Antonio Carlos Jobim?
Fra : Michael Alø-Nielsen

Dato : 21-06-01 08:00

Ja, så har jeg brug for lidt hjælp...
Hvad er originaltitlen på sangen "Hvad Skal Vi Med Kvinder"
som Preben Kaas i sin tid oversatte til dansk?
Og har jeg ret hvis jeg siger at den er skrevet af A.C.Jobim?

- Michael

Fra : Peter Fleinert

Dato : 21-06-01 17:41

Det er ikke Jobim der har lavet den men derimod Edmundo Ros, og nummeret
hedder "One Note Samba".
Peter.

Fra : Michael Alø-Nielsen

Dato : 21-06-01 15:08

"Peter Fleinert" <fleinert@whatthefuck.com> skrev i en meddelelse

> Det er ikke Jobim der har lavet den men derimod Edmundo Ros, og nummeret
> hedder "One Note Samba".

Takker mange gange...!

- Michael.

Fra : Cerin Amroth

Dato : 21-06-01 16:11

On Thu, 21 Jun 2001 16:07:34 +0200, "Michael Alø-Nielsen"
<m-alo@nospam.dk> wrote:

>"Peter Fleinert" <fleinert@whatthefuck.com> skrev i en meddelelse

>Takker mange gange...!
>
>- Michael.

Jeg bliver nødt til at sige, at det er en rigtig gammel Jobim bossa
klassiker. Den er skrevet af Antonia Carlos Jobim og Newton Mendonça,
og den portugisiske (brasilianske) titel er: "Samba De Uma Nota So"

Men både Edmundo Ros og utallige andre grupper har indspillet den i
alle mulige versioner...

Fra : Michael Alø-Nielsen

Dato : 21-06-01 19:46

"Cerin Amroth" <ulrik_christiansen@hotmail.com**remove_this> skrev i en
meddelelse news:ad34jtsdd0cj4lcvseej6lpmm8b6rmpvs2@4ax.com...

> Jeg bliver nødt til at sige, at det er en rigtig gammel Jobim bossa
> klassiker. Den er skrevet af Antonia Carlos Jobim og Newton Mendonça,
> og den portugisiske (brasilianske) titel er: "Samba De Uma Nota So"

Endnu en gang tak for svar...
(Jeg kan bedre lide dit svar... Det giver mig trods alt ret i at det *er*
Jobim der har skrevet den!)

- Michael.

Fra : Cerin Amroth

Dato : 22-06-01 10:09

On Thu, 21 Jun 2001 20:45:55 +0200, "Michael Alø-Nielsen"
<m-alo@nospam.dk> wrote:

> [...]
>
>Endnu en gang tak for svar...
>(Jeg kan bedre lide dit svar... Det giver mig trods alt ret i at det *er*

Hmm, Antonia... det skulle have været et "Antonio"... ellers går (gik)
han også under Tom Jobim.