/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
Midtvest Bredbånd tilbyder nu op til 1Gbit~
Fra : Per


Dato : 11-08-06 12:16

Bust nu tilbyder Midtvest bredbånd op til 1Gbit forbindelse!!!

http://www.mvb.net/category.php?categoryID=4158





 
 
Hauge (11-08-2006)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 11-08-06 12:44

Per wrote:
> Bust nu tilbyder Midtvest bredbånd op til 1Gbit forbindelse!!!

Min router har også gigabit netkort i, så min computer siger også at jeg
har 1Gbps forbindelse til nettet, men der er desværre stadig kun 2048/512..

/Hauge

--
For at verificere afsenderen af dette indlæg kan du klikke her:
<http://newscheck.smart-tech.dk/20060811114422@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Svend (11-08-2006)
Kommentar
Fra : Svend


Dato : 11-08-06 12:53

Hauge wrote:
> Per wrote:
>
>> Bust nu tilbyder Midtvest bredbånd op til 1Gbit forbindelse!!!
>
>
> Min router har også gigabit netkort i, så min computer siger også at jeg
> har 1Gbps forbindelse til nettet, men der er desværre stadig kun 2048/512..

Og ?

>
> /Hauge
>

--
Svend

Hauge (11-08-2006)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 11-08-06 13:09

Svend wrote:
> Og ?

Vi prøver for Prins Knud. Tror du selv på at kunderne får 1Gbps til det
store internet? Det har udbyderen vel ikke engang i alt..

/Hauge

--
For at verificere afsenderen af dette indlæg kan du klikke her:
<http://newscheck.smart-tech.dk/20060811120930@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Svend (11-08-2006)
Kommentar
Fra : Svend


Dato : 11-08-06 13:46

Hauge wrote:
> Svend wrote:
>
>> Og ?
>
>
> Vi prøver for Prins Knud. Tror du selv på at kunderne får 1Gbps til det
> store internet? Det har udbyderen vel ikke engang i alt..
>
> /Hauge
>

Jeg forstod bare ikke hvad lanporten på din router havde med sagen at
gøre.


--
Svend

Andreas Plesner Jaco~ (11-08-2006)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 11-08-06 14:55

On 2006-08-11, Hauge <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote:

>> Og ?
>
> Vi prøver for Prins Knud. Tror du selv på at kunderne får 1Gbps til det
> store internet? Det har udbyderen vel ikke engang i alt..

Det tror jeg nu godt du kan regne med.

--
Andreas

Martin Andersen (11-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin Andersen


Dato : 11-08-06 16:05

Andreas Plesner Jacobsen wrote:


>>
>> Vi prøver for Prins Knud. Tror du selv på at kunderne får 1Gbps til det
>> store internet? Det har udbyderen vel ikke engang i alt..
>
> Det tror jeg nu godt du kan regne med.
>
Det tror jeg også, man skal lige lægge mærke til at forbindelsen koster
10000 kr pr måned.

Så mangler vi bare noget at bruge den til, f.eks. streaming HD-TV

Svend (11-08-2006)
Kommentar
Fra : Svend


Dato : 11-08-06 12:51

Per wrote:
> Bust nu tilbyder Midtvest bredbånd op til 1Gbit forbindelse!!!
>
> http://www.mvb.net/category.php?categoryID=4158
>
>
>
>
"# Blokering af adgang til web-sider med ulovligt indhold"

Gad vide hvordan de vil gøre det.

--
Svend

Nick (11-08-2006)
Kommentar
Fra : Nick


Dato : 11-08-06 20:40

"Svend" <2@lazy.dk> skrev i en meddelelse
news:44dc6f3a$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...
> Per wrote:
>> Bust nu tilbyder Midtvest bredbånd op til 1Gbit forbindelse!!!
>>
>> http://www.mvb.net/category.php?categoryID=4158
>>
>>
>>
>>
> "# Blokering af adgang til web-sider med ulovligt indhold"
>
> Gad vide hvordan de vil gøre det.
>
> --
> Svend

Det er nu meget simpelt.
Hver gang du besøger en hjemmeside, bliver den tjekket med en database
udviklet af Politiet og Red barnet (tror jeg det er).
En liste over sider med børneporno.. Hvis siden er i denne database, vil du
ikke få adgang.

/Nick



Svend (11-08-2006)
Kommentar
Fra : Svend


Dato : 11-08-06 21:52

Nick wrote:
> "Svend" <2@lazy.dk> skrev i en meddelelse
> news:44dc6f3a$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...
>> Per wrote:
>>> Bust nu tilbyder Midtvest bredbånd op til 1Gbit forbindelse!!!
>>>
>>> http://www.mvb.net/category.php?categoryID=4158
>>>
>>>
>>>
>>>
>> "# Blokering af adgang til web-sider med ulovligt indhold"
>>
>> Gad vide hvordan de vil gøre det.
>>
>> --
>> Svend
>
> Det er nu meget simpelt.
> Hver gang du besøger en hjemmeside, bliver den tjekket med en database
> udviklet af Politiet og Red barnet (tror jeg det er).
> En liste over sider med børneporno.. Hvis siden er i denne database, vil du
> ikke få adgang.
>
> /Nick
>
>

dvs. tvungen http proxy ?

--
Svend

Nick (12-08-2006)
Kommentar
Fra : Nick


Dato : 12-08-06 07:11


"Svend" <2@lazy.dk> skrev i en meddelelse
news:44dcede3$0$15785$14726298@news.sunsite.dk...
> Nick wrote:
>> "Svend" <2@lazy.dk> skrev i en meddelelse
>> news:44dc6f3a$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Per wrote:
>>>> Bust nu tilbyder Midtvest bredbånd op til 1Gbit forbindelse!!!
>>>>
>>>> http://www.mvb.net/category.php?categoryID=4158
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>> "# Blokering af adgang til web-sider med ulovligt indhold"
>>>
>>> Gad vide hvordan de vil gøre det.
>>>
>>> --
>>> Svend
>>
>> Det er nu meget simpelt.
>> Hver gang du besøger en hjemmeside, bliver den tjekket med en database
>> udviklet af Politiet og Red barnet (tror jeg det er).
>> En liste over sider med børneporno.. Hvis siden er i denne database, vil
>> du ikke få adgang.
>>
>> /Nick
>
> dvs. tvungen http proxy ?
>
> --
> Svend

Jeg ved ærlig talt ikke præcist hvordan det virker, men det er fuldstændig
samme filter som blandt andet TDC også kører med.

/Nick



Kasper Bergh (13-08-2006)
Kommentar
Fra : Kasper Bergh


Dato : 13-08-06 14:55

"Svend" <2@lazy.dk> wrote in message
news:44dcede3$0$15785$14726298@news.sunsite.dk...

> dvs. tvungen http proxy ?

Nej. Det er et filter på DNS serverne.

mvh
/Kasper



Svend (13-08-2006)
Kommentar
Fra : Svend


Dato : 13-08-06 15:02

Kasper Bergh wrote:
> "Svend" <2@lazy.dk> wrote in message
> news:44dcede3$0$15785$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> dvs. tvungen http proxy ?
>
> Nej. Det er et filter på DNS serverne.
>
> mvh
> /Kasper
>
>

hm. Skulle det være svært at omgå ?

--
Svend

Bertel Lund Hansen (13-08-2006)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 13-08-06 21:01

Svend skrev:

>> Nej. Det er et filter på DNS serverne.

> hm. Skulle det være svært at omgå ?

Forklar, forklar.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Svend (13-08-2006)
Kommentar
Fra : Svend


Dato : 13-08-06 21:43

Bertel Lund Hansen wrote:
> Svend skrev:
>
>>> Nej. Det er et filter på DNS serverne.
>
>> hm. Skulle det være svært at omgå ?
>
> Forklar, forklar.
>


Well, der er mere end 1 dns server i det her land, har du prøvet uni2
(129.142.7.100) ?

--
Svend

Peter Brodersen (14-08-2006)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 14-08-06 15:57

On Sun, 13 Aug 2006 22:42:35 +0200, Svend <2@lazy.dk> wrote:

>Well, der er mere end 1 dns server i det her land, har du prøvet uni2
>(129.142.7.100) ?

Var det ikke lige præcis Uni2, der sidst var sløve til at hive
bizar.dk ud af deres filter?

Men de dømmer jo selvfølgelig ikke, når de uretmæssigt smider folk i
et filter og ikke trækker dem ud igen/opdaterer filteret...

--
- Peter Brodersen
Ugens^WMånedens^WSommerens værktøj - Find vej: www.findvej.dk
Nu med valgfri tekst: www.findvej.dk/Nybrogade2,1203?text=Kulturministeriet

Andreas Plesner Jaco~ (14-08-2006)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 14-08-06 16:01

On 2006-08-14, Peter Brodersen <usenet2006@ter.dk> wrote:
>
>>Well, der er mere end 1 dns server i det her land, har du prøvet uni2
>>(129.142.7.100) ?
>
> Var det ikke lige præcis Uni2, der sidst var sløve til at hive
> bizar.dk ud af deres filter?

Filteret bliver mig bekendt opdateret automagisk, så mon ikke det bare
handler om at vente på næste kørsel?

--
Andreas

Peter Brodersen (15-08-2006)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 15-08-06 22:27

On Mon, 14 Aug 2006 15:01:19 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen
<apj@daarligstil.dk> wrote:

>> Var det ikke lige præcis Uni2, der sidst var sløve til at hive
>> bizar.dk ud af deres filter?
>
>Filteret bliver mig bekendt opdateret automagisk, så mon ikke det bare
>handler om at vente på næste kørsel?

Spørgsmålet er så om den kørsel foretages "ofte nok".

Såvidt, jeg kan se, hvis jeg bladrer lidt tilbage på Google Groups og
diverse øvrige sites, var det dog ikke Uni2, men Telia, der var sløve
i sin tid.

I artiklen http://www.computerworld.dk/art/33184 fra 17. marts 2006
undrer Telia sig over at en sådan fejl kan ske. Ikke desto mindre
synes de, det er forfærdeligt, men den 20. marts opererer Telia
stadigvæk med en "gammel" udgave af filtret. Så her bliver det
tilsyneladende ved deres undren.

"Vi synes, det er mærkeligt, at det system, vi bruger, er
uhensigtsmæssigt. Med den viden vil vi fortsat lægge navn til at siden
kan indeholde børneporno i flere dage efter alle øvrige udbydere har
fået opdateret filtret."

Man kan dog håbe, om de er blevet enige om ansvaret. Jakob Scharf fra
Rigspolitiet kommenterede, at det var vigtigt at påpege, at det var
internetudbyderne, og ikke politiet, der besluttede, om der skulle
lukkes - kombineret med at Rune Fick Hansen fra Telia udtalte, at de
stolede ubetinget på de oplysninger, de fik fra politiet.

--
- Peter Brodersen
Ugens^WMånedens^WSommerens værktøj - Find vej: www.findvej.dk
Nu med valgfri tekst: www.findvej.dk/Nybrogade2,1203?text=Kulturministeriet

Rene Joergensen (15-08-2006)
Kommentar
Fra : Rene Joergensen


Dato : 15-08-06 22:43

Peter Brodersen <usenet2006@ter.dk> wrote:

> Spørgsmålet er så om den kørsel foretages "ofte nok".

En gang i døgnet.

--
-René


Peter Brodersen (15-08-2006)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 15-08-06 22:58

On 15 Aug 2006 21:42:31 GMT, Rene Joergensen <fox@nospam.dk> wrote:

>> Spørgsmålet er så om den kørsel foretages "ofte nok".
>
>En gang i døgnet.

Det kunne være spændende at finde ud af, hvad den var dengang, siden
der lod til at gå længere tid dér. Det kan selvfølgelig være at øvrige
udbydere manuelt fiskede den ud af filteret, og der gik flere dage,
før fejlen var rettet centralt.

Jeg er dog overrasket over at kørslen ikke afvikles oftere. Et døgn
kan være lang tid at være hængt ud som børneporno-distributør. Men på
den anden side, hvis fejl alligevel ikke rettes oftere, så er der
selvfølgelig ingen grund til at foretage en masse kørsler og hente
identisk materiale.

--
- Peter Brodersen
Ugens^WMånedens^WSommerens værktøj - Find vej: www.findvej.dk
Nu med valgfri tekst: www.findvej.dk/Nybrogade2,1203?text=Kulturministeriet

Rene Joergensen (16-08-2006)
Kommentar
Fra : Rene Joergensen


Dato : 16-08-06 13:19

Peter Brodersen <usenet2006@ter.dk> wrote:

> Det kunne være spændende at finde ud af, hvad den var dengang, siden
> der lod til at gå længere tid dér. Det kan selvfølgelig være at øvrige
> udbydere manuelt fiskede den ud af filteret, og der gik flere dage,
> før fejlen var rettet centralt.

Det skal jeg ikke kunne sige.

> Jeg er dog overrasket over at kørslen ikke afvikles oftere. Et døgn
> kan være lang tid at være hængt ud som børneporno-distributør. Men på
> den anden side, hvis fejl alligevel ikke rettes oftere, så er der
> selvfølgelig ingen grund til at foretage en masse kørsler og hente
> identisk materiale.

Når listen som det kommer fra, kun opdateres en gang i døgnet, er det
lidt tosset at opdatere oftere.

--
-René


Kasper Bergh (14-08-2006)
Kommentar
Fra : Kasper Bergh


Dato : 14-08-06 15:55

"Svend" <2@lazy.dk> wrote in message
news:44df30e0$0$15786$14726298@news.sunsite.dk...

>> Nej. Det er et filter på DNS serverne.
>>
>
> hm. Skulle det være svært at omgå ?

Overhovedet ikke - tilgengæld er der heller ikke nogen ekstra belastning
eller problemer som en proxy ville give. Det er min opfattelse at ideen
først og fremmest er at forhindre tilfældige danskere i at besøge de
pågældende sider og ikke at stoppe deciderede kriminelle. Personligt er jeg
modstander af filteret - både principielt og teknisk, men det er sådan det
er designet.

I dagens Danmark kan man komme afsted med næsten alt bare man påstår det er
for at bekæmpe enten terrorister eller pædofile. Men det er en helt anden
diskussion.

mvh
Kasper



Jens E. (11-08-2006)
Kommentar
Fra : Jens E.


Dato : 11-08-06 23:55

Nick wrote:

>> "# Blokering af adgang til web-sider med ulovligt indhold"
>>
>> Gad vide hvordan de vil gøre det.
>
> Det er nu meget simpelt.
> Hver gang du besøger en hjemmeside, bliver den tjekket med en database
> udviklet af Politiet og Red barnet (tror jeg det er).
> En liste over sider med børneporno.. Hvis siden er i denne database, vil du
> ikke få adgang.

Det var så een type ulovligt indhold. Hvad med den type der æder oceaner
af båndbredde? Det er vel den der tænkes på eller hvad?

--
Jens

Nick (12-08-2006)
Kommentar
Fra : Nick


Dato : 12-08-06 07:12


"Jens E." <qh7r26l02@sneakREMOVEMEemail.com> skrev i en meddelelse
news:H5OdnacSnKI0l0DZnZ2dneKdnZydnZ2d@giganews.com...
> Nick wrote:
>
>>> "# Blokering af adgang til web-sider med ulovligt indhold"
>>>
>>> Gad vide hvordan de vil gøre det.
>>
>> Det er nu meget simpelt.
>> Hver gang du besøger en hjemmeside, bliver den tjekket med en database
>> udviklet af Politiet og Red barnet (tror jeg det er).
>> En liste over sider med børneporno.. Hvis siden er i denne database, vil
>> du ikke få adgang.
>
> Det var så een type ulovligt indhold. Hvad med den type der æder oceaner
> af båndbredde? Det er vel den der tænkes på eller hvad?
>
> --
> Jens

Nej, det er ikke umiddelbart den der tænkes på.
Når det så er sagt, så er det jo ikke til at sige, hvad Politiet ender med
at udvide deres database med - diverse warez, p2p sider måske? Det vides
ikke...

Som jeg lige skrev til Svend, så er det samme filter blandt andet TDC kører
med. Eventuelle udvidelser vil derfor gælde stort set alle danske udbydere.

/Nick



Klaus Ellegaard (11-08-2006)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 11-08-06 12:59

"Per" <no@tak.dk> writes:

>Bust nu tilbyder Midtvest bredbånd op til 1Gbit forbindelse!!!

Jeg vil først sige "Wow!" når de garanterer, at alle deres kunder
på én gang effektivt kan downloade med 1 Gbps alle steder fra.

Indtil da har jeg en 1 Gbps-forbindelse, jeg gerne vil sælge dig.

Mvh.
   Klaus.

PS! Jeg har kun en 2 Mbps til Internet, men derfor kan jeg da
godt sælge dig en 1 Gbps-port til 10 gange prisen på min 2 Mbps.

Martin Schultz (11-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin Schultz


Dato : 11-08-06 13:02

Klaus Ellegaard <klausellegaard@msn.com> skrev 2006-08-11:
> "Per" <no@tak.dk> writes:
>
>>Bust nu tilbyder Midtvest bredbånd op til 1Gbit forbindelse!!!
>
> Jeg vil først sige "Wow!" når de garanterer, at alle deres kunder
> på én gang effektivt kan downloade med 1 Gbps alle steder fra.

Det kan ikke lade sig gøre. Det er der heller ikke nogen der kan
garantere på en 128 kilobit ADSL forbindelse.

Martin
--
Besøg http://linux.adsltips.dk hvor du finder
guides til linux på dansk.
Alt jeg skriver på usenet er mine egne personlige meninger
med mindre andet er angivet.

Klaus Ellegaard (11-08-2006)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 11-08-06 13:09

Martin Schultz <news2005@adsltips.invalid> writes:

>Det kan ikke lade sig gøre. Det er der heller ikke nogen der kan
>garantere på en 128 kilobit ADSL forbindelse.

Lige præcis min pointe. I praksis ligger den praktisk mulige
båndbredde omkring 8-10 Mbps. Selvfølgelig kan der være visse
sites, hvor man kan hente mere, men som gennemsnit betragtet
er det deromkring.

Derfor kan man diskutere, om det overhovedet giver mening at
købe meget større forbindelser.

Kigger man lidt videre, er steder som DIX'en baseret på et
Gigabit-netværk. Jeg synes godt, man kan grine af kunder,
der tror, de får specielt meget ud af at spilde penge på en
end-user-forbindelse, der på størrelse med det danske
udvekslingssteder.

Kigger man videre endnu, er de hurtigste interface-kort i
ISP'ernes corenet på 40 Gbps. Sandsynligheden for, at man
kommer til at udnytte ens 1 Gbps er derfor omtrent nul,
medmindre man udelukkende snakker med naboen.

Men bevares, der er da også folk, der køber en Ferrari vel
vidende, at det stort set er ulovligt at udnytte den her i
landet. Det er selvfølgelig deres penge, men jeg griner da
alligevel

Mvh.
   Klaus.

Svend (11-08-2006)
Kommentar
Fra : Svend


Dato : 11-08-06 14:38

Klaus Ellegaard wrote:
> Martin Schultz <news2005@adsltips.invalid> writes:
>
>
>>Det kan ikke lade sig gøre. Det er der heller ikke nogen der kan
>>garantere på en 128 kilobit ADSL forbindelse.
>
>
> Lige præcis min pointe. I praksis ligger den praktisk mulige
> båndbredde omkring 8-10 Mbps. Selvfølgelig kan der være visse
> sites, hvor man kan hente mere, men som gennemsnit betragtet
> er det deromkring.
>

Ja, men man kan vel mem p2p teknologi hente mere end 8-10 Mbpss fra
flere sites samtidigt.

--
Svend

Klaus Ellegaard (11-08-2006)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 11-08-06 14:58

Svend <2@lazy.dk> writes:

>Ja, men man kan vel mem p2p teknologi hente mere end 8-10 Mbpss fra
>flere sites samtidigt.

Ja, men du skal nok ud at investe 50.000-100.000 kroner i en pc,
der kan trække over 200.000 samtidige connections. Det er absolut
minimum, hvis du skal udnytte 1 Gbps.

Mvh.
   Klaus.

Svend (11-08-2006)
Kommentar
Fra : Svend


Dato : 11-08-06 15:12

Klaus Ellegaard wrote:
> Svend <2@lazy.dk> writes:
>
>
>>Ja, men man kan vel mem p2p teknologi hente mere end 8-10 Mbpss fra
>>flere sites samtidigt.
>
>
> Ja, men du skal nok ud at investe 50.000-100.000 kroner i en pc,
> der kan trække over 200.000 samtidige connections. Det er absolut
> minimum, hvis du skal udnytte 1 Gbps.
>
> Mvh.
>    Klaus.


Jep, men man bøver vel ikke at udnytte forbindelsen fuldt ud, det gør
jeg heller ikke idag med min lille 6mbit.

Men hvad man skal med al den bånbredde ved jeg ikke, det ville dog være
rart med 100 mbit, så kunne jeg arbejde hjemme med "lan" hastighed.....
--
Svend

Jesper Skriver (11-08-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 11-08-06 15:18

On Fri, 11 Aug 2006 16:11:46 +0200, Svend wrote:
> Klaus Ellegaard wrote:
>> Svend <2@lazy.dk> writes:
>>
>>
>>>Ja, men man kan vel mem p2p teknologi hente mere end 8-10 Mbpss fra
>>>flere sites samtidigt.
>>
>>
>> Ja, men du skal nok ud at investe 50.000-100.000 kroner i en pc,
>> der kan trække over 200.000 samtidige connections. Det er absolut
>> minimum, hvis du skal udnytte 1 Gbps.
>>
>> Mvh.
>>    Klaus.
>
>
> Jep, men man bøver vel ikke at udnytte forbindelsen fuldt ud, det gør
> jeg heller ikke idag med min lille 6mbit.
>
> Men hvad man skal med al den bånbredde ved jeg ikke, det ville dog være
> rart med 100 mbit, så kunne jeg arbejde hjemme med "lan" hastighed.....

Det vil du ikke kunne uanset hastighed, da du vil stadigt have
betydeligt stoerre latency end hvis du er paa kontoret, og det
betyder meget mere end baandbredde saa snart du har et par Mbps
eller mere.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456

Svend (11-08-2006)
Kommentar
Fra : Svend


Dato : 11-08-06 18:54

Jesper Skriver wrote:
>
> Det vil du ikke kunne uanset hastighed, da du vil stadigt have
> betydeligt stoerre latency end hvis du er paa kontoret, og det
> betyder meget mere end baandbredde saa snart du har et par Mbps
> eller mere.
>


Du plejer godt nok at have sty på sagen, og jeg vælger at tro på hvad du
siger, du skal bare forklare det bedre.

Jeg har idag en 6mbit forbindelse, når jeg pinger en server på arbejdet
svarer den inde for 4 ms., det er vel minimum 4 gange så stort, men er
det *meget* ?

--
Svend

Jesper Skriver (11-08-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 11-08-06 22:37

On Fri, 11 Aug 2006 19:53:46 +0200, Svend wrote:
> Jesper Skriver wrote:
>>
>> Det vil du ikke kunne uanset hastighed, da du vil stadigt have
>> betydeligt stoerre latency end hvis du er paa kontoret, og det
>> betyder meget mere end baandbredde saa snart du har et par Mbps
>> eller mere.
>
> Du plejer godt nok at have sty på sagen, og jeg vælger at tro på hvad du
> siger, du skal bare forklare det bedre.
>
> Jeg har idag en 6mbit forbindelse, når jeg pinger en server på arbejdet
> svarer den inde for 4 ms., det er vel minimum 4 gange så stort, men er
> det *meget* ?

4 ms er meget godt, og meget bedre end den typiske hjemme kontor til
kontor forbindelse, naar vi er nede i denne stoerrelses orden saa vil
det ikke vaere latency som er begraensningen paa en 6 Mbps forbindelse.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456

Svend (12-08-2006)
Kommentar
Fra : Svend


Dato : 12-08-06 05:59

Jesper Skriver wrote:
> On Fri, 11 Aug 2006 19:53:46 +0200, Svend wrote:
>> Jesper Skriver wrote:
>>> Det vil du ikke kunne uanset hastighed, da du vil stadigt have
>>> betydeligt stoerre latency end hvis du er paa kontoret, og det
>>> betyder meget mere end baandbredde saa snart du har et par Mbps
>>> eller mere.
>> Du plejer godt nok at have sty på sagen, og jeg vælger at tro på hvad du
>> siger, du skal bare forklare det bedre.
>>
>> Jeg har idag en 6mbit forbindelse, når jeg pinger en server på arbejdet
>> svarer den inde for 4 ms., det er vel minimum 4 gange så stort, men er
>> det *meget* ?
>
> 4 ms er meget godt, og meget bedre end den typiske hjemme kontor til
> kontor forbindelse, naar vi er nede i denne stoerrelses orden saa vil
> det ikke vaere latency som er begraensningen paa en 6 Mbps forbindelse.
>

Well, så snart man ikke blander adsl ind i det og bruger leverandører
der snakker fornuftigt sammen hjælper det på det. Med en 100 mbit i hver
ende stiller det lidt større krav til udstyret.

--
Svend

Frans Meyer (12-08-2006)
Kommentar
Fra : Frans Meyer


Dato : 12-08-06 23:31

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnedpu49.1rkv.harvest@freesbee.wheel.dk...

> 4 ms er meget godt, og meget bedre end den typiske hjemme kontor til
> kontor forbindelse, naar vi er nede i denne stoerrelses orden saa vil
> det ikke vaere latency som er begraensningen paa en 6 Mbps forbindelse.

Det er meget interessant hvordan latency kan begrænse speed - er der en
håndregel eller tabel?

vh
Frans



Asbjorn Hojmark (13-08-2006)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 13-08-06 09:29

On Sun, 13 Aug 2006 00:31:24 +0200, "Frans Meyer" <Frans@_pc.dk>
wrote:

> Det er meget interessant hvordan latency kan begrænse speed

Ja, og det er desværre ofte et overset problem. Folk tror, de kan løse
alt med mere båndbredde, men det kan man altså ikke.

> - er der en håndregel eller tabel?

Nej, for det afhænger af den enkelte protokol. Nogle er meget 'chatty'
(meget snak frem og tilbage for levering af få pakker), mens andre er
mere effektive.

Riverbed er et af de firmaer, der leverer produkter på området. De har
også lidt om udfordringerne og teknologier til forbedringer:
http://www.riverbed.com/technology/

-A
--
http://www.hojmark.org/

Easy Webhost - www.e~ (14-08-2006)
Kommentar
Fra : Easy Webhost - www.e~


Dato : 14-08-06 22:49

I forhold til hvad ?

Hvad vil du med den båndbredde og dit indlæg ?

Båndbredden får du aldrig brugt, da servere på nettet højst
sandsynligt ikke kan levere ved denne hastighed.

Og jeg tror heller aldrig de kan modtage ved denne hastighed.

En eller anden har måske tastet forkert på den side ?
----------
Med venlig hilsen
Mogens Jørgensen - Webhotel : Fra 7,-/md. Inkl gratis mailinglister.
Easy Webhost - http://www.easywebhost.org/

Svend (15-08-2006)
Kommentar
Fra : Svend


Dato : 15-08-06 06:23

Easy Webhost - www.easywebhost.org wrote:
> I forhold til hvad ?
>
> Hvad vil du med den båndbredde og dit indlæg ?
>
> Båndbredden får du aldrig brugt, da servere på nettet højst
> sandsynligt ikke kan levere ved denne hastighed.

Sikkert ikke, men hvorfor tager man altid udgangspunkt i at *en* server
skal levere den samlede båndbredde i de her diskussioner ?

>
> Og jeg tror heller aldrig de kan modtage ved denne hastighed.

Det behøver de vel heller ikke.

>
> En eller anden har måske tastet forkert på den side ?

Så du prisen ?

> ----------
> Med venlig hilsen
> Mogens Jørgensen - Webhotel : Fra 7,-/md. Inkl gratis mailinglister.
> Easy Webhost - http://www.easywebhost.org/

--
Svend

Andreas Plesner Jaco~ (15-08-2006)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 15-08-06 08:30

On 2006-08-14, Easy Webhost - www.easywebhost.org <xxxxxxeasywebhost.org@yyyyeasywebhost.org> wrote:
>
> Og jeg tror heller aldrig de kan modtage ved denne hastighed.

Jo.

--
Andreas

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177580
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409075
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste