|
| Rangstabilitet sikres af uddannelsessystem~ Fra : Bo Warming |
Dato : 12-09-06 23:53 |
|
Rangstabilitet sikres af uddannelsessystemet
Som det fremgår af nedenstående vismands-ord er uddannelse om at
kopiere medborgeres sjæl.
Undervisning er ikke blot om at tilegne sig erfarne medborgeres
færdigheder.
Læreren holder ofte studenten tilbage i udvikling, for at sikre at dem
med høj rang og deres afkom bliver ved med at være på toppen af
kransekagen.
DNA(arv) er jo ikke længere vigtig mht at sikre privilegier i udvalgte
klaner og slægter.
Nu er uddannelse om stabilitet og rang-forudsigelighed, og desuden om
jobskabelse til systemtoppens venner, der kun dur til at undervise.
Den socialistiske stats bekrigelse af familien og jobskabelse for
overflødige børneprofessionelle har meget at gøre med fordeling af de
få statsjob på korrupt vis, og det er en myte at børn ikke ville lære
at læse, hvis skoler forsvandt - se blot Natascha fra Østrig, der
klarede sig fremragende ved at blive berøvet 8½ års undervisning og
erstatte det med selvstudier uden lære, kun med tryksager og
radiolytning.
Ud "Der må ikkespørges, om én er mest lærd, men om haner bedst lærd,
ikke hvo der haver lært mest at tale, men hvo der have lært bedstat
leve.Holberg
Ud "Undersåtternes rationalitet er altid de regerendes våben"
Zygmunt Bauman i "Modernity and Holocaust" 1987
ud "Ved dannelse forstår jeg den udviklede evne til at være
opmærksom"(Meir Aaron Goldschmidt )
Ud ..in England, at any rate, education produce no effect
whatsoever. If it did, it would prove a serious danger to the upper
classes, and would probably lead to acts of of violence in Grosvenor
Square. Oscar Wilde, The Importance of Being Earnest,1895
ud At spørge er at undervise. Xenofon
ud Dannelse er det kursus hin Enkelte gennemløber for at indhente
sig selv, og den, der ikke vil gennemgå dette kursus, ham hjælper det
ikke at være født i den mest oplyste tidsalder. Søren Kierkegaard
ud Dannelse er ingen Viden, det er en Væren. C. Hostrup
Ud Den ædle stiller krav til sig selv - den simple til andre.
Kung-fu-Tse
ud Den, som intet ved og ikke ved, at han intet ved, er en tåbe -
undgå ham. Den, som intet ved, men ved, at han intet ved, er
enfoldig - belær ham. Den, som ved og ikke ved, at han ved, sover -
væk ham. Men den, som ved og ved, at han ved, er klog -følg ham.
Arabisk Ordsprog
ud Den, som lever godt, prædiker godt, og jeg kender ingen anden
teologi.
ud Education is essentially a means of ruining exceptions in
favour of the rule. Culture is essentially a means of directing taste
against the exceptions in favour of the mediocre. Nietzsche
ud En lærd tosse er dummere end en uvidende tosse.
Jean-Baptiste Molière
Ud Er noget menneske nogensinde nået til indre harmoni ved at
grunde over andres erfaringer? Norman Douglas
Ud Experience is not what happens to a man. It is what a man does
with what happens to him. Aldous Huxley 1894 - 1963
Ud Experience teaches only the teachable. Aldous Huxley 1894 -
1963
ud Great learning and great shallowness go together very well
under one hat. Nietzsche
Ud I used to spend whole days without food and whole nights
without sleep in order to meditate. But I made no progress. Study, I
found, was better. Confucius
ud Ingen prædiker bedre end myren , og den siger ikke noget.
Benjamin Franklin
Ud Jeg begyndte ikke at lære noget, før jeg var færdig med mine
studier. Anatole France
ud Just as eating against ones will is injurious to health, so
study without a liking for it spoils the memory, and it retains
nothing it takes in. Leonardo Da Vinci
Ud Motto: Det er en stor fordel at begå de fejl, man kan lære af,
ret tidligt. Winston Churchill
ud Selv det største menneske bliver stadig ved, at være et
menneskebarn. Goethe
ud The philistine detests all education that makes for
loneliness, has an aim above money-making, and requires a long time.
Nietzsche
Ud The things taught in schools are not an education but the means
of an education. Ralph Waldo Emerson 1803-1882
Ud Viden er magt. Francis Bacon
Ud Where observation is concerned, chance favours only the
prepared mind. Louis Pasteur 1822-95
udaVi bør kun studere det, som vi har lyst til at efterligne Det vi
virkelig har brug for et en fremadskridende kanon af idealerne
Nietzsche
udbrud af frygtelige smerter.
Udck Education has for its object the formation of character.
Herbert Spencer 1820 - 1903
udd Der er kun een eneste måde, hvorpå man kan opdrage sine børn;
det er ved at opdrage sig selv. D.G. Monrad
uden desillusioneret at flygte ind i en stivhedstilstand
uden smertelige erfaringer
Udf Hvis et andet menneske generer dig,så tak denne person, da han
giver dig mulighed for at hæve dig i tolerance" Dalai Lama
udgør en stor del af vor oprigtighed.Rochefoucauld
udleder The education of the masses cannot be our aim, rather
the education of the few picked men for great and lasting works.
Nietzsche
udlo The first idea that the child must acquire, in order to be
actively disciplined, is that of the difference between good and
evil;and the task of the educator lies in seeing that the child does
notconfound good with immobility, and evil with activity ... our aim
is to discipline for activity, for work, for good; not for immobility,
not for passivity, not for obedience. Maria
Montessori
udlo The ideal is youth, handsome, empty youth. Henry
Miller
udlærl Hvad er den højere uddannelses opgave? At gøre en mand
til en maskine. Hvilke er de anvendte midler? Han lærer at finde sig i
at kede sig. Hvordan opnås det. Gennem begrebet pligt. Nietzsche
udmrej Selfishness is not living as one wishes to live, it is
asking others to live as one wishes to live. Oscar Wilde
udp Der er mange mennesker i dag der har enten en B.A, en M.A,
eller en Ph.D. Desværre er der flere af dem der ikke har et J.O.B.
Fats Domino
udp Du kan ikke lære erfaring. Du må gennemleve den. Albert Camus
udp- Nature has always had more power than education Francois de
Voltaire
Udpol Hvorfor gå i skole når man kan spise madpakken
hjemme Foragt for magt - graffitiernes billedbog Lone Steensig
Udr Corruption.- The surest way to corrupt a youth is to instruct
him to hold in higher esteem those who think alike than those who
think differently.Den sikreste made at korrumpere ungdommen, er at
instruere dem til at værdsætte de der tænker ens, mere end dem der
tænker forskelligt. Nietzsche udsp Opdragelse er eksempel og
kærlighed, intet andet. Friedrich Fröbel
udr Education is first and foremost obedience an submission to the
discipline of genius. Nietzsche
udra- Hvad er den højere uddannelses opgave? At gøre en mand til en
maskine. Hvilke er de anvendte midler? Han lærer at finde sig i at
kede sig.Nietzsche
udra Ensformig påvirkning er nødvendig a ved dannelsen af
vaner b ved indskærpelse af pligter, c ved grundlæggelse af
stemninger. Oscar Hansen
Udra- " Tåber og kloge folk er lige uskadelige. Kun
halvtåberne og de halvkloge, de er de farligste. Goethe
udra A child is not a vase to be filled , but a fire to be lit. Fr.
Rabelais
Udra- Culture: essentially a means of directing taste against the
exceptions in favour of the mediocre. Nietzsche
Udra- Det siger, at vi er bedre uddannet end vore forældres
generation. Hvad de mener er, at vi har gået længere i skole. Det er
ikke det samme. Douglas Yates
Udra- Education: essentially a means of ruining exceptions in favour
of the rule. Culture: essentially a means of directing taste against
the exceptions in favour of the mediocre.
Udra- En uddannelse, der går ud på at huske ting blot for at svare på
folks spørgsmål, kvalificerer ikke en til at være lærer.
Kung-Fu-Tse
Udra- Great learning and great shallowness go together very well under
one hat. NietzscheHOLBERG
Udra- Halvdelen af den undervisning, folk får, er som regel forkert.
Edgar W. Hoover
Udra- Hypoteser er vuggeviser, som læreren luller sine elever i søvn
med; den tænkende, nøjagtige iagtagere lærer mere og mere at kende sin
begrænsning; han ser, at jo mere vor viden breder sig, des flere
problemer dukker der op. Goethe
Udra- If children grew up according to early indications, we should
have nothing but geniuses. Goethe
Udra- It is because of teachers that so little is learnt, and that so
badly. Nietzsche
Udra- Jeg er altid villig til at lære, selv om jeg ikke bryder mig om
at blive undervist. Winston Churchill
Udra- Jeg har den dybeste medlidenhed med den som kun har fantasi til
at stave et ord på een mådeMark Twain
Udra- Jeg tror, det er en kendsgerning, at hvad man ikke kan lære
hurtigt, kan man slet ikke lære. Cicero
udra- My joy in learning is partly that it enables me to teach.
Lucillius Seneca (B.C. 3-65 A.D)
Udra The Philistine detests all education that makes for loneliness,
has an aim above money-making and requires a long time. Nietzsche
Udra The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in
higher esteem those who think alike than those who think differently.
Nietzsche
udra Ved eksaminer får man folk til at slide, ligesom de sibiriske
hunde til at trække, ved at holde en fisk foran dem. Sådan bringes de
fleste nordboere til at studere. Poul Martin Møller
udra+ By cautioning his pupils against himself, a teacher shows his
humanity. Nietzsche
Udra+ Den, der fra grunden af er lærer, tager kun alting
alvorligt i forhold til sine elever - endog sig selv. Nietzsche
Udra+ Don't limit a child to your own learning, for he was
born in another time. Rabbinical saying
Udra+ Uddannelse er især lydighed og underkastelse overfor et
genis disciplin. Nietzsche
| |
Niels Riis Ebbesen (13-09-2006)
| Kommentar Fra : Niels Riis Ebbesen |
Dato : 13-09-06 02:56 |
|
Bo Warming wrote:
> Læreren holder ofte studenten tilbage i udvikling, for at sikre at dem
> med høj rang og deres afkom bliver ved med at være på toppen af
> kransekagen.
sådan skal det være - hverken Steen eller jeg har nogen sinde haft nogen
ambitioner om at drive det vidt her i tilværelsen
KH
Niels & Steen Johansen
--
Posted via a free Usenet account from http://www.teranews.com
| |
Rasmus (14-09-2006)
| Kommentar Fra : Rasmus |
Dato : 14-09-06 01:02 |
|
"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i en meddelelse
news:PRHNg.4$Q_.2@fe78.usenetserver.com...
> Rangstabilitet sikres af uddannelsessystemet
>
> Som det fremgår af nedenstående vismands-ord er uddannelse om at
> kopiere medborgeres sjæl.
>
> Undervisning er ikke blot om at tilegne sig erfarne medborgeres
> færdigheder.
>
> Læreren holder ofte studenten tilbage i udvikling, for at sikre at dem
> med høj rang og deres afkom bliver ved med at være på toppen af
> kransekagen.
>
> DNA(arv) er jo ikke længere vigtig mht at sikre privilegier i udvalgte
> klaner og slægter.
>
> Nu er uddannelse om stabilitet og rang-forudsigelighed, og desuden om
> jobskabelse til systemtoppens venner, der kun dur til at undervise.
>
> Den socialistiske stats bekrigelse af familien og jobskabelse for
> overflødige børneprofessionelle har meget at gøre med fordeling af de
> få statsjob på korrupt vis, og det er en myte at børn ikke ville lære
> at læse, hvis skoler forsvandt - se blot Natascha fra Østrig, der
> klarede sig fremragende ved at blive berøvet 8½ års undervisning og
> erstatte det med selvstudier uden lære, kun med tryksager og
> radiolytning.
> >
> Ud "Der må ikkespørges, om én er mest lærd, men om haner bedst lærd,
> ikke hvo der haver lært mest at tale, men hvo der have lært bedstat
> leve.Holberg
>
> Ud "Undersåtternes rationalitet er altid de regerendes våben"
> Zygmunt Bauman i "Modernity and Holocaust" 1987
>
> ud "Ved dannelse forstår jeg den udviklede evne til at være
> opmærksom"(Meir Aaron Goldschmidt )
>
>
>
> Ud ..in England, at any rate, education produce no effect
> whatsoever. If it did, it would prove a serious danger to the upper
> classes, and would probably lead to acts of of violence in Grosvenor
> Square. Oscar Wilde, The Importance of Being Earnest,1895
>
> ud At spørge er at undervise. Xenofon
>
> ud Dannelse er det kursus hin Enkelte gennemløber for at indhente
> sig selv, og den, der ikke vil gennemgå dette kursus, ham hjælper det
> ikke at være født i den mest oplyste tidsalder. Søren Kierkegaard
>
> ud Dannelse er ingen Viden, det er en Væren. C. Hostrup
>
> Ud Den ædle stiller krav til sig selv - den simple til andre.
> Kung-fu-Tse
>
> ud Den, som intet ved og ikke ved, at han intet ved, er en tåbe -
> undgå ham. Den, som intet ved, men ved, at han intet ved, er
> enfoldig - belær ham. Den, som ved og ikke ved, at han ved, sover -
> væk ham. Men den, som ved og ved, at han ved, er klog -følg ham.
> Arabisk Ordsprog
>
> ud Den, som lever godt, prædiker godt, og jeg kender ingen anden
> teologi.
>
> ud Education is essentially a means of ruining exceptions in
> favour of the rule. Culture is essentially a means of directing taste
> against the exceptions in favour of the mediocre. Nietzsche
>
> ud En lærd tosse er dummere end en uvidende tosse.
> Jean-Baptiste Molière
>
> Ud Er noget menneske nogensinde nået til indre harmoni ved at
> grunde over andres erfaringer? Norman Douglas
>
> Ud Experience is not what happens to a man. It is what a man does
> with what happens to him. Aldous Huxley 1894 - 1963
>
> Ud Experience teaches only the teachable. Aldous Huxley 1894 -
> 1963
>
> ud Great learning and great shallowness go together very well
> under one hat. Nietzsche
>
> Ud I used to spend whole days without food and whole nights
> without sleep in order to meditate. But I made no progress. Study, I
> found, was better. Confucius
>
> ud Ingen prædiker bedre end myren , og den siger ikke noget.
> Benjamin Franklin
>
> Ud Jeg begyndte ikke at lære noget, før jeg var færdig med mine
> studier. Anatole France
>
> ud Just as eating against ones will is injurious to health, so
> study without a liking for it spoils the memory, and it retains
> nothing it takes in. Leonardo Da Vinci
>
> Ud Motto: Det er en stor fordel at begå de fejl, man kan lære af,
> ret tidligt. Winston Churchill
>
> ud Selv det største menneske bliver stadig ved, at være et
> menneskebarn. Goethe
>
> ud The philistine detests all education that makes for
> loneliness, has an aim above money-making, and requires a long time.
> Nietzsche
>
> Ud The things taught in schools are not an education but the means
> of an education. Ralph Waldo Emerson 1803-1882
>
> Ud Viden er magt. Francis Bacon
>
> Ud Where observation is concerned, chance favours only the
> prepared mind. Louis Pasteur 1822-95
>
> udaVi bør kun studere det, som vi har lyst til at efterligne Det vi
> virkelig har brug for et en fremadskridende kanon af idealerne
> Nietzsche
>
> udbrud af frygtelige smerter.
>
> Udck Education has for its object the formation of character.
> Herbert Spencer 1820 - 1903
>
> udd Der er kun een eneste måde, hvorpå man kan opdrage sine børn;
> det er ved at opdrage sig selv. D.G. Monrad
>
> uden desillusioneret at flygte ind i en stivhedstilstand
>
> uden smertelige erfaringer
>
> Udf Hvis et andet menneske generer dig,så tak denne person, da han
> giver dig mulighed for at hæve dig i tolerance" Dalai Lama
>
> udgør en stor del af vor oprigtighed.Rochefoucauld
>
> udleder The education of the masses cannot be our aim, rather
> the education of the few picked men for great and lasting works.
> Nietzsche
>
> udlo The first idea that the child must acquire, in order to be
> actively disciplined, is that of the difference between good and
> evil;and the task of the educator lies in seeing that the child does
> notconfound good with immobility, and evil with activity ... our aim
> is to discipline for activity, for work, for good; not for immobility,
> not for passivity, not for obedience. Maria
> Montessori
>
> udlo The ideal is youth, handsome, empty youth. Henry
> Miller
>
> udlærl Hvad er den højere uddannelses opgave? At gøre en mand
> til en maskine. Hvilke er de anvendte midler? Han lærer at finde sig i
> at kede sig. Hvordan opnås det. Gennem begrebet pligt. Nietzsche
>
> udmrej Selfishness is not living as one wishes to live, it is
> asking others to live as one wishes to live. Oscar Wilde
>
> udp Der er mange mennesker i dag der har enten en B.A, en M.A,
> eller en Ph.D. Desværre er der flere af dem der ikke har et J.O.B.
> Fats Domino
>
> udp Du kan ikke lære erfaring. Du må gennemleve den. Albert Camus
>
> udp- Nature has always had more power than education Francois de
> Voltaire
>
> Udpol Hvorfor gå i skole når man kan spise madpakken
> hjemme Foragt for magt - graffitiernes billedbog Lone Steensig
>
> Udr Corruption.- The surest way to corrupt a youth is to instruct
> him to hold in higher esteem those who think alike than those who
> think differently.Den sikreste made at korrumpere ungdommen, er at
> instruere dem til at værdsætte de der tænker ens, mere end dem der
> tænker forskelligt. Nietzsche udsp Opdragelse er eksempel og
> kærlighed, intet andet. Friedrich Fröbel
>
> udr Education is first and foremost obedience an submission to the
> discipline of genius. Nietzsche
>
> udra- Hvad er den højere uddannelses opgave? At gøre en mand til en
> maskine. Hvilke er de anvendte midler? Han lærer at finde sig i at
> kede sig.Nietzsche
>
> udra Ensformig påvirkning er nødvendig a ved dannelsen af
> vaner b ved indskærpelse af pligter, c ved grundlæggelse af
> stemninger. Oscar Hansen
>
> Udra- " Tåber og kloge folk er lige uskadelige. Kun
> halvtåberne og de halvkloge, de er de farligste. Goethe
>
> udra A child is not a vase to be filled , but a fire to be lit. Fr.
> Rabelais
>
> Udra- Culture: essentially a means of directing taste against the
> exceptions in favour of the mediocre. Nietzsche
>
> Udra- Det siger, at vi er bedre uddannet end vore forældres
> generation. Hvad de mener er, at vi har gået længere i skole. Det er
> ikke det samme. Douglas Yates
>
> Udra- Education: essentially a means of ruining exceptions in favour
> of the rule. Culture: essentially a means of directing taste against
> the exceptions in favour of the mediocre.
>
> Udra- En uddannelse, der går ud på at huske ting blot for at svare på
> folks spørgsmål, kvalificerer ikke en til at være lærer.
> Kung-Fu-Tse
>
> Udra- Great learning and great shallowness go together very well under
> one hat. NietzscheHOLBERG
>
> Udra- Halvdelen af den undervisning, folk får, er som regel forkert.
> Edgar W. Hoover
>
> Udra- Hypoteser er vuggeviser, som læreren luller sine elever i søvn
> med; den tænkende, nøjagtige iagtagere lærer mere og mere at kende sin
> begrænsning; han ser, at jo mere vor viden breder sig, des flere
> problemer dukker der op. Goethe
>
> Udra- If children grew up according to early indications, we should
> have nothing but geniuses. Goethe
>
> Udra- It is because of teachers that so little is learnt, and that so
> badly. Nietzsche
>
> Udra- Jeg er altid villig til at lære, selv om jeg ikke bryder mig om
> at blive undervist. Winston Churchill
>
> Udra- Jeg har den dybeste medlidenhed med den som kun har fantasi til
> at stave et ord på een mådeMark Twain
>
> Udra- Jeg tror, det er en kendsgerning, at hvad man ikke kan lære
> hurtigt, kan man slet ikke lære. Cicero
>
> udra- My joy in learning is partly that it enables me to teach.
> Lucillius Seneca (B.C. 3-65 A.D)
>
> Udra The Philistine detests all education that makes for loneliness,
> has an aim above money-making and requires a long time. Nietzsche
>
> Udra The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in
> higher esteem those who think alike than those who think differently.
> Nietzsche
>
> udra Ved eksaminer får man folk til at slide, ligesom de sibiriske
> hunde til at trække, ved at holde en fisk foran dem. Sådan bringes de
> fleste nordboere til at studere. Poul Martin Møller
>
> udra+ By cautioning his pupils against himself, a teacher shows his
> humanity. Nietzsche
>
> Udra+ Den, der fra grunden af er lærer, tager kun alting
> alvorligt i forhold til sine elever - endog sig selv. Nietzsche
>
> Udra+ Don't limit a child to your own learning, for he was
> born in another time. Rabbinical saying
>
> Udra+ Uddannelse er især lydighed og underkastelse overfor et
> genis disciplin. Nietzsche
Jeg undrer mig lidt, hvad skal alle de alen lange opremsninger gøre godt for
Hr. Bo Warming???
Mvh Rasmus
| |
Bo Warming (14-09-2006)
| Kommentar Fra : Bo Warming |
Dato : 14-09-06 01:54 |
|
"Rasmus" <rasmus@dahl.mail.dk> wrote in message
news:45089bcc$0$12665$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i en meddelelse
> news:PRHNg.4$Q_.2@fe78.usenetserver.com...
> Jeg undrer mig lidt, hvad skal alle de alen lange opremsninger gøre
> godt for
> Hr. Bo Warming???
Gennem årene har jeg samlet fyndord-højdepunkter, som har formet mine
holdninger, og som ikke beviser men understøtter mine konklusioner.
Her et essay med vægt på mine indledende konklusioner og kortere
citathalehæng(som er en gratisgave til de særligt interesserede, et
fodnoteapparat, der kan overspringes, hvis du har travlt. Som når du
læser avis og ikke nærlæser alt.
----------------------
Rang,magt,sex - et afstumpet/forenklet syn?
Lovreligion/medier ynder en romantisk synsvinkel om det nysgerrige og
legende menneske og lykke for alle, hvis statsstyring forbyder og
fjerner ondskaben.
Schopenhauer og Nietzsche m.m. legede med/filosoferede om et mere
kynisk syn om alles kamp mod alle og VILJEN TIL MAGT som den store
drivkraft og motivator til alt, hvad vi gør og udtænker
Adam Smith så "Guds usynlige hånd" i egoistisk profitbegær, der på det
fri marked fører til at billige varer og spændende job opstår, når
udbud møder efterspørgsel - uden opofrelse og godhed, men virkelyst og
konkurrencelyst.
Darwin og almindelig bondefornuft siger, at alt levende vil sikre sin
overlevelse samt formere sig, dvs vor lyst til at tjene penge er om at
opnå rang så en smagfuld og charmerende fødemaskine-pige gider os.
Pornofilm, som afleder mænds fantasier, gør slimhindekontakten og at
pigen gider berøringsritualer til et mål i sig selv - og fortrænger
lysten til familieliv - der også er om viljen til magt
Vi bør ikke indbilde os, at mindre stat betyder øget blodig
junglelov - Japan beviser det modsatte, ligesom Natascha i Østrig
indicerer at mindre skolegang kan give bedre personligheds-udvikling.
Rudy _Frederiksen skandalen peger mod 1. at statsrådgivning til de
unge virker mod hensigten og 2. at stats-TV søger popularitet via
krystalnatagtig lynch-mobning. Journalisternes succes med heksejagt
vedr næsten-pædofili førte til, at de idag forfulgte successen med ny
socialporno om bagatel-emnet dyresex
"Lykken er ikke det, man vil opnå. Hvad man vil opnå er magtfølelsen -
en vældig kraft i mennesket, og menneskeheden vil manifestere sig helt
og fuldt, vil skabe og skabe vil sige en uafbrudt række af
explosioner, der ingenlunde har lykke som formål." Nietzsche
"På et frit marked fører egoisme til dygtig kapitalisme , der skaber
job for andre og varer til endnu flere, så godhed skabes af en
guddommelig "usynlig hånd". Adam Smith
" Slaveri forsvandt fordi arbejde udført af frie mænd i det
lange løb er billigere end det, der er udført af trælle, livegne og
slaver i lænker.Adam Smith
| |
|
|