Nordea i Safari
Fra : ljorg

Dato : 04-09-06 20:09

Hej NG.

Det er sikkert alle bekendt, at Nordeas netbank ikke spiller optimalt
på Mac. Jeg skrev en lettere harmdirrende mail til dem, og fik
følgende svar i dag:

"Vi er meget opmærksomme på, at der er problemer med at køre Netbank
på Mac og arbejder p.t på at løse det. Vi regner med at komme i
luften inden for 14 dage med en løsning, som kan køre på Safari."

Så det er jo herligt nyt. Jeg krydser i hvert fald fingre.

--
Lars

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-09-06 21:08

ljorg <ljorg6@gmail.com> wrote:
> [...]

> luften inden for 14 dage med en løsning, som kan køre på Safari."

> Så det er jo herligt nyt. Jeg krydser i hvert fald fingre.

Det er også kun halvandet år siden MS ophørte med at supporte MSIE.

2006 Merlin Works CR-3/2.5, 1998 Chorus 9-speed suppleret med billigt
Mirage 06 bras der er langt bedre...

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 04-09-06 22:26

ljorg wrote:
> [...]
> luften inden for 14 dage med en løsning, som kan køre på Safari."
>
> Så det er jo herligt nyt. Jeg krydser i hvert fald fingre.

Interessant. Men jeg er noget skeptisk. Det forekommer mig at de ikke
siger noget nyt -- det vil sige at de altid lover, men at de ikke holder
løftet.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 04-09-06 22:40

> [...]

> luften inden for 14 dage med en løsning, som kan køre på Safari."
>
> Så det er jo herligt nyt. Jeg krydser i hvert fald fingre.

GAB. Det har de jo sagt i årevis. Det har ALDRIG virket 100% på Mac.

Skift nu bank til noget der altid har vrket ............ fx. Jyske Bank.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-09-06 22:57

On 2006-09-04 23:39:51 +0200, jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) said:

> Skift nu bank til noget der altid har vrket ............ fx. Jyske Bank.

De har netop lanceret en mulighed for, at man kan designe sit eget
dankort. Man vælger bare et billede, man har liggende på sin harddisk.
Det kommer så ind på et dankort på deres hjemmeside. Her kan man zoome
ind og ud og vælge lige det udsnit, man ønsker. Jeg overvejer, om jeg
skulle få et dankort med et billede af min elskede - cykel. Desværre
har jeg lige lært nummeret på mit kort udenad, og det er jo smart, når
man handler meget på nettet.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-09-06 23:48

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> writes:

> cykel. Desværre har jeg lige lært nummeret på mit kort udenad, og det

Kan det 100% udelukkes at du kunne lære et nyt?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-09-06 19:47

> GAB. Det har de jo sagt i årevis. Det har ALDRIG virket 100% på Mac.

Det har altså virket i MSIE de sidste 5 år.

> Skift nu bank til noget der altid har vrket ............ fx. Jyske Bank.

Ikke er tilstrækkeligt godt argument til at skifte bansk.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 05-09-06 21:11

> Det har altså virket i MSIE de sidste 5 år.

> Ikke er tilstrækkeligt godt argument til at skifte bansk.

Personligt gider jeg ikke fedte rundt med en netbank, som kun virker
nogenlunde.

Jeg fatter ikke hvad problemet er med at gå ned og bede om en konto i en
bank som fx. Jyske bank ? Det koster ikke en krone og så har man en bank
der virker 100% - resten af ens engagementer kan man jo bare lade være i
Nordea eller hvad ens IKKE Mac kompatible bank nu hedder ?!

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-09-06 21:37

> Personligt gider jeg ikke fedte rundt med en netbank, som kun virker
> nogenlunde.

Nordea virker ikke kun nogenlunde, det virker præcist som det skal fra
MSIE på Mac OS X.

> [...]
> der virker 100% - resten af ens engagementer kan man jo bare lade være i
> Nordea eller hvad ens IKKE Mac kompatible bank nu hedder ?!

Selv hvis jeg legede med på ideén om at Nordeas netbank ikke skulle
virke på Mac OS X, kan jeg kan ikke se hvad fidusen ved kun at flytte
dele af mine bankforetninger skulle være.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 05-09-06 21:50

> [...]
> virke på Mac OS X, kan jeg kan ikke se hvad fidusen ved kun at flytte
> dele af mine bankforetninger skulle være.

Nu er det ikke mig der siger at Nordea ikke virker - der var den
oprindelige spørger. Og at dømme på antallet af indlæg om både Nordea,
Danske Bank og mange andre både her og på fx. mediamac.dk, så er der nok
noget om at det kun virker delvist.

Jeg er 100% tilfreds med Jyske Bank og har ikke prøvet andre, så jeg
holder mig bare til de mange mange problemindlæg om netop dette emne.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-09-06 23:05

> [...]
> oprindelige spørger. Og at dømme på antallet af indlæg om både Nordea,
> Danske Bank og mange andre både her og på fx. mediamac.dk, så er der nok

I MSIE virker Nordeas netbank, ingen diskusion om det. Mozilla og
khtml browserne er ikke understøttet hvorfor det kun virker delvist.

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 05-09-06 23:37

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> I MSIE virker Nordeas netbank, ingen diskusion om det. Mozilla og
> khtml browserne er ikke understøttet hvorfor det kun virker delvist.

Jeg har nu en anden erfaring. Jeg fik aldrig Nordea netbank til at virke
under MSIE.

I øjeblikket virker min Nordea-netbank kun stabilt under Linux. Windows
kan ikke klare det hverken med MSIE eller Firefox.

Fra : Michael Holm

Dato : 06-09-06 07:37

Martin Agersted Jarl <martin@sletmigjarl.dk> wrote:

e her og på fx. mediamac.dk, så er der nok

> Jeg har nu en anden erfaring. Jeg fik aldrig Nordea netbank til at virke
> under MSIE.

det samme her, men i Mozilla virker det hele, dog skal man huske at
bruge musen, nogen gange når man trykker "enter" vælger den en underlig
knap og så kan det gå galt:)

--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk -2125 1471

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 05-09-06 22:30

> Selv hvis jeg legede med på ideén om at Nordeas netbank ikke skulle
> virke på Mac OS X, kan jeg kan ikke se hvad fidusen ved kun at flytte
> dele af mine bankforetninger skulle være.

Det kunne jo være Nordea havde nogle andre fordele end Jyske Bank,
f.eks. nogle andre rentesatser. Jeg har selv konti i 5 banker. Min konto
i Jyske Bank oprettede jeg specielt af hensyn til netbanken, men deres
rentesatser er dårlige.

Jeg forstår ikke den modvilje mod at bruge flere banker og "shoppe"
mellem dem. Vi nøjes da heller ikke med at handle i ét supermarked?

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 05-09-06 23:38

Thorkil Olesen wrote:

> [...]
>
> Jeg forstår ikke den modvilje mod at bruge flere banker og "shoppe"
> mellem dem. Vi nøjes da heller ikke med at handle i ét supermarked?

Det er vel en eller anden form for misforstået loyalitet.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 05-09-06 23:30

> GAB. Det har de jo sagt i årevis. Det har ALDRIG virket 100% på Mac.
>
> Skift nu bank til noget der altid har vrket ............ fx. Jyske Bank.

Ja - og så får man også en sød bankrådgiver og en fed kassekredit når
man skifter til Jyske.. :)

--
regards , Peter B. P. - liberterran.org, markedspartiet.dk, macplanet.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 05-09-06 01:10

nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn Andersen) on tirsdag 5. september
2006 at 0:48 +0100 wrote:
>Kan det 100% udelukkes at du kunne lære et nyt?

Det var da et grimmer spørgsmål - måske det er et spørgsmål om alder?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-09-06 08:47

On 2006-09-05 02:09:34 +0200, "Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> said:

> nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn Andersen) on tirsdag 5. september
>
> Det var da et grimmer spørgsmål - måske det er et spørgsmål om alder?

Hvis jeg nu gjorde mig umage, så kan det nok godt lade sig gøre. Jeg
har aldrig prøvet at lære mit nuværende dankortnummer udenad. Der er jo
ingen, der kan huske så langt et nummer, så jeg har aldrig tænkt på, at
man da kunne lære det. Det er bare kommet af sig selv efter en hel del
handler på internettet. Det burde da være muligt at lære et nyt nummer.
Det er også sundt at træne sin hjerne - særligt i min alder
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-09-06 09:17

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> writes:

> Hvis jeg nu gjorde mig umage, så kan det nok godt lade sig gøre. Jeg

Tjah, andre kan jo præstere at huske pi med 22000 cifre
(http://en.wikipedia.org/wiki/Daniel_Tammet) så mon ikke også du kan?

Ellers må du jo finde nogen mnemotekniske kunstgreb

Fx http://www.mindtools.com/pages/article/newTIM_13.htm

Det morsomme er at alle de der tricks med underlige huskesekvenser
ikke duer for mig. Jeg husker _tallet_ og ikke alt det andet.
Allerhøjst at det ligner et _andet_ tal som fx et andet telefonnummer.

> [...]
> hel del handler på internettet. Det burde da være muligt at lære et
> nyt nummer. Det er også sundt at træne sin hjerne - særligt i min

Jojo, man skal jo ikke sumpe helt hen i passiv underholdning endnu.

Fra : Martin Bech

Dato : 05-09-06 18:11

In article <yu2pseaiv7a.fsf@luhmann.netc.dk>,
nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Tjah, andre kan jo præstere at huske pi med 22000 cifre
> (http://en.wikipedia.org/wiki/Daniel_Tammet) så mon ikke også du kan?

Apropos denne fyr: På TV2 kommer der i aften en udsendelse om selvsamme
person, og "Rainman" er også med. Kl 23.20.
--
Med venlig hilsen / Greetings

Martin Bech
mail: Fjern / remove XYZ

Fra : Mikkel Westh [2740]

Dato : 06-09-06 22:42

> [...]
> handler på internettet. Det burde da være muligt at lære et nyt nummer.
> Det er også sundt at træne sin hjerne - særligt i min alder

Har også kæmpet med det samme. På trods af min beskedne alder (18) og
min ellers udmærkede hukommelse har jeg ikke kunnet præstere at huske
mine sidste par kort. Mistede min pung, så det nummer, jeg havde lært
udenad var jo ligegyldigt. Så fik jeg nyt, brugte tid på at lære det
nye, og så endte jeg med at glemme pinkoden fordi jeg koncentrerede mig
så meget om kortnummeret.

Nu har jeg givet op. Nu må bjerget komme til Muhammed.
--
Mvh. Mikkel Westh
Ved direkte mail - fjern fælden.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 05-09-06 17:57

Jesper Haaber Gylling wrote:
> GAB. Det har de jo sagt i årevis. Det har ALDRIG virket 100% på Mac.

Sikkert ikke, men man må da formode at de arbejder på det. Jeg
checker i hvert fald op på dem om et par uger for at høre, hvordan
det går.

> Skift nu bank til noget der altid har vrket ............ fx. Jyske Bank.

Det er jo noget at en mundfuld at skifte bank, når man har boliglån
og den slags herligheder, men jeg har overvejet det, for jeg synes det
er både diskriminerende og dårlig service at kode en netbank klods op
ad Windows og IE.

Er der noget sted man kan læse om netbanker og Mac-kompatibilitet?
Ikke fordi jeg har noget at udsætte på Jyske, men mere for at sondere
terrænet.

--
Lars

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 05-09-06 19:23

Lars Jørgensen wrote:

> [...]
> og den slags herligheder, men jeg har overvejet det, for jeg synes det
> er både diskriminerende og dårlig service at kode en netbank klods op

Du kan vel beholde lånet i Nordea og flytte resten til en anden bank.

> Er der noget sted man kan læse om netbanker og Mac-kompatibilitet?
> Ikke fordi jeg har noget at udsætte på Jyske, men mere for at sondere
> terrænet.

Jeg havde planlagt at lave en sådan liste, og spurgte til folks
erfaringer på macnyt.dk. Desværre kom jeg ikke videre med opgaven. Du
kan læse tråden her:

http://macnyt.dk/forum/?page=thread&topic=11453781135396674

Bemærk at serveren kan være nede. Det er den meget for tiden.

--Martin

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 06-09-06 06:36

> [...]
> oprindelige spørger. Og at dømme på antallet af indlæg om både Nordea,
> Danske Bank og mange andre både her og på fx. mediamac.dk, så er der nok

Jeg er den oprindelige spørger, så lad mig lige klagøre: Nordea
virker 100% i MSIE på Mac. Man kan downloade en MSIE fra deres
supportsider.

Jeg er bare ked af, at den ikke virker i Safari.

--
Lars

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 06-09-06 06:42

Martin Agersted Jarl wrote:
> Det er vel en eller anden form for misforstået loyalitet.

For mit vedkommende gider jeg simpelthen ikke bruge ressourcer på det.
Jeg har én bank med én kontaktperson, der kender hele vores økonomi.
Så kan jeg slappe af og bruge min fritid på noget konstruktivt i
stedet for at fise rundt og prøve at spare et par skillinger hist og
her.

Jeg handler også tit i det samme supermarked, selvom det er dyrere end
hvis jeg kørte til en anden by. Nogle af os sætter også pris på
vores fritid

--
Lars

Fra : Mikkel Westh [2740]

Dato : 06-09-06 21:24

> [...]

> luften inden for 14 dage med en løsning, som kan køre på Safari."
>
> Så det er jo herligt nyt. Jeg krydser i hvert fald fingre.

Det er fordi, du kører med nyeste Java-version. Det var det i hvert fald
i mit tilfælde (både Nordea og Skandiabanken). Da bankerne ikke
prioriterer Mac så højt er det kun Internet Explorer de optimerer til
med det samme, hvor Mac ofte tager mindst en måned at optimere til.

Prøv at hente Webkit til Safari, det virker i mit tilfælde. Så kan man
pludselig køre webbank. Du skal bare launche webkit når du vil bruge
banken - det er et kit bygget på Safaris engine, og den deler derfor
bookmarks osv.

Hent den her: http://webkit.org/

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 06-09-06 20:02

Mikkel Westh [2740] <mikkelw@MUSEFAELDEgmail.com> wrote:

> [...]
> pludselig køre webbank. Du skal bare launche webkit når du vil bruge
> banken - det er et kit bygget på Safaris engine, og den deler derfor

Problematikken omkring Skandiabanken og Safari har jeg selv inde på
livet. At problemet kan løses så simpelt af folkene bag Webkit tyder på,
at Apple i dette tilfælde snorksover.

I øvrigt er det _kun_ nødvendigt at bruge Webkit, når der skal foretages
transaktioner. Det er den ekstra godkendelsesprocedure, der cracher.
Til alm. login og browsing er Safari problemfri hos mig.

Og så slår Skandiabanken jo Jydske Bank på alle andre områder

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk

Fra : Mikkel Westh [2740]

Dato : 06-09-06 22:53

> Problematikken omkring Skandiabanken og Safari har jeg selv inde på
> livet. At problemet kan løses så simpelt af folkene bag Webkit tyder på,
> at Apple i dette tilfælde snorksover.

Ja, det gør de desværre. Jeg takker de højere magter for folk, som dem
bag webkit, som tager sager i egne hænder.

> I øvrigt er det _kun_ nødvendigt at bruge Webkit, når der skal foretages
> transaktioner. Det er den ekstra godkendelsesprocedure, der cracher.
> Til alm. login og browsing er Safari problemfri hos mig.

Lige præcis, har ellers ikke haft problemer. (udover problemer med login
ved en gammel version af Java, men det var kun på min mini).
> Og så slår Skandiabanken jo Jydske Bank på alle andre områder

Så afgjort

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 16-09-06 09:05

ljorg wrote:
> "Vi er meget opmærksomme på, at der er problemer med at køre Netbank
> på Mac og arbejder p.t på at løse det. Vi regner med at komme i
> luften inden for 14 dage med en løsning, som kan køre på Safari."

Det ser ud til at de holdt, hvad de lovede.

--
Lars

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-09-06 13:05

Lars Jørgensen <ljorg6@gmail.com> wrote:

> Det ser ud til at de holdt, hvad de lovede.

sørme så. sudo rm -r /Applications/Internet\ Exlporer.app