er os 9.x og 10 bedre på nettet end 8.x ?
Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 15-01-01 18:19

En af de ting jeg er irreteret over ved min mac (pm 4400) er at den er
væsentlig langsommere til at loade sider ind når jeg surfer på nettet
end en sammenlignelig pc med samme opkobling. Jeg har før fået forklaret
at forskellen mellem mac og pc skyldes den måde de håndterer grafik på.
Jeg bruger sys 8.6 og ville derfor gerne høre om sys 9.x eller det nye
system 10
er bedre i forhold til nettet.

MVH

Jakob Højer Kristensen

The Lord in His wisdom made the fly
And then forgot to tell us why.

OGDEN NASH

Fra : Jakob Færch

Dato : 15-01-01 22:26

In article <1enagbv.w77nflxkc6uiN%n94jhk@xxxnat.ou.dk>,
n94jhk@xxxnat.ou.dk (Jakob Højer Kristensen) wrote:

> [...]
> at forskellen mellem mac og pc skyldes den måde de håndterer grafik på.
> Jeg bruger sys 8.6 og ville derfor gerne høre om sys 9.x eller det nye

Min helt personlige og uvidenskabelige tro er at den største grund til
forskellen (som jeg også oplever, selv med en relativt ny PowerBook G3
333 mhz overfor en Celeron 566 mhz) er:
a) Browserens renderingshastighed
b) (især) den måde, tcp/ip håndteres på i MacOS 9.x og før

Jeg har ikke oplevet nogen væsentlig hastighedsforøgelse ved web-surf
ved skiftet fra 8.x til 9.x - mens min PowerBook+Internet Explorer 5.5
under Mac OS X PB kører betydeligt hurtigere. Desuden virker andre
netværksting som ftp, telnet osv. også hurtigere under Mac OS X PB end
under 9.1.

- men som sagt: Det er bare sådan jeg oplever det, og jeg har intet
belæg.

Korrektioner modtages gerne.

/Jakob

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 15-01-01 23:13

Jakob Færch <jakobf@daimi.au.dk> wrote:

> mens min PowerBook+Internet Explorer 5.5
> under Mac OS X PB kører betydeligt hurtigere. Desuden virker andre
> netværksting som ftp, telnet osv. også hurtigere under Mac OS X PB end
> under 9.1.

Ja, det er en kold tid at komme igennem før lyset vender tilbage med
MacOS X.

/Martin