Beskyttelse af systemmappen og mappen "pro~
Fra : Thomas Hansen

Dato : 19-01-01 11:41

I kontrolpanelet "Generelt" kan man normalt vælge at bekytte
Systemmappen og mappen "Programmer", men på min G4/9.0.4 med harddisken
opdelt i 3 partitioner er det ikke muligt (hele det felt i
kontrolpanelet er "greyed out".
Hvorfor og hvad kan man gøre, hvis man ønsker at beskytte disse mapper?

Mvh
Thomas Hansen

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 19-01-01 12:40

Thomas Hansen <thomash@skydebanen.net> wrote:

> [...]
> kontrolpanelet er "greyed out".
> Hvorfor og hvad kan man gøre, hvis man ønsker at beskytte disse mapper?

Måske Kontrolpanelet Startdisk have at vide hvilken partion din
Systemmappe ligger på!

Preben

Fra : Thomas Hansen

Dato : 19-01-01 15:10

Preben Bødker Nielsen <preben@lokalsatSLET.dk> wrote:

> Måske Kontrolpanelet Startdisk have at vide hvilken partion din
> Systemmappe ligger på!
>
> Preben

Det tror jeg nu nok er iorden, for ellers ville jeg vel få en
fejlmelding under opstart?!

Thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-01-01 03:06

> [...]

> kontrolpanelet er "greyed out".
> Hvorfor og hvad kan man gøre, hvis man ønsker at beskytte disse mapper?

Generelt kan ikke beskytte mapperne i Mac OS 9 - hvis du vil beskytte
dem er det meningen at du skal bruge flerbruger. i Mac OS 9.1 er denne
feature fjernet fra kontrolpanelet.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Rigtige mænd tager ikke backup!