|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Hvad var det nu, der skete? Fra : Malene P |
Dato : 07-09-06 20:02 |
|
Ja, hvad skete egentlig, da voldelige udanskere forhindrede politiet i
undersøge en bil med 4 franske imamer i Vollsmose? Kunne man med noget
mindre eftergivenhed dengang have fanget bagmændene til den aktuelle
terrorsag?
Malene P
| |
Tony (07-09-2006)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Tony |
Dato : 07-09-06 21:49 |
|
"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45006c6a$0$14031$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Ja, hvad skete egentlig, da voldelige udanskere forhindrede politiet i
> undersøge en bil med 4 franske imamer i Vollsmose? Kunne man med noget
> mindre eftergivenhed dengang have fanget bagmændene til den aktuelle
> terrorsag?
Det er ikke usandsynligt, men det viser jo kun tydeligt at politiet mangler
resourcer til at gøre noget effektivt ved dette ugræs.
Tony
| |
@ (07-09-2006)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : @ |
Dato : 07-09-06 22:24 |
|
On Thu, 7 Sep 2006 22:48:50 +0200, "Tony" <tonycarpediem@invalid.dk>
wrote:
>
>"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>news:45006c6a$0$14031$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Ja, hvad skete egentlig, da voldelige udanskere forhindrede politiet i
>> undersøge en bil med 4 franske imamer i Vollsmose? Kunne man med noget
>> mindre eftergivenhed dengang have fanget bagmændene til den aktuelle
>> terrorsag?
>
>
>Det er ikke usandsynligt, men det viser jo kun tydeligt at politiet mangler
>resourcer til at gøre noget effektivt ved dette ugræs.
fejlen ligger ikke hos politiet
men hos alle dem som ikke mener det er politisk "korrekt" at tage
ganske alvorligt affære overfor forbryderbander som hindrer politi og
brandvæsen i at udføre deres samfundsbeskyttende funktioner
samt hos alle dem som ikke mener det er politisk "korrekt" at tage
lige så ganske alvorligt affære overfor forbryderbander der forhindrer
fredelige borgere i at udøve deres grundlovssikrede ret til at
forsamles fredeligt og ubevæbnede under åben himmel
samt hos dem som ikke mener det er politisk "korrekt" at stille krav
til alle herboende muhamedanere om at opføre sig som mennesker
--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær
/Adlai E. Stevenson/
| |
![](/images/tree/0.gif) Tony (07-09-2006)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Tony |
Dato : 07-09-06 22:44 |
|
"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse
news:8331g2dbr7anvb1d099j4kdighfhcmua1r@4ax.com...
> On Thu, 7 Sep 2006 22:48:50 +0200, "Tony" <tonycarpediem@invalid.dk>
> wrote:
>
>>
>>"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>news:45006c6a$0$14031$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>> Ja, hvad skete egentlig, da voldelige udanskere forhindrede politiet i
>>> undersøge en bil med 4 franske imamer i Vollsmose? Kunne man med noget
>>> mindre eftergivenhed dengang have fanget bagmændene til den aktuelle
>>> terrorsag?
>>
>>
>>Det er ikke usandsynligt, men det viser jo kun tydeligt at politiet
>>mangler
>>resourcer til at gøre noget effektivt ved dette ugræs.
>
> fejlen ligger ikke hos politiet
>
> men hos alle dem som ikke mener det er politisk "korrekt" at tage
> ganske alvorligt affære overfor forbryderbander som hindrer politi og
> brandvæsen i at udføre deres samfundsbeskyttende funktioner
>
> samt hos alle dem som ikke mener det er politisk "korrekt" at tage
> lige så ganske alvorligt affære overfor forbryderbander der forhindrer
> fredelige borgere i at udøve deres grundlovssikrede ret til at
> forsamles fredeligt og ubevæbnede under åben himmel
>
> samt hos dem som ikke mener det er politisk "korrekt" at stille krav
> til alle herboende muhamedanere om at opføre sig som mennesker
>
Når jeg skriver at politiet mangler resourcer, så er det selvfølgelig ikke
politiets fejl, men som du ganske rigtigt er inde på,... en politisk sag.
Jeg tror simpelthen at regeringen er berøringsangste over denne varme
kartoffel som hedder ghettoer.
De frygter sikkert Frankrigs lignende tilstande.
Så synes jeg bare ikke at de er deres opgave voksen, i den henseende.I
stedet for tage tyren ved hornene e'n gang for alle, og vise DEM hvem der
bestemmer her i landet.
Tony
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) @ (07-09-2006)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : @ |
Dato : 07-09-06 23:12 |
|
On Thu, 7 Sep 2006 23:44:13 +0200, "Tony" <tonycarpediem@invalid.dk>
wrote:
>
>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse
>news:8331g2dbr7anvb1d099j4kdighfhcmua1r@4ax.com...
>> On Thu, 7 Sep 2006 22:48:50 +0200, "Tony" <tonycarpediem@invalid.dk>
>> wrote:
>>
>>>
>>>"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>>news:45006c6a$0$14031$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>>> Ja, hvad skete egentlig, da voldelige udanskere forhindrede politiet i
>>>> undersøge en bil med 4 franske imamer i Vollsmose? Kunne man med noget
>>>> mindre eftergivenhed dengang have fanget bagmændene til den aktuelle
>>>> terrorsag?
>>>
>>>
>>>Det er ikke usandsynligt, men det viser jo kun tydeligt at politiet
>>>mangler
>>>resourcer til at gøre noget effektivt ved dette ugræs.
>>
>> fejlen ligger ikke hos politiet
>>
>> men hos alle dem som ikke mener det er politisk "korrekt" at tage
>> ganske alvorligt affære overfor forbryderbander som hindrer politi og
>> brandvæsen i at udføre deres samfundsbeskyttende funktioner
>>
>> samt hos alle dem som ikke mener det er politisk "korrekt" at tage
>> lige så ganske alvorligt affære overfor forbryderbander der forhindrer
>> fredelige borgere i at udøve deres grundlovssikrede ret til at
>> forsamles fredeligt og ubevæbnede under åben himmel
>>
>> samt hos dem som ikke mener det er politisk "korrekt" at stille krav
>> til alle herboende muhamedanere om at opføre sig som mennesker
>>
>
>Når jeg skriver at politiet mangler resourcer, så er det selvfølgelig ikke
>politiets fejl, men som du ganske rigtigt er inde på,... en politisk sag.
>Jeg tror simpelthen at regeringen er berøringsangste over denne varme
>kartoffel som hedder ghettoer.
>De frygter sikkert Frankrigs lignende tilstande.
>Så synes jeg bare ikke at de er deres opgave voksen, i den henseende.I
>stedet for tage tyren ved hornene e'n gang for alle, og vise DEM hvem der
>bestemmer her i landet.
der er da ingen tvivl om hvem der bestemmer
på Nørrebro i Voll(d)smose og i Gellerup er det da de muhamedanske
forbrydere som bestemmer
--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær
/Adlai E. Stevenson/
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Tony (07-09-2006)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Tony |
Dato : 07-09-06 23:32 |
|
"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse
news:i661g29l6vs7ct3ce5qklhgathsde4vicr@4ax.com...
> On Thu, 7 Sep 2006 23:44:13 +0200, "Tony" <tonycarpediem@invalid.dk>
> wrote:
>
>>
>>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse
>>news:8331g2dbr7anvb1d099j4kdighfhcmua1r@4ax.com...
>>> On Thu, 7 Sep 2006 22:48:50 +0200, "Tony" <tonycarpediem@invalid.dk>
>>> wrote:
>>>
>>>>
>>>>"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>>>news:45006c6a$0$14031$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>>>> Ja, hvad skete egentlig, da voldelige udanskere forhindrede politiet i
>>>>> undersøge en bil med 4 franske imamer i Vollsmose? Kunne man med noget
>>>>> mindre eftergivenhed dengang have fanget bagmændene til den aktuelle
>>>>> terrorsag?
>>>>
>>>>
>>>>Det er ikke usandsynligt, men det viser jo kun tydeligt at politiet
>>>>mangler
>>>>resourcer til at gøre noget effektivt ved dette ugræs.
>>>
>>> fejlen ligger ikke hos politiet
>>>
>>> men hos alle dem som ikke mener det er politisk "korrekt" at tage
>>> ganske alvorligt affære overfor forbryderbander som hindrer politi og
>>> brandvæsen i at udføre deres samfundsbeskyttende funktioner
>>>
>>> samt hos alle dem som ikke mener det er politisk "korrekt" at tage
>>> lige så ganske alvorligt affære overfor forbryderbander der forhindrer
>>> fredelige borgere i at udøve deres grundlovssikrede ret til at
>>> forsamles fredeligt og ubevæbnede under åben himmel
>>>
>>> samt hos dem som ikke mener det er politisk "korrekt" at stille krav
>>> til alle herboende muhamedanere om at opføre sig som mennesker
>>>
>>
>>Når jeg skriver at politiet mangler resourcer, så er det selvfølgelig ikke
>>politiets fejl, men som du ganske rigtigt er inde på,... en politisk sag.
>>Jeg tror simpelthen at regeringen er berøringsangste over denne varme
>>kartoffel som hedder ghettoer.
>>De frygter sikkert Frankrigs lignende tilstande.
>>Så synes jeg bare ikke at de er deres opgave voksen, i den henseende.I
>>stedet for tage tyren ved hornene e'n gang for alle, og vise DEM hvem der
>>bestemmer her i landet.
>
> der er da ingen tvivl om hvem der bestemmer
>
> på Nørrebro i Voll(d)smose og i Gellerup er det da de muhamedanske
> forbrydere som bestemmer
Mon ikke en god portion Round up kunne hjælpe på de områder ?
Tony
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) @ (07-09-2006)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : @ |
Dato : 07-09-06 23:44 |
|
On Fri, 8 Sep 2006 00:32:10 +0200, "Tony" <tonycarpediem@invalid.dk>
wrote:
>
>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse
>news:i661g29l6vs7ct3ce5qklhgathsde4vicr@4ax.com...
>> On Thu, 7 Sep 2006 23:44:13 +0200, "Tony" <tonycarpediem@invalid.dk>
>> wrote:
>>
>>>
>>>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse
>>>news:8331g2dbr7anvb1d099j4kdighfhcmua1r@4ax.com...
>>>> On Thu, 7 Sep 2006 22:48:50 +0200, "Tony" <tonycarpediem@invalid.dk>
>>>> wrote:
>>>>
>>>>>
>>>>>"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>>>>news:45006c6a$0$14031$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>>>>> Ja, hvad skete egentlig, da voldelige udanskere forhindrede politiet i
>>>>>> undersøge en bil med 4 franske imamer i Vollsmose? Kunne man med noget
>>>>>> mindre eftergivenhed dengang have fanget bagmændene til den aktuelle
>>>>>> terrorsag?
>> der er da ingen tvivl om hvem der bestemmer
>>
>> på Nørrebro i Voll(d)smose og i Gellerup er det da de muhamedanske
>> forbrydere som bestemmer
>
>Mon ikke en god portion Round up kunne hjælpe på de områder ?
>
plus
parathion
http://www.biosite.dk/leksikon/parathion.htm
bare sårn for en sikkerheds skyld
--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær
/Adlai E. Stevenson/
| |
Translat (08-09-2006)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Translat |
Dato : 08-09-06 07:40 |
|
Malene P wrote:
> Ja, hvad skete egentlig, da voldelige udanskere forhindrede politiet i
> undersøge en bil med 4 franske imamer i Vollsmose? Kunne man med noget
> mindre eftergivenhed dengang have fanget bagmændene til den aktuelle
> terrorsag?
Ja, det er et meget interessant spørgsmål, om de ni arresterede i
Odense har forbindelse til udlandet. Den ene af de to terrorister, som
den 31. juli 2006 forsøgte at bombe regionaltog ved Koblenz og
Dortmund, den 21-årige libaneser Youssef Mohamed El Hajdib, havde jo
togbillet til Odense og var på vej for at søge tilflugt hos
fængselsimamen Abu Bashar, da han blev arresteret på banegården i
Kiel. Han var elektronik-studerende i Kiel.
Det står der ikke noget om Odense-forbindelsen i Politiken, men den
står omtalt i Jyllands-Posten den 4. september 2006:
http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3936016/
Bent
| |
Konrad (08-09-2006)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Konrad |
Dato : 08-09-06 09:56 |
|
"Translat" <kongaead@my-deja.com> wrote in message
news:1157697586.754791.255360@b28g2000cwb.googlegroups.com...
Det står der ikke noget om Odense-forbindelsen i Politiken,
---------
De havde ellers et par artikler i sidste uge om just dette emne. Det kan
næppe være nogen ubekendt, uanset hvilke medier man benytter sig af.
| |
Translat (08-09-2006)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Translat |
Dato : 08-09-06 15:30 |
|
Konrad wrote:
> De havde ellers et par artikler i sidste uge om just dette emne. Det kan
> næppe være nogen ubekendt, uanset hvilke medier man benytter sig af.
Du må gerne give et link, lige som jeg gør det til Jyllands-Posten.
Bent
| |
Konrad (12-09-2006)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Konrad |
Dato : 12-09-06 15:25 |
|
"Translat" <kongaead@my-deja.com> wrote in message
news:1157725821.497274.311980@e3g2000cwe.googlegroups.com...
Konrad wrote:
> De havde ellers et par artikler i sidste uge om just dette emne. Det kan
> næppe være nogen ubekendt, uanset hvilke medier man benytter sig af.
Du må gerne give et link, lige som jeg gør det til Jyllands-Posten.
----------
http://politiken.dk/indland/article168985.ece
(5 septemper - blot et eksempel). Der findes adskillige artikler - ikke alle
er lagt online, FYI!
| |
Patruljen (08-09-2006)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Patruljen |
Dato : 08-09-06 19:12 |
|
Translat wrote:
> Konrad wrote:
>
> > De havde ellers et par artikler i sidste uge om just dette emne. Det kan
> > næppe være nogen ubekendt, uanset hvilke medier man benytter sig af.
>
> Du må gerne give et link, lige som jeg gør det til Jyllands-Posten.
>
> Bent
Er der nogen som igrunden ved hvilket politiopbud, der var nødvendigt,
for at sikre opgaven kunne løses i Voldsmose, den dag ?
Der blev vist indkaldt politi helt fra København.
Best regards Bruun
| |
Konrad (12-09-2006)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Konrad |
Dato : 12-09-06 15:26 |
|
"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> wrote in message
news:1157739136.371829.44010@h48g2000cwc.googlegroups.com...
Translat wrote:
> Konrad wrote:
>
> > De havde ellers et par artikler i sidste uge om just dette emne. Det kan
> > næppe være nogen ubekendt, uanset hvilke medier man benytter sig af.
>
> Du må gerne give et link, lige som jeg gør det til Jyllands-Posten.
>
> Bent
Er der nogen som igrunden ved hvilket politiopbud, der var nødvendigt,
for at sikre opgaven kunne løses i Voldsmose, den dag ?
Der blev vist indkaldt politi helt fra København.
----
Jeg ved der ikke var politi på Christiania op til 3 dage efter raidet - så
det skal såmænd nok passe, at de har brugt enorme ressourcer på anholdelsen.
Nok også derfor den skete om natten - dag/aften ville nok have været mere
"vanskeligt".
| |
Per Hagemann (10-09-2006)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Per Hagemann |
Dato : 10-09-06 22:33 |
|
"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45006c6a$0$14031$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Ja, hvad skete egentlig, da voldelige udanskere forhindrede politiet i
> undersøge en bil med 4 franske imamer i Vollsmose? Kunne man med noget
> mindre eftergivenhed dengang have fanget bagmændene til den aktuelle
> terrorsag?
>
Der findes splittelser både blandt imamerne og blandt politiet, som jeg tror
kan forklare handlemetoderne i denne terrorsag.
Odense Politi samarbejder med imam Abu Hassan fra Østergade-moskeen. De
franske imamer fra Dawa-bevægelsen skulle besøge Abu Hassan, så Odense
Politi trak sig helt fra at undersøge denne sag nærmere. Stenkastene mod
politiet var en betydningsløs detalje i den forbindelse.
Derefter blev en terrorist, som havde forsøgt at sprænge tyske tog, fanget i
Kiel med en billet til Odense og Voldsmoses anden arabiske imam Abu Bashars
telefonnummer indkodet i sin mobiltelefon. Abu Bashar, som foruden moskeen
på Ørbækvej ved Voldsmose også bestyrer statsmoskeen i Nyborg Statsfængsel,
er en del af Abu Labans og Akkaris organisation. Det var Ahmed abu Bashar
som ledede delegationen om Muhamed-tegningerne til Mellemøsten. I Danmark
var det dog Ahmed Akkari som optrådte som talsmand for delegationen, fordi
han taler dansk.
PET har Laban og Bashar som samarbejdspartnere, og det er formodentligt
årsagen til at de i stedet for at arrestere Bashar med forbindelse til de
tyske togterrorister, valgte at sætte fokus på nogle som kom i Abu Hassans
moske. Få dage efter afsløringen af Abu Bashars nummer i terrorisens mobil
slog PET til og anholdte 9 fundamentalister, som var mere forbundet med Abu
Hassan end med Abu Bashar. De nu varetægtsfængslede tror jeg ikke er mere
terrorister end alle andre rettroende, men det har afledt opmærksomheden fra
terrorforbindelsen til PETs bonkammerat Abu Bashar.
Forhåbentligt vil Odense Politi snart svare igen med en dramatisk aktion mod
Abu Bashar, så vi kan få lidt mere debat om muhamedanerfaren i medierne.
| |
Patruljen (13-09-2006)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Patruljen |
Dato : 13-09-06 13:05 |
|
Konrad wrote:
> Jeg ved der ikke var politi på Christiania op til 3 dage efter raidet - så
> det skal såmænd nok passe, at de har brugt enorme ressourcer på anholdelsen.
> Nok også derfor den skete om natten - dag/aften ville nok have været mere
> "vanskeligt".
Helt rigtigt.
Der blev indkaldt et stort antal betjente med 30 mins varsel, som blev
samlet på millitære kaserner. Alt foregik i hemmelighed, selv
betjentene kendte ikke distinationen.
Herfra kørte man til Odense.Der var således indkaldt politistyrker
langt ude fra Odense, for at sikre at opgaven overhovedet kunne
gennemføres i Voldsmose.
Best regards Bruun
| |
|
|