/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
Dansk Bredbånd - pingtider.
Fra : Flemming M. Hansen


Dato : 14-11-06 15:06

Vi skal måske have internet/telefoni/TV i vores boligforening.

Er der nogen der har testet pingtider fra denne udbyder. Jeg overvejer bla.
produktet 10/10 mbit.

Har aktuelt en 8/1 fra cph-metronet, og her er pingtider ikke noget vi taler
om

Mvh. Flemming Hansen
Kbh. NV.



 
 
Palle Jensen (15-11-2006)
Kommentar
Fra : Palle Jensen


Dato : 15-11-06 11:10

"Flemming M. Hansen" <boole@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:4559cd55$0$49205$14726298@news.sunsite.dk...

> Vi skal måske have internet/telefoni/TV i vores boligforening.

Lyder lækkert.

> Er der nogen der har testet pingtider fra denne udbyder. Jeg overvejer
> bla. produktet 10/10 mbit.

Ingen erfaring whatsoever. Men det må da have relevans at vide
hvortil du ønsker at kende pingtider? Til deres eget net er det sikkert 1-2
ms. størrelsesordenen.

> Har aktuelt en 8/1 fra cph-metronet, og her er pingtider ikke noget vi
> taler om

Hvorfor?


--
Palle



Kaare (15-11-2006)
Kommentar
Fra : Kaare


Dato : 15-11-06 19:22

"Palle Jensen" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
news:455ae763$0$894$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> Er der nogen der har testet pingtider fra denne udbyder. Jeg overvejer
>> bla. produktet 10/10 mbit.
>
> Ingen erfaring whatsoever. Men det må da have relevans at vide
> hvortil du ønsker at kende pingtider? Til deres eget net er det sikkert
> 1-2
> ms. størrelsesordenen.

Ja, på tværs af sjælland. Der er 4-6 på tværs af landet.

Det er svært at sige pingtider uden at vide hvor det er til. De udbydere
hvor der er direkte forbindelse til (eks. ComX) er der selvfølgelig meget
lave pingtider. Til de udbydere hvor det skal over transit forbindelser, er
det noget højere. CC er der typisk 6 ms fra midten af DB backbone til
"midten" af CC. Til TDC under samme forhold er det omkring 30-35 ms. Til
Telia er det ca. 15-20 ms.

Fra midten af DB til "midten" af ComX er der typisk 1 - 1,5 ms.

Ligesom med CPH-metronet vil det være ting der forbedrer sig i takt med at
bedre peeringer eller transit aftaler kommer. Især TDC forbindelsen trænger
til forbedring.


/Kaare

(Til dem der vil brokke sig over mit brug af ordet "midten", tænker jeg på
et centralt hosting punkt)



Bjarke Hansen (15-11-2006)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 15-11-06 21:38

"Kaare" <nothing@nowhere.invalid> wrote in message
news:455b5a4b$0$143$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> "Palle Jensen" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> news:455ae763$0$894$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>> Er der nogen der har testet pingtider fra denne udbyder. Jeg overvejer
>>> bla. produktet 10/10 mbit.
>>
>> Ingen erfaring whatsoever. Men det må da have relevans at vide
>> hvortil du ønsker at kende pingtider? Til deres eget net er det sikkert
>> 1-2
>> ms. størrelsesordenen.
>
> Ja, på tværs af sjælland. Der er 4-6 på tværs af landet.

Bliver det virkelig til "så meget" ?

har du nogle ip adresse at fra dansk berdbånd fx fra sønder og nordjylland?



Asbjorn Hojmark (15-11-2006)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 15-11-06 22:08

On Wed, 15 Nov 2006 21:37:30 +0100, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

>>> Til deres eget net er det sikkert 1-2 ms. størrelsesordenen.

>> Ja, på tværs af sjælland. Der er 4-6 på tværs af landet.

> Bliver det virkelig til "så meget" ?

De 4 ms er sådan ca. den minimale tid man kan opnå fra København til
Midtjylland, hvis man kører syd-om. Det er simpelthen tiden for lys i
glas, der er dimensionerende.

-A
--
Hvis du beskyttes af den 'gratis' spam-udsender til privatbrugere,
beskyttes du også mod svar fra mig. Jeg filtrerer de indlæg bort.

Kaare (16-11-2006)
Kommentar
Fra : Kaare


Dato : 16-11-06 10:22

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
news:hUK6h.133$ER5.3@news.get2net.dk...
>> Ja, på tværs af sjælland. Der er 4-6 på tværs af landet.
>
> Bliver det virkelig til "så meget" ?
>
> har du nogle ip adresse at fra dansk berdbånd fx fra sønder og
> nordjylland?

Tja, det kan jeg vel godt.

Fra en server i Glostrup, som er stedet hvor transit forbindelserne er, kan
jeg da godt give et par resultater.

Først pinger jeg routeren efter firewallen, så vi kan se tiden "for at komme
gennem firewallen".
PING 82.143.192.1 (82.143.192.1) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 82.143.192.1: icmp_seq=1 ttl=254 time=0.481 ms
64 bytes from 82.143.192.1: icmp_seq=2 ttl=254 time=0.409 ms
64 bytes from 82.143.192.1: icmp_seq=3 ttl=254 time=0.394 ms
64 bytes from 82.143.192.1: icmp_seq=4 ttl=254 time=0.422 ms
64 bytes from 82.143.192.1: icmp_seq=5 ttl=254 time=0.373 ms
64 bytes from 82.143.192.1: icmp_seq=6 ttl=254 time=0.434 ms

- Så der ryger de første ca 400 us.


Derefter en router på POP'en i Esbjerg.
PING dr1.esb1.dk (--MGMT IP--) 56(84) bytes of data.
64 bytes from dr1.esb1.dk (--MGMT IP--): icmp_seq=1 ttl=252 time=4.12 ms
64 bytes from dr1.esb1.dk (--MGMT IP--): icmp_seq=2 ttl=252 time=4.37 ms
64 bytes from dr1.esb1.dk (--MGMT IP--): icmp_seq=3 ttl=252 time=4.10 ms
64 bytes from dr1.esb1.dk (--MGMT IP--): icmp_seq=4 ttl=252 time=4.17 ms
64 bytes from dr1.esb1.dk (--MGMT IP--): icmp_seq=5 ttl=252 time=4.11 ms
64 bytes from dr1.esb1.dk (--MGMT IP--): icmp_seq=6 ttl=252 time=4.17 ms


Derefter en router på POP'en i Århus.
PING dr1.arh2.dk (--MGMT IP--) 56(84) bytes of data.
64 bytes from dr1.arh2.dk (--MGMT IP--): icmp_seq=1 ttl=251 time=6.21 ms
64 bytes from dr1.arh2.dk (--MGMT IP--): icmp_seq=2 ttl=251 time=6.15 ms
64 bytes from dr1.arh2.dk (--MGMT IP--): icmp_seq=3 ttl=251 time=6.13 ms
64 bytes from dr1.arh2.dk (--MGMT IP--): icmp_seq=4 ttl=251 time=6.17 ms
64 bytes from dr1.arh2.dk (--MGMT IP--): icmp_seq=5 ttl=251 time=6.20 ms
64 bytes from dr1.arh2.dk (--MGMT IP--): icmp_seq=6 ttl=251 time=6.10 ms


Derefter en router på POP'en i Aalborg.
PING dr1.aal1.dk (--MGMT IP--) 56(84) bytes of data.
64 bytes from dr1.aal1.dk (--MGMT IP--): icmp_seq=1 ttl=250 time=7.44 ms
64 bytes from dr1.aal1.dk (--MGMT IP--): icmp_seq=2 ttl=250 time=7.18 ms
64 bytes from dr1.aal1.dk (--MGMT IP--): icmp_seq=3 ttl=250 time=7.15 ms
64 bytes from dr1.aal1.dk (--MGMT IP--): icmp_seq=4 ttl=250 time=7.15 ms
64 bytes from dr1.aal1.dk (--MGMT IP--): icmp_seq=5 ttl=250 time=7.16 ms
64 bytes from dr1.aal1.dk (--MGMT IP--): icmp_seq=6 ttl=250 time=7.11 ms

Så lige pt. (indtil der kommer nogle huller ud ovre i jylland) skal du lægge
dette oveni de andre resultater.

Det er dog svært at klare transmissionen ret meget hurtigere med moderne
elektronik. Det skyldes dog rise-fall tider på elektronikken, og ikke lysets
hastighed som Asbjørn skriver. I takt med at elektronikken bliver lidt
hurtigere vil tallene selvfølgelig blive lidt bedre. Men det er ikke den
voldsomme forskel (måske op til 50-100 % forbedring). Så mens vi venter på
teknikken ,er den eneste måde at få dem længere ned, ved at grave mere
direkte fiberforbindelser. :)


/Kaare



Asbjorn Hojmark (16-11-2006)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 16-11-06 11:05

On Thu, 16 Nov 2006 10:22:10 +0100, "Kaare" <nothing@nowhere.invalid>
wrote:

> Det skyldes dog rise-fall tider på elektronikken, og ikke lysets
> hastighed som Asbjørn skriver.

Det jeg mente var, at ud af måske 6 ms for at komme på tværs af landet
og tilbage, der er ca. 4 faktisk lyshastighed i glas. (400 km / 200000
km/s ~ 2 ms * 2 for et round-trip, sådan i runde tal).

-A
--
Hvis du beskyttes af den 'gratis' spam-udsender til privatbrugere,
beskyttes du også mod svar fra mig. Jeg filtrerer de indlæg bort.

Kaare (16-11-2006)
Kommentar
Fra : Kaare


Dato : 16-11-06 22:27

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev i en meddelelse
news:vpdol2dr76k32te4q6t9bij854096ep6ua@hojmark.net...
> Det jeg mente var, at ud af måske 6 ms for at komme på tværs af landet
> og tilbage, der er ca. 4 faktisk lyshastighed i glas. (400 km / 200000
> km/s ~ 2 ms * 2 for et round-trip, sådan i runde tal).

Ja, lysets hastighed er dog ca 300.000 km/s, så de 400 km fra Glostrup, over
Fyn og op til Aalborg vil tage lige under 1,4 ms. Med tur tilbage vil det så
give 2,8 ms.

- Så som jeg skrev ville en forbedring på op til 100% selvfølgelig være
muligt (da den nuværende tid er lige over 7ms). Men så heller ikke mere. Det
er nok næppe heller konventionel elektronik der bringer os mere end
halvvejen. Der skal nogen anden teknik til. Men der er nok ikke behov for at
få latency længere ned - bare den ikke varierer. :)


/Kaare



Andreas Plesner Jaco~ (16-11-2006)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 16-11-06 22:37

On 2006-11-16, Kaare <nothing@nowhere.invalid> wrote:

>> Det jeg mente var, at ud af måske 6 ms for at komme på tværs af landet
>> og tilbage, der er ca. 4 faktisk lyshastighed i glas. (400 km / 200000
>> km/s ~ 2 ms * 2 for et round-trip, sådan i runde tal).
>
> Ja, lysets hastighed er dog ca 300.000 km/s, så de 400 km fra Glostrup, over
> Fyn og op til Aalborg vil tage lige under 1,4 ms. Med tur tilbage vil det så
> give 2,8 ms.

Ikke i en fiber.

--
Andreas

Bertel Lund Hansen (16-11-2006)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 16-11-06 22:40

Kaare skrev:

> Ja, lysets hastighed er dog ca 300.000 km/s

Ja, i luft. Asbjørn angav den rigtige (cirka)hastighed i glas.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Andreas Plesner Jaco~ (16-11-2006)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 16-11-06 22:45

On 2006-11-16, Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> wrote:
>
>> Ja, lysets hastighed er dog ca 300.000 km/s
>
> Ja, i luft.

Nej, i vakuum.

--
Andreas

Asbjorn Hojmark (16-11-2006)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 16-11-06 22:46

On Thu, 16 Nov 2006 22:39:40 +0100, Bertel Lund Hansen
<unospamo@lundhansen.dk> wrote:

>> Ja, lysets hastighed er dog ca 300.000 km/s

> Ja, i luft.

Næh, faktisk i *ingen* luft (AKA "vakuum").

-A
--
Hvis du beskyttes af den 'gratis' spam-udsender til privatbrugere,
beskyttes du også mod svar fra mig. Jeg filtrerer de indlæg bort.

Kaare (18-11-2006)
Kommentar
Fra : Kaare


Dato : 18-11-06 04:07

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:455cda40$0$4167$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>> Ja, lysets hastighed er dog ca 300.000 km/s
>
> Ja, i luft. Asbjørn angav den rigtige (cirka)hastighed i glas.

Du har ret. Jeg bemærkede faktisk ikke at han skrev at det var i glas. Den
må jeg tage på min efterhånden fyldte kappe. :)

/Kaare



Flemming M. Hansen (15-11-2006)
Kommentar
Fra : Flemming M. Hansen


Dato : 15-11-06 22:47


"Palle Jensen" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
news:455ae763$0$894$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> "Flemming M. Hansen" <boole@sol.dk> skrev i en meddelelse
> news:4559cd55$0$49205$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Vi skal måske have internet/telefoni/TV i vores boligforening.
>
> Lyder lækkert.
>
>> Er der nogen der har testet pingtider fra denne udbyder. Jeg overvejer
>> bla. produktet 10/10 mbit.
>
> Ingen erfaring whatsoever. Men det må da have relevans at vide
> hvortil du ønsker at kende pingtider? Til deres eget net er det sikkert
> 1-2
> ms. størrelsesordenen.
>
>> Har aktuelt en 8/1 fra cph-metronet, og her er pingtider ikke noget vi
>> taler om
>
> Hvorfor?
>
>
> --
> Palle
>
De er meget høje. Jeg spillede FPS spil på internettet, men gider ikke mere,
da jeg skiftede fra TDC til CPH-metronet blev mine pingtider ca 3 gange så
høje, hvilket påvirkede mine resultater.

Mvh. Flemming



Lasse Jarlskov (16-11-2006)
Kommentar
Fra : Lasse Jarlskov


Dato : 16-11-06 08:28

On Wed, 15 Nov 2006 22:46:48 +0100, "Flemming M. Hansen"
<boole@sol.dk> wrote:

>De er meget høje. Jeg spillede FPS spil på internettet, men gider ikke mere,
>da jeg skiftede fra TDC til CPH-metronet blev mine pingtider ca 3 gange så
>høje, hvilket påvirkede mine resultater.

Som andre har nævnt, så giver det ikke mening at tale om ping-tider,
uden samtidig at fortælle til hvad.


/Jarlskov

Flemming M. Hansen (17-11-2006)
Kommentar
Fra : Flemming M. Hansen


Dato : 17-11-06 18:47


"Lasse Jarlskov" <lasse@jarlskov.dk> skrev i en meddelelse
news:kn4ol2po0qrlpdfukarcqdk6d0pogituk3@4ax.com...
> On Wed, 15 Nov 2006 22:46:48 +0100, "Flemming M. Hansen"
> <boole@sol.dk> wrote:
>
>>De er meget høje. Jeg spillede FPS spil på internettet, men gider ikke
>>mere,
>>da jeg skiftede fra TDC til CPH-metronet blev mine pingtider ca 3 gange så
>>høje, hvilket påvirkede mine resultater.
>
> Som andre har nævnt, så giver det ikke mening at tale om ping-tider,
> uden samtidig at fortælle til hvad.
>
>
> /Jarlskov
>
Spil etc.???????



Lasse Jarlskov (17-11-2006)
Kommentar
Fra : Lasse Jarlskov


Dato : 17-11-06 19:23

On Fri, 17 Nov 2006 18:47:24 +0100, "Flemming M. Hansen"
<boole@sol.dk> wrote:

>Spil etc.???????

C:\Documents and Settings\Lasse>ping www.spil.dk

Pinger www.spil.dk [193.88.185.62] med 32 byte data:

Svar fra 193.88.185.62: byte=32 tid=24ms TTL=58
Svar fra 193.88.185.62: byte=32 tid=24ms TTL=58
Svar fra 193.88.185.62: byte=32 tid=24ms TTL=58
Svar fra 193.88.185.62: byte=32 tid=25ms TTL=58

Ping-statistikker for 193.88.185.62:
Pakker: Sendt = 4, modtaget = 4, tabt = 0 (0% tab),
Beregnet tid for rundtur i millisekunder:
Minimum = 24ms, Maksimum = 25ms, Gennemsnitlig = 24ms

C:\Documents and Settings\Lasse>


Er det den du mener?
Ellers må du være mere specifik.

/Jarlskov

Bjarke Hansen (18-11-2006)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 18-11-06 21:02

"Lasse Jarlskov" <lasse@jarlskov.dk> wrote in message
news:qdvrl2drttip2t6onv29aba7tfhlrgi5jm@4ax.com...
> On Fri, 17 Nov 2006 18:47:24 +0100, "Flemming M. Hansen"
> <boole@sol.dk> wrote:
>
>>Spil etc.???????
>
> C:\Documents and Settings\Lasse>ping www.spil.dk
>
> Pinger www.spil.dk [193.88.185.62] med 32 byte data:
>
> Svar fra 193.88.185.62: byte=32 tid=24ms TTL=58
> Svar fra 193.88.185.62: byte=32 tid=24ms TTL=58
> Svar fra 193.88.185.62: byte=32 tid=24ms TTL=58
> Svar fra 193.88.185.62: byte=32 tid=25ms TTL=58

fra comx.
Pinging www.spil.dk [193.88.185.62] with 32 bytes of data:

Reply from 193.88.185.62: bytes=32 time=2ms TTL=53
Reply from 193.88.185.62: bytes=32 time=2ms TTL=53
Reply from 193.88.185.62: bytes=32 time=3ms TTL=53
Reply from 193.88.185.62: bytes=32 time=2ms TTL=53

Ping statistics for 193.88.185.62:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 2ms, Maximum = 3ms, Average = 2ms

Tracing route to www.spil.dk [193.88.185.62]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.0.1
2 1 ms <1 ms <1 ms 81.161.186.2
3 1 ms 1 ms 1 ms 81.161.166.49
4 1 ms 1 ms 1 ms 87.72.99.49
5 1 ms 1 ms 14 ms 87.72.99.17
6 1 ms 1 ms 2 ms 87.72.98.2
7 2 ms 2 ms 3 ms 87.72.98.210
8 2 ms 1 ms 3 ms 87.72.98.226
9 132 ms 14 ms 2 ms ge-0-1-0.1000M.virnxj2.ip.tele.dk
[192.38.7.39]
10 2 ms 2 ms 2 ms pos0-2.622M.virnxg2.ip.tele.dk [83.88.13.18]
11 2 ms 2 ms 3 ms so-1-0-0.622M.henxj1.ip.tele.dk
[83.88.20.49]
12 2 ms 2 ms 3 ms so-0-0-0.622M.henxj2.ip.tele.dk
[83.88.21.58]
13 4 ms 2 ms 2 ms redir.opasia.dk [193.88.185.62]

Trace complete.


Men han mener nok hvad diverse spil fortæller omkring ping til
spilserverne.. Ping i spil er vist noget andet end det man tester her.



Lasse Jarlskov (19-11-2006)
Kommentar
Fra : Lasse Jarlskov


Dato : 19-11-06 19:47

On Sat, 18 Nov 2006 21:01:54 +0100, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

>Men han mener nok hvad diverse spil fortæller omkring ping til
>spilserverne.. Ping i spil er vist noget andet end det man tester her.

Pointen var jo mest at han ikke fortæller hvad han mener, så vi kan få
lov til at sidde her og gætte.

/Jarlskov

Bjarke Andersen (16-11-2006)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 16-11-06 10:38

"Flemming M. Hansen" <boole@sol.dk> crashed Echelon writing
news:455b8acc$0$49205$14726298@news.sunsite.dk:

> De er meget høje. Jeg spillede FPS spil på internettet, men gider ikke
> mere, da jeg skiftede fra TDC til CPH-metronet blev mine pingtider ca
> 3 gange så høje, hvilket påvirkede mine resultater.

Der er forskel på svartider om serveren står i Danmark, England, USA, Japan
osv.

Hvis du vil have nogen som har en DB forbindelse til at teste for dig, må
du osse kommer med en IP du vil have testet.

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address

Flemming M. Hansen (17-11-2006)
Kommentar
Fra : Flemming M. Hansen


Dato : 17-11-06 18:53


"Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns987D6C4067464bjoegdk@130.225.247.90...
> "Flemming M. Hansen" <boole@sol.dk> crashed Echelon writing
> news:455b8acc$0$49205$14726298@news.sunsite.dk:
>
>> De er meget høje. Jeg spillede FPS spil på internettet, men gider ikke
>> mere, da jeg skiftede fra TDC til CPH-metronet blev mine pingtider ca
>> 3 gange så høje, hvilket påvirkede mine resultater.
>
> Der er forskel på svartider om serveren står i Danmark, England, USA,
> Japan
> osv.
>
> Hvis du vil have nogen som har en DB forbindelse til at teste for dig, må
> du osse kommer med en IP du vil have testet.
>
> --
> Bjarke Andersen
> Wanna reply by email? Remove the spammer in address
>
Har nu brugt megen tid på søgen omkring DB. Kan simpelthen ikke finde et
eneste negativt ord omkring firmaet, det overasker mig meget.
Jeg kan så forstå at fiber er det absolut hurtigste, og pingtiderne er
afhængige af hvilke routing aftaler min udbyder har lavet, eller er jeg galt
på den?

Mvh. Flemming



Bjarke Hansen (18-11-2006)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 18-11-06 21:07

"Flemming M. Hansen" <boole@sol.dk> wrote in message
news:455df6ee$0$49195$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en meddelelse
> news:Xns987D6C4067464bjoegdk@130.225.247.90...
>> "Flemming M. Hansen" <boole@sol.dk> crashed Echelon writing
>> news:455b8acc$0$49205$14726298@news.sunsite.dk:
>>
>>> De er meget høje. Jeg spillede FPS spil på internettet, men gider ikke
>>> mere, da jeg skiftede fra TDC til CPH-metronet blev mine pingtider ca
>>> 3 gange så høje, hvilket påvirkede mine resultater.
>>
>> Der er forskel på svartider om serveren står i Danmark, England, USA,
>> Japan
>> osv.
>>
>> Hvis du vil have nogen som har en DB forbindelse til at teste for dig, må
>> du osse kommer med en IP du vil have testet.
>>
>> --
>> Bjarke Andersen
>> Wanna reply by email? Remove the spammer in address
>>
> Har nu brugt megen tid på søgen omkring DB. Kan simpelthen ikke finde et
> eneste negativt ord omkring firmaet, det overasker mig meget.

Der er jo som regl altid gode og dårlige erfaringer med alle firmaere.. Men
kan jo være hvis du søger på nyhedsgrupper, at de fleste DB kunder ikke
kigger Nyhedsgrupper da DBnet ikke tilbyder adgang til en nyhedsserver.

> Jeg kan så forstå at fiber er det absolut hurtigste, og pingtiderne er
> afhængige af hvilke routing aftaler min udbyder har lavet, eller er jeg
> galt på den?

ja det lyder meget rigtigt...

hvis en udbyder har mange aftaler med forskellige firmaere om forbindelse
med hinanden, så vil det som regl tage disse gode veje.. men er der ikke
aftaler skal forbindelsen ofte ud og vende i et stort transitland o.l som
gør at pingtiderne og hastigheden bliver dårligere..

men hvis man skal teste pingtiderne hos forskellige udbydere, kræver det at
man tester med de servere man vil teste det med.. altså kom med nogle IP
adresser på fx nogle af de servere du spiller online på`?



Flemming M. Hansen (19-11-2006)
Kommentar
Fra : Flemming M. Hansen


Dato : 19-11-06 04:35


"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
news:KJJ7h.936$Ge.25@news.get2net.dk...
> "Flemming M. Hansen" <boole@sol.dk> wrote in message
> news:455df6ee$0$49195$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> "Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en meddelelse
>> news:Xns987D6C4067464bjoegdk@130.225.247.90...
>>> "Flemming M. Hansen" <boole@sol.dk> crashed Echelon writing
>>> news:455b8acc$0$49205$14726298@news.sunsite.dk:
>>>
>>>> De er meget høje. Jeg spillede FPS spil på internettet, men gider ikke
>>>> mere, da jeg skiftede fra TDC til CPH-metronet blev mine pingtider ca
>>>> 3 gange så høje, hvilket påvirkede mine resultater.
>>>
>>> Der er forskel på svartider om serveren står i Danmark, England, USA,
>>> Japan
>>> osv.
>>>
>>> Hvis du vil have nogen som har en DB forbindelse til at teste for dig,
>>> må
>>> du osse kommer med en IP du vil have testet.
>>>
>>> --
>>> Bjarke Andersen
>>> Wanna reply by email? Remove the spammer in address
>>>
>> Har nu brugt megen tid på søgen omkring DB. Kan simpelthen ikke finde et
>> eneste negativt ord omkring firmaet, det overasker mig meget.
>
> Der er jo som regl altid gode og dårlige erfaringer med alle firmaere..
> Men kan jo være hvis du søger på nyhedsgrupper, at de fleste DB kunder
> ikke kigger Nyhedsgrupper da DBnet ikke tilbyder adgang til en
> nyhedsserver.
>
>> Jeg kan så forstå at fiber er det absolut hurtigste, og pingtiderne er
>> afhængige af hvilke routing aftaler min udbyder har lavet, eller er jeg
>> galt på den?
>
> ja det lyder meget rigtigt...
>
> hvis en udbyder har mange aftaler med forskellige firmaere om forbindelse
> med hinanden, så vil det som regl tage disse gode veje.. men er der ikke
> aftaler skal forbindelsen ofte ud og vende i et stort transitland o.l som
> gør at pingtiderne og hastigheden bliver dårligere..
>
> men hvis man skal teste pingtiderne hos forskellige udbydere, kræver det
> at man tester med de servere man vil teste det med.. altså kom med nogle
> IP adresser på fx nogle af de servere du spiller online på`?
Tak for tilbuddet, men jeg er holdt op med at spille online - måske lige
pånær poker, men her spiller pingtider ingen rolle.

Vil under alle omstændigheder stemme for at vi får Dansk Bredbånd, med de
priser og ydelse, er det næsten en forbrydelse at stemme nej.


Mvh. Flemming



Palle Jensen (17-11-2006)
Kommentar
Fra : Palle Jensen


Dato : 17-11-06 22:02

On 15 nov 2006, Flemming M. Hansen wrote in
dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> De er meget høje. Jeg spillede FPS spil på internettet, men
> gider ikke mere, da jeg skiftede fra TDC til CPH-metronet blev
> mine pingtider ca 3 gange så høje, hvilket påvirkede mine
> resultater.

Noget du talte med CPH-M om?


--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Flemming M. Hansen (18-11-2006)
Kommentar
Fra : Flemming M. Hansen


Dato : 18-11-06 03:28


"Palle Jensen" <palle.nospam@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:Xns987EE03107A97DuckTrucks@130.225.247.90...
> On 15 nov 2006, Flemming M. Hansen wrote in
> dk.edb.internet.udbydere.xdsl:
>
>> De er meget høje. Jeg spillede FPS spil på internettet, men
>> gider ikke mere, da jeg skiftede fra TDC til CPH-metronet blev
>> mine pingtider ca 3 gange så høje, hvilket påvirkede mine
>> resultater.
>
> Noget du talte med CPH-M om?
>
>
> --
> Venlig hilsen / Regards
> Palle Jensen
>
Ja og det var også muligt at sætte pingtiderne ned på bekostning af lidt
hastighed, men så begyndte mit internet at sætte ud, så de måtte stille det
tilbage.

Mvh. Flemming



Lasse Jarlskov (18-11-2006)
Kommentar
Fra : Lasse Jarlskov


Dato : 18-11-06 09:31

On Sat, 18 Nov 2006 03:27:35 +0100, "Flemming M. Hansen"
<boole@sol.dk> wrote:

>Ja og det var også muligt at sætte pingtiderne ned på bekostning af lidt
>hastighed, men så begyndte mit internet at sætte ud, så de måtte stille det
>tilbage.

Sådan er det med ADSL. Når man forsøger at køre kæmpe hastigheder over
noget 50-100 gammelt kobber som er fldt med støj, så kan man ikke få
både i pose og i sæk.

/Jarlskov

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177579
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409073
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste