Forsinkelser igen-igen!
Fra : Rasmus Storm

Dato : 20-01-01 08:00

Er der nogen der har set MacNN?? Ifølge dem er den nye powerbook
forsinket, så dem der har bestilt i US, først får dem sidst i februar.
Også dem der har bestilt umiddelbart efter Macworld! Betyder det at
Apple aldrig har kunnet levere til tiden? I så fald synes jeg det er
lidt pinligt. Og hvad med os i DK? Hvornår ser vi mon så de nye
produkter? De to store G4 er også forsinket, men der er flere der siger
at leveringstiden hele tiden har været 7-10 uger og ikke 6-8. Mon ikke
det bliver nærmere de 10 end de 7

Rasmus Storm

Fra : Peter Kiil

Dato : 20-01-01 17:09

in article 1eniwlj.u9zv3h1k9zoqaN%rasmus@mac.com, Rasmus Storm at
rasmus@mac.com wrote on 20/01/01 8:00:

> [...]
> produkter? De to store G4 er også forsinket, men der er flere der siger
> at leveringstiden hele tiden har været 7-10 uger og ikke 6-8. Mon ikke

Jeg arbejder hos en større dansk macforhandler og vi fik 30 533mhz G4'ere i
torsdags, så det er ikke alle de nye produkter der er forsinkede......

/peter

--
Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 22-01-01 13:28

Peter Kiil <peterkiil@hotmail.com> wrote:

> Jeg arbejder hos en større dansk macforhandler og vi fik 30 533mhz G4'ere i
> torsdags, så det er ikke alle de nye produkter der er forsinkede......
>
> /peter

30?????????

Savle savle... hvordan er Geforce 2MX??? :D

--
- Peter
root (at) titancity (dot) com

titancity.com - the Mac portal

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 22-01-01 16:28

root@NOSPAM.com (DJ Supreme / Peter Perlsø) writes:

> 30?????????
>
> Savle savle... hvordan er Geforce 2MX??? :D

Spørg en PC-ejer. De har haft det i lang tid

I øvrigt er GeForce 2MX jo det dårligste GeForce 2 kort. Hvorfor
måtte vi ikke få Ultra eller GTS?

Thomas
P.S. svaret på dit spørgsmål: Det er fedt!
--
Thomas Bjorn Andersen, bjorn@daimi.au.dk
+++ATH

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 22-01-01 20:14

Thomas Bjørn Andersen <bjorn@daimi.au.dk> wrote:

> Spørg en PC-ejer. De har haft det i lang tid

Fuck PC-brugerne. Jeg vil gerne høre hvorfan det kørte på _MAC_.

> I øvrigt er GeForce 2MX jo det dårligste GeForce 2 kort. Hvorfor måtte vi
> ikke få Ultra eller GTS?

Fordi Apple fik en god aftale med nVidia - iøvrigt at 2 MX vist deres
standard OEM chipset?

> Thomas P.S. svaret på dit spørgsmål: Det er fedt!

Med 60 fps i 32-bit farve og 1024*768 - Jeg tror dig! Nu hvor vi har
fået OpenGL 1.2, så river de graffikkort der har GPU'er! :D

Fra : zty tom

Dato : 23-01-01 01:32

Øh !!!
Når i nu taler om Geforce kortene... ved i så hvor det er muligt at
finde driverne til "Mac" kortene !!!???
Jeg har nemlig et par Geforce kort der ligger og flyder ... ( du ved de
er blevet for gamle og alt det der...'
Fælles for dem er dog at de alle har en MAC BIOS !II
Så jeg tænkte !!!!!...
Jeg har ikke det mindste imod at du !? skriver den direkte download
adresse !!
Tom

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 23-01-01 01:41

zty tom <td@euroconnect.dk> wrote:

> [...]
> er blevet for gamle og alt det der...'
> Fælles for dem er dog at de alle har en MAC BIOS !II

ØH!!!! Hvordan har de fået det, spørger jeg bare?

Eller - driverne til mac er vist ikek officielt ude endnu fra nVidia,
men siden Mac OS 9.1 understøtter disse nye macs, så skulel du kunen
bruge den?

Fra : zty tom

Dato : 23-01-01 11:41

Der har været mulighed for at montere disse kort på en mac i over et til
et-ethalvt år nu !
Det er blot driverne der har "manglet"
(PS
Jeg tror sørme at jeg skal ned og hente sys 9.1

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 23-01-01 16:30

> [...]

> Det er blot driverne der har "manglet"
> (PS
> Jeg tror sørme at jeg skal ned og hente sys 9.1

Gør det! :)

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-01-01 16:28

zty tom <td@euroconnect.dk> wrote:

> Fælles for dem er dog at de alle har en MAC BIOS !II

Nope, de har BIOS - at de er bi-endian betyder ikke at de har både
OpenFirmware og BIOS i EPROM.

Driverne kan gafles fra en ny G4, men du vil stadig mangle et
OpdenFirmware ROM.image og et flash program.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Rigtige mænd tager ikke backup!

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 22-01-01 22:18

Thomas Bjørn Andersen <bjorn@daimi.au.dk> wrote:

> I øvrigt er GeForce 2MX jo det dårligste GeForce 2 kort. Hvorfor
> måtte vi ikke få Ultra eller GTS?

2MX'eren er den eneste chip fra nVidia, som er Mac-kompatibel. Endnu...

--
René

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-01-01 23:54

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> 2MX'eren er den eneste chip fra nVidia, som er Mac-kompatibel. Endnu...

Nej den mobile er også mac-kompatibel, men den bruger langt mere strøm
end Rage128 Mobility - hvilket er den mest sansynlige grund til at Apple
valgte at se bort fra den i Titanium.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 23-01-01 17:42

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> Nej den mobile er også mac-kompatibel, men den bruger langt mere strøm
> end Rage128 Mobility - hvilket er den mest sansynlige grund til at Apple
> valgte at se bort fra den i Titanium.

Men den mobile er da ikke rigtigt ude endnu, eller hva'?

--
René

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-01-01 01:31

> Men den mobile er da ikke rigtigt ude endnu, eller hva'?

Det kommer an på hvad "ude" er? Den er klar, der er blot endnu ingen
notebook producenter der har valgt at bruge den.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 24-01-01 17:00

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> Det kommer an på hvad "ude" er? Den er klar, der er blot endnu ingen
> notebook producenter der har valgt at bruge den.

Ude er, når producenterne bruger den, efter min mening. Ellers vil jeg
bare kalde den "annonceret".

Men lad nu det ligge...

--
René

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-01-01 23:54

Thomas Bjørn Andersen <bjorn@daimi.au.dk> wrote:

> I øvrigt er GeForce 2MX jo det dårligste GeForce 2 kort. Hvorfor
> måtte vi ikke få Ultra eller GTS?

fordi disse chips ikke understøtter Apples ombytning af "litle" og "big"
endian.

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 23-01-01 00:44

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> fordi disse chips ikke understøtter Apples ombytning af "litle" og "big"
> endian.

Hov hov, du får det til at lyde som om det er noget Apple er skyld i.

"Endian-hed" er et tekniske spørgsmål om man tæller op eller ned, når
man går til decimaler med højere værdi. Det er en egenskab, som er
bundet til processoren, og Motorola har netop brugt "big-endian" metoden
siden 68000, og den er nedarvet i PPC-linien.

Modsat Intel, som har brugt "little-endian" siden de forhistoriske
tider.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-01-01 16:08

DJ Supreme / Peter Perlsø <root@NOSPAM.com> wrote:

> Hov hov, du får det til at lyde som om det er noget Apple er skyld i.

Jeg ved det godt, men for de fleste producenter er det da omvendt