Her er en vanskelig en..........
Fra : Jesper Krarup Nielse~

Dato : 22-06-01 19:28

I 70'erne var der en englænder der indspillede en meget anderledes version
af Rolling Stones' "Satisfaction".

Den er næsten lidt James Last-agtig med trompeter osv., men rigtig god
alligevel.

Ikke ved den sure grød om jeg kan komme efter hvad han hed - er der nogen
derude der har et bud??

Jesper K Nielsen, Sæby

Fra : nikolaj borg

Dato : 22-06-01 23:00

"Jesper Krarup Nielsen" <jkn@nielsen.mail.dk> wrote in message
> [...]
> alligevel.
>
> Ikke ved den sure grød om jeg kan komme efter hvad han hed - er der nogen

Jeps. Det var Jimmy Smith

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=B87jweau14xa7

Du kan finde nummeret på pladen Got my mojo working / hoochie coochie man
(findes på een cd - jeg har bl.a. set den i stereo studiet)

http://www.cdnow.com/cgi-bin/mserver/SID=1093942867/pagename=/RP/CDN/FIND/al
bum.html/artistid=SMITH*JIMMY/itemid=391301

/Nikolaj
- som nævnt før er Jimmy kongen af porno. Sprødere hammond orgel findes
ikke.

Fra : Jesper Krarup Nielse~

Dato : 23-06-01 16:45

Hej Nikolaj,

Tak for hjælpen men det er desværre ikke ham.

Jeg har brudt hovedet aiden da, og er kommet frem til:

Han er (var) englænder.
Han hedder King til efternavn.
Hans version af Satisfaction indeholder trompet og strygere.

Er der nogen der kan hjælpe mig??

Med venlig hilsen

Jesper Krarup Nielsen

Fra : nikolaj borg

Dato : 23-06-01 18:21

> Hej Nikolaj,
>
> Tak for hjælpen men det er desværre ikke ham.

Øv. Det er ellers en fed version :)

> Jeg har brudt hovedet aiden da, og er kommet frem til:
>
> Han er (var) englænder.
> Han hedder King til efternavn.
> Hans version af Satisfaction indeholder trompet og strygere.

Har du prøvet at tjekke allmusic?

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=HSATISFACTION

Den eneste King, jeg kan finde fra den periode, er med Boogie Kings, så jeg
er bange for, at han ikke er på listen.

/Nikolaj

Fra : Finn Byrgesen

Dato : 05-09-01 23:03

> Ikke ved den sure grød om jeg kan komme efter hvad han hed - er der nogen
> derude der har et bud??

Tom Jones er et bud, men det var vist først i firserne han lavede den

--

finn b-
www.underholdningsnettet.dk - vind en Normanguitar til 4400 kr. og en