Hvem kender disse to?
Fra : Hozoi

Dato : 23-06-01 01:01

Det er så s.... irriterende når man er ude at køre, og så radioen spiller en
god gammel sang, som man så ikke får fat i kunstner/titel på. Jeg håber
derfor, at der er nogen af jer, der kan hjælpe mig med disse to:

1. Omkvædet lyder noget i denne stil: "I wanna stay home, I wanna stay home
right here, I wanna stay home today, I wanna stay"

2. Sangen starter med noget der ligner dette: "Bow wow wow yeppy yo yeppy
yea..." Det er vist en lidt ældre sag.

Jeg håber I kan hjælpe =)

Mvh.
Thomas

Fra : Jacob Holm

Dato : 23-06-01 01:53

> 2. Sangen starter med noget der ligner dette: "Bow wow wow yeppy yo yeppy
> yea..." Det er vist en lidt ældre sag.

Hmm, tror da nok det er Lil bow Wow med nummeret Bow Wow og den er da ganske ny.

Tjek evt. http://www.lilbowwow.com/

Mvh. Jacob.

Fra : Peter G.

Dato : 23-06-01 07:28

"Jacob Holm" <jacob.hj@abk.auc.dk> wrote in message

> Hmm, tror da nok det er Lil bow Wow med nummeret Bow Wow og den er da
ganske ny.

> Tjek evt. http://www.lilbowwow.com/

Minder mig meget om George Clinton's "Atomic Dog".
--
M.v.h. / Kind regards, Peter
"It's More Than The Less You Say You Do"

Fra : nikolaj borg

Dato : 23-06-01 09:31

"Jacob Holm" <jacob.hj@abk.auc.dk> wrote in message
> Hmm, tror da nok det er Lil bow Wow med nummeret Bow Wow og den er da
ganske ny.

Hvis det er en lidt ældre sag, er det muligvis "originalen" af Snoop Doggy
Dogg (nu bare Snoop Dog). Jeg mener, at nummeret hedder noget med hunde
(doggy dogg world?). Som et lille kuriosum kan det tilføjes, at lil bow wow
så vidt jeg har forstået er snoops protege.

/Nikolaj

Fra : Lars Bernau

Dato : 23-06-01 13:39

In article <9h1k1o$bb4$1@news.inet.tele.dk>, nsipkaoml@jborg.dk says...
> [...]
> (doggy dogg world?). Som et lille kuriosum kan det tilføjes, at lil bow wow
> så vidt jeg har forstået er snoops protege.

Nummeret med Snoop Dogg hed What's My Name og er fra 1993
--

Lars Bernau
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : Karsten S. Jørgensen

Dato : 25-06-01 14:32

Lars Bernau wrote:

> In article <9h1k1o$bb4$1@news.inet.tele.dk>, nsipkaoml@jborg.dk says...
> >
> Nummeret med Snoop Dogg hed What's My Name og er fra 1993

Ja, og desuden siger han noget lignende på en hel masse andre tracks,
hvor han medvirker. Ideer har den gode Hr. Broadus aldrig ligefrem
væltet sig i.

--
mvh.
Karsten Strandgaard Jørgensen

Fra : Hozoi

Dato : 25-06-01 22:40

Nr. sang ("Bow wow wow yeppy yo yeppy yea..."), som jeg søger kunstner/titel
på, er ikke et rap-nummer... Meget mere kan jeg ikke rigtigt sige, da jeg
efterhånden ikke kan huske mere af sangen end det, som jeg har skrevet :-/

Mvh.
Thomas

Fra : Peter G.

Dato : 26-06-01 08:28

"Hozoi" <hozoi@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
> efterhånden ikke kan huske mere af sangen end det, som jeg har skrevet :-/

Og jeg prøver igen
Har du undersøgt George Clinton's nummer "Atomic Dog"?

--
M.v.h. / Kind regards, Peter
"When The Night Comes In,

Fra : Hozoi

Dato : 26-06-01 22:55

> Har du undersøgt George Clinton's nummer "Atomic Dog"?

Det er desværre ikke den... =(

Mvh.
Thomas

Fra : Peter G.

Dato : 27-06-01 12:45

> Det er desværre ikke den... =(

Nu er jeg for alvor blevet nysgerrig m.h.t. hvilket nummer det så er du
hørte. Du slår lige på tråden ("hardy har har") hvis du finder ud af det,
ikke?

--
M.v.h. / Kind regards, Peter
"I Miss New Wave, And Hearing The Scratches On My Long-Plays,

Fra : Hozoi

Dato : 27-06-01 21:44

> Nu er jeg for alvor blevet nysgerrig m.h.t. hvilket nummer det så er du
> hørte. Du slår lige på tråden ("hardy har har") hvis du finder ud af det,
> ikke?

Jo, jeg skal nok skrive det i gruppen, hvis jeg engang finder ud af det....
men chancerne ser ikke for lovende ud =/

Fra : Lars Bernau

Dato : 26-06-01 19:48

In article <3B373D3E.5355AFFF@daimi.au.dk>, karsten@daimi.au.dk says...
> Ja, og desuden siger han noget lignende på en hel masse andre tracks,
> hvor han medvirker. Ideer har den gode Hr. Broadus aldrig ligefrem
> væltet sig i.

Til gengæld er han jo genkendelig!

Fra : Michael Alø-Nielsen

Dato : 23-06-01 05:36

"Hozoi" <hozoi@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> 1. Omkvædet lyder noget i denne stil: "I wanna stay home, I wanna stay
home
> right here, I wanna stay home today, I wanna stay"

Det er "Jellyfish - I Wanna Stay Home"
(Og rigtig god musik IMHO)...

- Michael.

Fra : Chris

Dato : 23-06-01 12:08

On Sat, 23 Jun 2001 02:01:11 +0200, "Hozoi" <hozoi@worldonline.dk>
wrote:

> [...]
>
>1. Omkvædet lyder noget i denne stil: "I wanna stay home, I wanna stay home
>right here, I wanna stay home today, I wanna stay"

En anden har svaret, at det var Jellyfish, men med referatet af
omkvædet øverst, så lader det mere til, at det er en fyr, der kalder
sig Eg.

Han er oprindeligt fra en gruppe, der hed Eg & Alice, men i 1995 gik
han solo.

Nummeret hedder "Stay" og det var det eneste hit, Eg havde som solist.
Og kun som radiohit, der var nemlig stort set ingen, der købte
singlen.

Jeg husker ikke, hvad albummet hedder, men det var Warner Music (nu
Universal), der udgav den, så hvis du ringer til dem, så kan de
sikkert svare dig på resten. Kig på http://musik.org for et
telefonnummer til enten Warner eller Universal.

Hygge
Chris Hansen

Fra : Michael Alø-Nielsen

Dato : 24-06-01 02:26

"Chris" <dsl3353@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> En anden har svaret, at det var Jellyfish, men med referatet af
> omkvædet øverst, så lader det mere til, at det er en fyr, der kalder
> sig Eg.

Hvad mener du dog?
Omkvædet er fuldstændig ordret taget fra "Jellyfish - I Wanna Stay Home".

- Michael.

Fra : Chris

Dato : 24-06-01 15:24

On Sun, 24 Jun 2001 03:26:00 +0200, "Michael Alø-Nielsen"
<m-alo@nospam.dk> wrote:

>"Chris" <dsl3353@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

>home

>Hvad mener du dog?
>Omkvædet er fuldstændig ordret taget fra "Jellyfish - I Wanna Stay Home".

Hmmm, du har sikkert ret. Men Eg synger nøjagtigt det samme i SIT
omkvæd.

Albummet fra Eg hedder i øvrigt "Turn Me On I'm A Rocket Man". Jeg
ved, at jeg har albummet et sted i min samling, så hvis spørgeren vil
finde ud af om, det er Jellyfish eller Eg, så kan han jo sende en mail
til kig, så skal jeg lede samlingen igennem og lave en lille MP3 ud af
sangen med Eg.

Hygge
Chris Hansen
mail@chrishansen.dk

Fra : nikolaj borg

Dato : 24-06-01 15:47

"Chris" <dsl3353@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Chris Hansen
> mail@chrishansen.dk

Man kan sige meget om www.chrishansen.dk men man får da, hvad man kommer
efter

/Nikolaj

Fra : Chris

Dato : 24-06-01 21:23

On Sun, 24 Jun 2001 16:47:05 +0200, "nikolaj borg"
<nsipkaoml@jborg.dk> wrote:

>"Chris" <dsl3353@vip.cybercity.dk> wrote in message
>
>Man kan sige meget om www.chrishansen.dk men man får da, hvad man kommer
>efter

Tjaa, du valgte jo at undersøge det

Hygge
Chris Hansen

P.S. Det nærmeste, du kommer på en personlig hjemmeside om mig, er:
http://www.dr.dk/p3/3info/galleri/chris.htm

Fra : Hozoi

Dato : 27-06-01 21:47

> Hvad mener du dog?
> Omkvædet er fuldstændig ordret taget fra "Jellyfish - I Wanna Stay Home".

Jeg har nu hørt den med Eg, og det var den, jeg var ude efter. Jeg tør dog
ikke at gøre mig klog på, hvordan den med Jellyfish lyder...

Mvh.
Thomas

Fra : Michael Alø-Nielsen

Dato : 28-06-01 06:18

> Jeg har nu hørt den med Eg, og det var den, jeg var ude efter. Jeg tør dog
> ikke at gøre mig klog på, hvordan den med Jellyfish lyder...

Okay, så kan jeg kun beklage...!
Jeg har ikke selv hørt den med Eg, men Jellyfish-udgaven vil jeg betegne
som pop-rock...

- Michael.