Fra hestens mund/mule: OS 9.5 på vej!
Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 21-01-01 11:02

Frygt ikke, Mac OS 9.x som vi kender det dør IKKE fordi Mac OS X er på
vej!

[mosr.com]

*********

Friday, January 19
Mac OS 9.5 in the works Rumor

According to reliable developer sources, Apple is working on early
builds of Mac OS 9.5, a planned transitional release that will include
numerous driver updates, OpenTransport 3.0 with multi-homing support,
CarbonLib 1.3 and later (the release may include version 1.4), many
updates for smooth Classic compatibility and performance, and the
beginnings of a major change for the classic Mac OS -- to a component of
Mac OS X that while supporting stand-alone operation for Macs that don't
support Mac OS X (Apple sources are also hinting this may go back
further than widely believed, with virtually every Apple-built PCI
PowerMac being supported by some time late this year or in early 2002),
will be slimmed down to operate as transparently and low-resource-drain
as possible as a core component of OS X.
Although the classic Mac OS development team is currently extremely
small -- every last developer who can be spared is working on Mac OS X,
Apple's "digital hub" applications (iTunes, iDVD, the rumored musician's
studio iMusic, Final Cut, iTools, a new simple Web authoring
application) and other projects attached to Apple's big mid-year "we're
back" punch at Macworld New York in July -- Mac OS 9.5 is projected for
release at Macworld New York as part of Mac OS X 1.1, a big bug-fix
release that will mark the real advent of the transition of the whole
platform to OS X.

--
- Peter
root (at) titancity (dot) com

titancity.com - the Mac portal

Fra : Peter Gersmann

Dato : 21-01-01 12:02

In article <1enjiz3.1rpmdtx2j8kqqN@118.ppp1-4.worldonline.dk>,
root@NOSPAM.com (DJ Supreme / Peter Perlsø) wrote:

> Frygt ikke, Mac OS 9.x som vi kender det dør IKKE fordi Mac OS X er på
> vej!

Argh, det er netop hvad jeg frygter.

Nu har vi i årevis ventet på noget der er stabilt, udnytter computernes
muligheder og giver os et forspring. Og hvad sker der så? En selvdød
krikke lover at vi til evig tid kan bruge klassisk Mac OS.

Jeg vil ikke bruge klassisk Mac OS til evig tid. Mit ønske er at
klassisk Mac OS dør hurtigt, så vi kan komme videre.

Og hesten? Lad Bjørn Nørgaard gøre den til en AppleEvent.

//Peter

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 21-01-01 12:15

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> klassisk Mac OS dør hurtigt, så vi kan komme videre.
>
> Og hesten? Lad Bjørn Nørgaard gøre den til en AppleEvent.

Fat chance of that, med mindre du kan overbevise Apple om at lave en
MacOS X der kun kræver 32MB RAM og 60 MHz PPC 601 processor, som også
kan køre ikke carbiniserede programmer, evt. i en "penalty box" som så
kan crashe sammen med dem, uden at resten af systemet af den grund
berøres.

Mit gæt er at OS 9 (og dennes evt. efterfølgere) vil leve en 4-5år
endnu, alene af den grund at mange Macbrugere ikke kører med en ny nok
Mac til OS X og at der vil gå en rum tid før al ny Macsoftware er
carbiniseret (det gamle software kan man godt glemme alt om!), for slet
ikke at tale om den tid der går før al ny Mac software kommer i Cocoa
versioner!
--
Jesper Oersted
It isn't pollution that's harming the environment. It's the impurities

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 21-01-01 22:27

Jesper Ørsted <spambait@use.reply.to> wrote:

> [...]
> carbiniseret (det gamle software kan man godt glemme alt om!), for slet
> ikke at tale om den tid der går før al ny Mac software kommer i Cocoa

4-5 år, vil jeg nok mene er i overkanten af den seriøse levetid for Mac
OS som vi kender det.

Hvis Mac OS X er bare halvt så godt som det indtil videre ser ud til i
daglig brug, så tror jeg iøvrigt ikke at der er mange der vil savne Mac
OS pre-10 :)

Desuden vil folk med hardware købt fra i dag af have en masse at vinde
ved at køre OS X. Det er simpelthen for blæret alle de ting det system
kan!

(Husk hvordan det var Mac OS 8 - da det kom hoppede folk frådende på
8-vognen. :)

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 21-01-01 22:27

> [...]

> muligheder og giver os et forspring. Og hvad sker der så? En selvdød
> krikke lover at vi til evig tid kan bruge klassisk Mac OS.

Ikke til evig tid (det sagde jeg ikke), men dem der skal vænne sig til
OS 10, får mere pusterum, og det mener jeg er en meget god ting. Du kan
ikek forvente at alle vil springe frådende på Mac OS X-vognen!

> Jeg vil ikke bruge klassisk Mac OS til evig tid. Mit ønske er at
> klassisk Mac OS dør hurtigt, så vi kan komme videre.

Igen, det er en fin balance, for hvis Appel fokuserer på det nye for
hurtigt risikerer de at tabe udviklere og brugere. Desuden vil jeg gætte
på at det tager sig tid, dels at få OS X fejlrettet, dels tilvenne folk
til hvad det er og hvad det kan, og dels få en sold softwarebase (alt
det som folk kan i dag på Mac OS 9, skal man kunen på Mac OS 10 - helst
med så lidt brug af CLassic som muligt.)

> Og hesten? Lad Bjørn Nørgaard gøre den til en AppleEvent.

Den fattede jeg ikke. :)

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 21-01-01 23:24

root@nospam.com,Ny-Internet writes:

>Den fattede jeg ikke. :)

Det var Bjørn Nørgaard der i sine unge dage, sammen med Jørgen Nash
lavede en happening, hvor de slagtede en levende hest. Det er sammen Bjørn
Nørgaard, der har tegenet alle gobelinerne, som nu hænger på
Christiansborg, så royal er du vel, at du har fattet det?

)

Hilsen Hanne

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 22-01-01 00:10

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> [...]
> Nørgaard, der har tegenet alle gobelinerne, som nu hænger på
> Christiansborg, så royal er du vel, at du har fattet det?

Christ for en psykopat...!

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-01-01 01:30

> [...]

> Nørgaard, der har tegenet alle gobelinerne, som nu hænger på
> Christiansborg, så royal er du vel, at du har fattet det?

Hesten, den kendte jeg godt mht. det sidste; som rigets eneste
tilbageværende republikaner: aaaaaaaaaaaddddd.........

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Rigtige mænd tager ikke backup!