window.external.Addfavorites
Fra : Carsten Nielsen

Dato : 21-06-01 14:25

Emnet er et stykke kode jeg fandt på Fantask's hjemmeside. Den skulle virke
i IE.

Der er åbenbart en hel masse koder, som de ikke har skrevet noget om i deres
dokumentation (som i øvrigt er noget volapyk uden eksempler), og der står
intet i de hæfter jeg har set til nu.

Hvor finder jeg mere om de 'skjulte' koder ?

Berlingske.dk er for resten så smarte, at de bruger en link til en reg-fil
til at ændre startside (hvis man klikker på den). Sikken hærværk hackere kan
lave, så længe den slags er muligt.

Carsten Nielsen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 21-06-01 15:43

On Thu, 21 Jun 2001 15:25:18 +0200, "Carsten Nielsen"
<carsten.nielsen32@skolekom.dk> wrote:

>Berlingske.dk er for resten så smarte, at de bruger en link til en reg-fil
>til at ændre startside (hvis man klikker på den). Sikken hærværk hackere kan
>lave, så længe den slags er muligt.

Eh? Det kan vist sammenskrives til: Sikken hærværk, alle kan lave, når
det er muligt at hente programmer fra nettet, som man selv vælger at
køre.

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Carsten Nielsen

Dato : 25-06-01 07:28

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> skrev i en meddelelse

> Eh? Det kan vist sammenskrives til: Sikken hærværk, alle kan lave, når
> det er muligt at hente programmer fra nettet, som man selv vælger at
> [...]

Du glemmer at man godt kan camuflere linket og skrive at det er til Pamela
Andersons fede hjemmeside og så er den bare til en reg fil. Lige som Anna
Kournikova virussen, der blev sagt var et billede. Man kunne da ovenikøbet
lave linket så den først kørte reg filen og så sendte én afsted til
hjemmesiden. Når så alt går i ged, er der ingen der husker at de trykkede på
en link, som der ikke stod reg fil på.

Carsten

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 25-06-01 10:08

On Mon, 25 Jun 2001 08:28:16 +0200, "Carsten Nielsen"
> [...]

>lave linket så den først kørte reg filen og så sendte én afsted til
>hjemmesiden. Når så alt går i ged, er der ingen der husker at de trykkede på

Vil du indsætte disse ændringer i registreringsdatabasen? Ja,
selvfølgelig. Når det er Pamela der beder mig om det, så vil jeg godt...

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/

Fra : Peter Brodersen

Dato : 25-06-01 14:53

> [...]

>Du glemmer at man godt kan camuflere linket og skrive at det er til Pamela
>Andersons fede hjemmeside og så er den bare til en reg fil.

Regfilen bliver selvfølgelig ikke kørt uden videre; man bliver spurgt
om man vil køre den. På samme måde bliver man spurgt, om man vil
installere nye plugins, om man vil køre eller downloade et program
eller script, opdatere sine Internetindstillinger (ifbm. .ins-filer),
etc.

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Carsten Nielsen

Dato : 26-06-01 08:26

> [...]
> installere nye plugins, om man vil køre eller downloade et program
> eller script, opdatere sine Internetindstillinger (ifbm. .ins-filer),

Desværre er folk ligeglade, især når det ikke er deres egen computer, men
bibliotekets eller skolens, de klikker bare OK for at få de åndsvage bokse
væk, og komme videre.

Var det deres egen computer var det nok anderledes.

Carsten Nielsen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 26-06-01 15:58

On Tue, 26 Jun 2001 09:26:19 +0200, "Carsten Nielsen"
> [...]

>væk, og komme videre.
>
>Var det deres egen computer var det nok anderledes.

Mjokay, men i forhold til din oprindelige kommentar:

.... så har det jo ikke så meget med .reg-filer at gøre. I så fald kan
man også begynde at brokke sig over Javaapplets (der også kan gøre
skade, men javafortolkeren sørger for at advare først), over nye
objects, etc.

--
- Pede
Professionel nørd