wrote:

> [...]
>rytmiske musik. Hvad skulle man have fokuseret mere på, hvis man skulle have
>undgået at skræmme de ældre lyttere væk?

Jeg ved ikke hvad man skulle have fokuseret mere på, men der burde
helt sikkert have været brugt mindre tid på elektronisk musik.

Og den aften hvor værten begyndte at opfordre til politisk vold
(hvad fanden har det med musik at gøre?) kunne jeg også godt have
undværet.

Fra : nikolaj borg

Dato : 28-06-01 22:19

> Jeg ved ikke hvad man skulle have fokuseret mere på, men der burde
> helt sikkert have været brugt mindre tid på elektronisk musik.

Tjah, jeg ville også have foretrukket et program, der mere fokuserede på den
alternative side af rocken, men det er fint med mig, at der også har været
plads til den alternative elektroniske musik. Mange gange er grænserne
flydende IMØ. Det optimale havde nok været, hvis man kunne have haft et
program til hvert, men sådan kan man jo ønske så meget

> Og den aften hvor værten begyndte at opfordre til politisk vold
> (hvad fanden har det med musik at gøre?) kunne jeg også godt have
> undværet.

Hvad? Hvem var det og hvornår? Det har jeg ikke hørt. Om musik og politisk
vold hænger sammen? Tjah, det er der nok nogen, der vil mene, f.eks. i
latinamerika. Herudover kan bands som RATM vist også godt lide at opfordre
til vold mod systemet .

/Nikolaj

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 05-07-01 21:50

On Thu, 28 Jun 2001 23:18:49 +0200, "nikolaj borg" <nsipkaoml@jborg.dk> wrote:

> [...]
>alternative side af rocken, men det er fint med mig, at der også har været
>plads til den alternative elektroniske musik.

Det er helt i orden, men hvorfor skal det absolut gå ud over det
eneste program i radioen jeg kan holde ud at lytte til?

Iøvrigt bemærkelsesværdigt hvor fraværende netop denne type musik
har været når lytterne har lavet lister.

> Mange gange er grænserne
>flydende IMØ. Det optimale havde nok været, hvis man kunne have haft et
>program til hvert, men sådan kan man jo ønske så meget

Man burde lave et Beat og et Rockland. P3 har jo 168 timer om ugen
at gøre godt med.

> [...]
>vold hænger sammen? Tjah, det er der nok nogen, der vil mene, f.eks. i
>latinamerika. Herudover kan bands som RATM vist også godt lide at opfordre

Når de da ikke laver støttekoncert for den lokale diktator.

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 05-07-01 22:02

> Det er helt i orden, men hvorfor skal det absolut gå ud over det
> eneste program i radioen jeg kan holde ud at lytte til?

Det, jeg prøvede på at sige var sådan set, at i mangel af et separat program
til den alternative elektroniske musik har det være ok med mig, at Beat tog
sig af den.

> Man burde lave et Beat og et Rockland. P3 har jo 168 timer om ugen
> at gøre godt med.

De har lige sagt i radioen, at der kommer noget Beat-agtigt på P2, så jeg er
bange for, at der alligevel ikke er plads nok på P3. Men så længe de ikke
skodder den alternative scene helt er jeg rimeligt tilfreds. Nu bliver jeg
bare nødt til at anskaffe mig en radio, der kan skifte kanal

/Nikolaj

Fra : Peter Kaas

Dato : 23-06-01 12:09

> hvad er der blevet ar dem
> Erik skaløe,stig møller,søren seirup,preben devantier

Eik (ikke Erik!) Skaløe er desværre død. IIRC forsvandt han i Indien (eller
*var* det Nepal?) i '68 eller 69. Hmm... klart svar, men jeg kan ikke lige
huske det. I hvertfald er han ikke mere og hans død var virkelig et svan i
dansk rockmusik.

Stig Møller er stadig aktiv og har været det lige siden Steppeulvene.
Fornyligt udgav han en ny cd med Peter Ingemann kaldet "Livet Gror Og Det Er
Skønt". Et fedt album, der bl.a. indeholder en genindspilning af "Kvinde Kom
Ud" fra "Hip". Du burde også checke Stig Møllers album "Sikke'n En Dejlig
Dag" (fra 1994), det indeholder nemlig et par hidtil uudsendte Eik Skaløe
digte som Stig Møller har sat musik på.

Fsva. de to andre steppeulve, så ved jeg ikke rigtig hvad der blev af dem.

> og hvis i er der ude så få lige den den Hip udsendt i master cd,

Hvis vi er derude? Selvfølgelig er vi det. Har du hørt for meget syrerock?
Og ja, selvfølgelig har jeg købt "Hip". Den er et must i enhver
pladesamling!

Mvh
Peter
peter_kaas@mail.dk

Fra : Q

Dato : 03-07-01 18:48

jensen <rail@pc.dk> skrev i en news:9h1rpj$e3k$1@news.inet.tele.dk...
> hvad er der blevet ar dem
> Erik skaløe,stig møller,søren seirup,preben devantier
>
> og hvis i er der ude så få lige den den Hip udsendt i master cd,

http://www.karma.dk/ er din ven mht. dansk rock fra den periode..

/p