/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
Nogle forbindelser hvor der kræves fastnet~
Fra : John


Dato : 23-10-06 08:47

Hej,

TDC skriver på deres hjemmeside at nogen af ADSL forbindelserne
kræver at man har fastnet. Det lyder da som en gang sludder.
Eller er der nogen der kan diske op med en teknisk forklaring?




 
 
Klaus Ellegaard (23-10-2006)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 23-10-06 08:50

"John" <johnm@johnm.com> writes:

>TDC skriver på deres hjemmeside at nogen af ADSL forbindelserne
>kræver at man har fastnet. Det lyder da som en gang sludder.
>Eller er der nogen der kan diske op med en teknisk forklaring?

Det er sådan, produktet er sammensat. Der behøver ikke være en
teknisk begrundelse for det.

Mvh.
   Klaus.

John (23-10-2006)
Kommentar
Fra : John


Dato : 23-10-06 20:41

>
> Det er sådan, produktet er sammensat. Der behøver ikke være en
> teknisk begrundelse for det.

Ok. Men for mig svarer det så til at Brugsen siger, at hvis man vil købe
den kylling de har på tilbud, så skal man altså også købe en pakke
smøger ved siden af...



Kerim Ellentoft (23-10-2006)
Kommentar
Fra : Kerim Ellentoft


Dato : 23-10-06 21:10

"John" <johnm@johnm.com> skrev :

>Ok. Men for mig svarer det så til at Brugsen siger, at hvis man vil købe
>den kylling de har på tilbud, så skal man altså også købe en pakke
>smøger ved siden af...

Nej, det svarer til at man køber en printer og har man ikke
allerede et usbkabel, så bliver man nødt til at købe et for at
kunne bruge printeren.

--
Kerim
»Søger nogen en anden religion end Islam, skal den ikke modtages
af Ham, og han skal i det kommende liv være blandt taberne.«
(Sura 3, vers 87)

Ulrik Brinck (25-10-2006)
Kommentar
Fra : Ulrik Brinck


Dato : 25-10-06 16:10

"Kerim Ellentoft" skrev

> Nej, det svarer til at man køber en printer og har man ikke
> allerede et usbkabel, så bliver man nødt til at købe et for at
> kunne bruge printeren.

Og det skal være et kabel, som er købt samme sted som printeren?

Mvh. Ulrik.



Peter Brodersen (25-10-2006)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 25-10-06 16:19

On Wed, 25 Oct 2006 17:10:27 +0200, "Ulrik Brinck" <ulrik@a34bbs.kd>
wrote:

>Og det skal være et kabel, som er købt samme sted som printeren?

Det svarer mere til, at hvis analogier er biler, så er usenet den
blinde vinkel.

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet

Frank Leegaard (23-10-2006)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 23-10-06 14:11

John wrote:
> Hej,
>
> TDC skriver på deres hjemmeside at nogen af ADSL forbindelserne
> kræver at man har fastnet. Det lyder da som en gang sludder.
> Eller er der nogen der kan diske op med en teknisk forklaring?

Alle ADSL hos TDC kræver mig ´bekendt en basislinje som er en
fastnetforbindelse som så enten kan være uden eller med talemulighed via
gammeldags telefon på linjen

/FL




John (23-10-2006)
Kommentar
Fra : John


Dato : 23-10-06 20:43

> Alle ADSL hos TDC kræver mig ´bekendt en basislinje som er en
> fastnetforbindelse som så enten kan være uden eller med talemulighed via
> gammeldags telefon på linjen

En fastnetforbindelse koster 119 kr/md mens en basislinie koster 40kr/md.
Det TDC skriver er, at man skal betale 119 kr/md ekstra oveni ADSL-prisen
ved en række af deres ADSL-forbindelser...







Kerim Ellentoft (23-10-2006)
Kommentar
Fra : Kerim Ellentoft


Dato : 23-10-06 16:46

"John" <johnm@johnm.com> skrev :

>Eller er der nogen der kan diske op med en teknisk forklaring?

Der er ingen teknisk forklaring, det er blot et krav, når man vil
ha' de billige forbrugsafregnede forbindelser.

Ligesom hos Cybercity, hvor man ikke kan få de langsomme uden
deres telefoni.

Ren buisness.

--
Kerim
»Søger nogen en anden religion end Islam, skal den ikke modtages
af Ham, og han skal i det kommende liv være blandt taberne.«
(Sura 3, vers 87)

John (23-10-2006)
Kommentar
Fra : John


Dato : 23-10-06 20:44

> Der er ingen teknisk forklaring, det er blot et krav, når man vil
> ha' de billige forbrugsafregnede forbindelser.

Ok, men hvorfor så ikke bare forhøje prisen. Det andet er jo logak
for burhøns.




Klaus Ellegaard (23-10-2006)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 23-10-06 20:46

"John" <johnm@johnm.com> writes:

>> Der er ingen teknisk forklaring, det er blot et krav, når man vil
>> ha' de billige forbrugsafregnede forbindelser.

>Ok, men hvorfor så ikke bare forhøje prisen. Det andet er jo logak
>for burhøns.

Fordi der er en forhåbning om, at folk også bruger telefonen. Måske
ender telefonregningen med at ende på flere hundrede kroner hver
måned. Det kan man jo ikke forhøje ADSL-prisen med.

Mvh.
   Klaus.

Claus Skaarup \(Arbe~ (25-10-2006)
Kommentar
Fra : Claus Skaarup \(Arbe~


Dato : 25-10-06 09:55

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse
news:2popj218972ad35aa81hfkp6qm765olh07@dtext.news.tele.dk...
> "John" <johnm@johnm.com> skrev :
>
>>Eller er der nogen der kan diske op med en teknisk forklaring?
>
> Der er ingen teknisk forklaring, det er blot et krav, når man vil
> ha' de billige forbrugsafregnede forbindelser.
>
> Ligesom hos Cybercity, hvor man ikke kan få de langsomme uden
> deres telefoni.
>
> Ren buisness.


Det kan da ikke være 100% ren business. Da jeg skulle have en 1Mbit
forbindelse hos cybercity, kunne det ikke lade sig gøre, hvis jeg ikke havde
fastnettelefon. Det har jeg så nu - hos TDC - og nu har jeg så fået ADSL hos
Cybercity.
Om fastnetabonnementet så kan nedgraderes til en basislinie, vil tiden vise.
Jeg skal lige fri af de 6 måneders "håndjern" hos TDC.
--
Mvh Claus
www.vocalart.dk OPDATERET,
www.limfjordsteatret.dk
www.radiolimfjord.dk, www.skaarup.nl.



Ulrik Brinck (25-10-2006)
Kommentar
Fra : Ulrik Brinck


Dato : 25-10-06 16:09

Claus Skaarup (Arbejde) skrev

> Det kan da ikke være 100% ren business. Da jeg skulle have en 1Mbit
> forbindelse hos cybercity, kunne det ikke lade sig gøre, hvis jeg ikke
> havde fastnettelefon. Det har jeg så nu - hos TDC - og nu har jeg så fået
> ADSL hos Cybercity.

Det er en anden situation - du er nok på en central, hvor CC ikke har eget
udstyr.
Så kan man selvfølgelig sige, at det også er ren business - men fra TDC's
side, ikke fra CC's.

Mvh. Ulrik.



Klaus D. Mikkelsen (~ (26-10-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen (~


Dato : 26-10-06 20:56

John skrev:
>
> Ok, men hvorfor så ikke bare forhøje prisen. Det andet er jo logak
> for burhøns.

Fordi så kan man lige så godt vælge et andet produkt.....


Klaus


Klaus D. Mikkelsen (~ (26-10-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen (~


Dato : 26-10-06 20:57

John skrev:
>
> Ok. Men for mig svarer det så til at Brugsen siger, at hvis man vil købe
> den kylling de har på tilbud, så skal man altså også købe en pakke
> smøger ved siden af...

Nej, det svarer til at de har en kylling til salgt for 59,95 og to for
199 kr. Vil du spare penge må du købe flere ting samtidigt - det
hedder mængderabat.


Klaus


Klaus D. Mikkelsen (~ (26-10-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen (~


Dato : 26-10-06 21:01

Klaus D. Mikkelsen (google groups) skrev:
>
> Nej, det svarer til at de har en kylling til salgt for 59,95 og to for
> 199 kr.

Keyboardspasser - 100 kr selvfølgelig.....


Klaus


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177579
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409073
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste