/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4753
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Så skal de fattige igen betale.......
Fra : Kim2000


Dato : 29-08-06 19:30

Regeringen med de 50 milliarder i overskud har besluttet at lejerne skal af
med en milliard ekstra, hvem var det der sagde skattestop?

Igen ser vi det, regeringen siger een ting og gør noget andet, og hvor er DF
med deres såkaldte sociale profil?

mvh
Kim

--
Her kan du finde blade, bøger og hæfter, noget skal du betale for, men det
meste er gratis.
Magasinet 1 er udkommet 10/7 - gratis blad om computer, sport, film og meget
andet.
Download af bladet på www.damat.dk




 
 
Peter Bjørn Perlsø (29-08-2006)
Kommentar
Fra : Peter Bjørn Perlsø


Dato : 29-08-06 19:50

Kim2000 <kim2000@surfmail.dk> wrote:

> Regeringen med de 50 milliarder i overskud har besluttet at lejerne skal af
> med en milliard ekstra, hvem var det der sagde skattestop?
>
> Igen ser vi det, regeringen siger een ting og gør noget andet, og hvor er DF
> med deres såkaldte sociale profil?
>
> mvh
> Kim

Hey, de er jo socialdemokrater... borgerlig politik er der ikek blevet
ført i Danmark de sidste 12-13 år.

--
regards , Peter B. P. - liberterran.org, markedspartiet.dk, macplanet.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They
want you to be worn down by taxes until you are dependent and helpless."
- James Dale Davidson, National Taxpayers Union

Henrik Svendsen (29-08-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Svendsen


Dato : 29-08-06 22:15

On Tue, 29 Aug 2006 20:29:43 +0200, Kim2000 skrev:

> Regeringen med de 50 milliarder i overskud har besluttet at lejerne skal af
> med en milliard ekstra, hvem var det der sagde skattestop?
>
> Igen ser vi det, regeringen siger een ting og gør noget andet, og hvor er DF
> med deres såkaldte sociale profil?

De får en lille check til de gamle, og så den potte ude. Det
er så patetisk, som noget kan være.

--
"If a lie is repeated often enough all the dumb jackasses in
the world not only get to believe it, they even swear by it."
--Billy Boy Franklin

Jesper (29-08-2006)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 29-08-06 22:38

Kim2000 <kim2000@surfmail.dk> wrote:

> Regeringen med de 50 milliarder i overskud har besluttet at lejerne skal af
> med en milliard ekstra, hvem var det der sagde skattestop?
>
> Igen ser vi det, regeringen siger een ting og gør noget andet, og hvor er DF
> med deres såkaldte sociale profil?
>
> mvh
> Kim

Lejerne skal ikke af med én krone ekstra. Landsbyggefonden er ikke
lejenes ejendom. Landsbyggefondens hovedformål er at finansiere
nybogning af socialt boligbyggeri. Men fonden er blevet malket af
lejerne i årevis i stedet for at finansiere nybyggeri. Lejerne er nogen
store egoister der vil plyndre landsbyggefonden for at nedbringe deres
egen husleje.
--
Jesper

Der findes ingen smalle film, alle film er 35 mm brede.
- Christian Braad Thomsen

Allan Riise (30-08-2006)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 30-08-06 07:50

Jesper wrote:
> Kim2000 <kim2000@surfmail.dk> wrote:
>
>> Regeringen med de 50 milliarder i overskud har besluttet at lejerne
>> skal af med en milliard ekstra, hvem var det der sagde skattestop?
>>
>> Igen ser vi det, regeringen siger een ting og gør noget andet, og
>> hvor er DF med deres såkaldte sociale profil?
>>
>> mvh
>> Kim
>
> Lejerne skal ikke af med én krone ekstra. Landsbyggefonden er ikke
> lejenes ejendom. Landsbyggefondens hovedformål er at finansiere
> nybogning af socialt boligbyggeri. Men fonden er blevet malket af
> lejerne i årevis i stedet for at finansiere nybyggeri. Lejerne er
> nogen store egoister der vil plyndre landsbyggefonden for at
> nedbringe deres egen husleje.

Sludder.

Der står i formålsparagrafferne at landsbyggefonden med tiden skal overtage
*mere* af nybyggerierne, men nu er det sådan at de skal betale så godt som
alt, også plejehjem etc. som jo ikke hører ind under almenbyggeri som sådan.

Altså så skal lejen stige og stige, der bliver mindre til vedligeholdelse
(Vores afd. har så store mangler på legepladserne at de ikke må bruges).
Deri skal man også huske at landsbyggefondens midler jo er penge der er
taget fra lejerne.

--
Allan Riise



Jesper (30-08-2006)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 30-08-06 15:43

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> Jesper wrote:
> > Kim2000 <kim2000@surfmail.dk> wrote:
> >
> >> Regeringen med de 50 milliarder i overskud har besluttet at lejerne
> >> skal af med en milliard ekstra, hvem var det der sagde skattestop?
> >>
> >> Igen ser vi det, regeringen siger een ting og gør noget andet, og
> >> hvor er DF med deres såkaldte sociale profil?
> >>
> >> mvh
> >> Kim
> >
> > Lejerne skal ikke af med én krone ekstra. Landsbyggefonden er ikke
> > lejenes ejendom. Landsbyggefondens hovedformål er at finansiere
> > nybogning af socialt boligbyggeri. Men fonden er blevet malket af
> > lejerne i årevis i stedet for at finansiere nybyggeri. Lejerne er
> > nogen store egoister der vil plyndre landsbyggefonden for at
> > nedbringe deres egen husleje.
>
> Sludder.
>
> Der står i formålsparagrafferne at landsbyggefonden med tiden skal overtage
> *mere* af nybyggerierne, men nu er det sådan at de skal betale så godt som
> alt, også plejehjem etc. som jo ikke hører ind under almenbyggeri som sådan.
>
> Altså så skal lejen stige og stige, der bliver mindre til vedligeholdelse
> (Vores afd. har så store mangler på legepladserne at de ikke må bruges).
> Deri skal man også huske at landsbyggefondens midler jo er penge der er
> taget fra lejerne.

Sikke noget vrøvl. LBF giver støtte iht lov om almene boliger og der er
fandme ikke nogen plejehjem der bliver finansieret derigennem, der gør
derimod
§3 boliger: Almene familieboliger, §4 boliger Almene ungdomsboliger og
§5 boliger: Almene ældreboliger og bofælleskaber for ældre.
Jeg vil anbefale at du læser Almenboligloven igennem før du udtaler
dig:

http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20060085729-REGL
--
Jesper

Der findes ingen smalle film, alle film er 35 mm brede.
- Christian Braad Thomsen

Kim2000 (30-08-2006)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 30-08-06 16:22


"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i en meddelelse
news:1hkw689.1f0ar0uf91ocgN%spambuster@users.toughguy.net...
> Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:
>
>> Jesper wrote:
>> > Kim2000 <kim2000@surfmail.dk> wrote:
>> >
>> >> Regeringen med de 50 milliarder i overskud har besluttet at lejerne
>> >> skal af med en milliard ekstra, hvem var det der sagde skattestop?
>> >>
>> >> Igen ser vi det, regeringen siger een ting og gør noget andet, og
>> >> hvor er DF med deres såkaldte sociale profil?
>> >>
>> >> mvh
>> >> Kim
>> >
>> > Lejerne skal ikke af med én krone ekstra. Landsbyggefonden er ikke
>> > lejenes ejendom. Landsbyggefondens hovedformål er at finansiere
>> > nybogning af socialt boligbyggeri. Men fonden er blevet malket af
>> > lejerne i årevis i stedet for at finansiere nybyggeri. Lejerne er
>> > nogen store egoister der vil plyndre landsbyggefonden for at
>> > nedbringe deres egen husleje.
>>
>> Sludder.
>>
>> Der står i formålsparagrafferne at landsbyggefonden med tiden skal
>> overtage
>> *mere* af nybyggerierne, men nu er det sådan at de skal betale så godt
>> som
>> alt, også plejehjem etc. som jo ikke hører ind under almenbyggeri som
>> sådan.
>>
>> Altså så skal lejen stige og stige, der bliver mindre til vedligeholdelse
>> (Vores afd. har så store mangler på legepladserne at de ikke må bruges).
>> Deri skal man også huske at landsbyggefondens midler jo er penge der er
>> taget fra lejerne.
>
> Sikke noget vrøvl. LBF giver støtte iht lov om almene boliger og der er
> fandme ikke nogen plejehjem der bliver finansieret derigennem, der gør
> derimod
> §3 boliger: Almene familieboliger, §4 boliger Almene ungdomsboliger og
> §5 boliger: Almene ældreboliger og bofælleskaber for ældre.
> Jeg vil anbefale at du læser Almenboligloven igennem før du udtaler
> dig:
>

Og når regeringen beslutter at stjæle pengene, så bliver der mindre af det.

Men heldigvis så kan regeringen der lige har nappet en milliard så
glædestrålende fortælle at regeringen har besluttet at bruge 50 millioner på
nogle ældreboliger - and the crowd goes wild.....

mvh
Kim



Jesper (30-08-2006)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 30-08-06 17:59

Kim2000 <kim2000@surfmail.dk> wrote:

> Og når regeringen beslutter at stjæle pengene, så bliver der mindre af det.
>
> Men heldigvis så kan regeringen der lige har nappet en milliard så
> glædestrålende fortælle at regeringen har besluttet at bruge 50 millioner på
> nogle ældreboliger - and the crowd goes wild.....
>
> mvh
> Kim

"Stjæle"? Du må godt dokumentere at regeringen anvender pengene til et
formål som de /ikke/ er berettiget iflg. Alemenboligloven.
--
Jesper

Der findes ingen smalle film, alle film er 35 mm brede.
- Christian Braad Thomsen

Kim2000 (31-08-2006)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 31-08-06 14:29


"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i en meddelelse
news:1hkwamf.1sbpbkx3y3a9fN%spambuster@users.toughguy.net...
> Kim2000 <kim2000@surfmail.dk> wrote:
>
>> Og når regeringen beslutter at stjæle pengene, så bliver der mindre af
>> det.
>>
>> Men heldigvis så kan regeringen der lige har nappet en milliard så
>> glædestrålende fortælle at regeringen har besluttet at bruge 50 millioner
>> på
>> nogle ældreboliger - and the crowd goes wild.....
>>
>> mvh
>> Kim
>
> "Stjæle"? Du må godt dokumentere at regeringen anvender pengene til et
> formål som de /ikke/ er berettiget iflg. Alemenboligloven.

Man laver en fond til at bygge almennyttig boligbyggeri og så stikker man
snablen ned i kassen og tager penge fra den, havde det været alle andre end
staten der gjorde det havde vi stået i retten.



Jesper (31-08-2006)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 31-08-06 15:24

Kim2000 <kim2000@surfmail.dk> wrote:

> "Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i en meddelelse
> news:1hkwamf.1sbpbkx3y3a9fN%spambuster@users.toughguy.net...
> > Kim2000 <kim2000@surfmail.dk> wrote:
> >
> >> Og når regeringen beslutter at stjæle pengene, så bliver der mindre af
> >> det.
> >>
> >> Men heldigvis så kan regeringen der lige har nappet en milliard så
> >> glædestrålende fortælle at regeringen har besluttet at bruge 50 millioner
> >> på
> >> nogle ældreboliger - and the crowd goes wild.....
> >>
> >> mvh
> >> Kim
> >
> > "Stjæle"? Du må godt dokumentere at regeringen anvender pengene til et
> > formål som de /ikke/ er berettiget iflg. Alemenboligloven.
>
> Man laver en fond til at bygge almennyttig boligbyggeri og så stikker man
> snablen ned i kassen og tager penge fra den, havde det været alle andre end
> staten der gjorde det havde vi stået i retten.

Du har stadigt ikke dokumentetet at regeringen anvender pengene til et
formål de ikke er berettiget til iflg Almenboligloven.
--
Jesper

Der findes ingen smalle film, alle film er 35 mm brede.
- Christian Braad Thomsen

Kim2000 (31-08-2006)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 31-08-06 16:46


"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i en meddelelse
news:1hkxzx0.dnldt6ffeitcN%spambuster@users.toughguy.net...
> Kim2000 <kim2000@surfmail.dk> wrote:
>
>> "Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i en meddelelse
>> news:1hkwamf.1sbpbkx3y3a9fN%spambuster@users.toughguy.net...
>> > Kim2000 <kim2000@surfmail.dk> wrote:
>> >
>> >> Og når regeringen beslutter at stjæle pengene, så bliver der mindre af
>> >> det.
>> >>
>> >> Men heldigvis så kan regeringen der lige har nappet en milliard så
>> >> glædestrålende fortælle at regeringen har besluttet at bruge 50
>> >> millioner
>> >> på
>> >> nogle ældreboliger - and the crowd goes wild.....
>> >>
>> >> mvh
>> >> Kim
>> >
>> > "Stjæle"? Du må godt dokumentere at regeringen anvender pengene til et
>> > formål som de /ikke/ er berettiget iflg. Alemenboligloven.
>>
>> Man laver en fond til at bygge almennyttig boligbyggeri og så stikker man
>> snablen ned i kassen og tager penge fra den, havde det været alle andre
>> end
>> staten der gjorde det havde vi stået i retten.
>
> Du har stadigt ikke dokumentetet at regeringen anvender pengene til et
> formål de ikke er berettiget til iflg Almenboligloven.

Se det kan vi jo først se på om et år, men det er sådan set underordnede,
man opretter en fond med et bestemt formål og derefter ser man altså
tilfældige regeringer gå ind og tage penge efter behag. Det skulle såmænd
ikke undre mig hvis man om nogle år anklager fonden for ikke at bygge nok
boliger og forbedre fx ghettoerne. Heldigvis kan jeg jo være skideligeglad,
jeg er boligejer og er en af dem der har scoret kassen de sidste 4 år

mvh
Kim



Egon Stich (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 01-09-06 14:10


"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
news:44f6e401$0$186$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> >
> > "Stjæle"? Du må godt dokumentere at regeringen anvender pengene til et
> > formål som de /ikke/ er berettiget iflg. Alemenboligloven.
>
> Man laver en fond til at bygge almennyttig boligbyggeri og så stikker man
> snablen ned i kassen og tager penge fra den, havde det været alle andre
end
> staten der gjorde det havde vi stået i retten.
>
>

Fuldstændig efter Lykketoftemodellen, opfundet til at stjæle pengene fra
pensionisterne.

MVH
Egon



"Morten Bjergstrøm" (30-08-2006)
Kommentar
Fra : "Morten Bjergstrøm"


Dato : 30-08-06 14:49

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) skrev:

> Lejerne skal ikke af med én krone ekstra.

Jo. Renovering af den eksisterende boligmasse vil blive dyrere og
medføre større huslejestigninger. Det er der ingen rimelighed i i
betragtning af, at huslejerne er kunstigt høje jvf. nedenfor.


> Landsbyggefonden er ikke
> lejenes ejendom.

Det er lejernes penge.


> Landsbyggefondens hovedformål er at finansiere
> nybogning af socialt boligbyggeri.

Nej det er bl.a. også at yde tilskud til renovering af den eksisterende
almene boligmasse.


> Men fonden er blevet malket af
> lejerne i årevis i stedet for at finansiere nybyggeri.

Nej. De penge der tages fra landsbyggefonden af den nuværende regering
bruges til at dække det provenuetab der er i forbindelse med
skattestoppets regler om, at ejendomsskatterne ikke må være højere end
i 2001/2002. Boligejerne har sparet 9,8 mia på dette. Der er i samme
periode blevet hentet 7,8 mia i Landsbyggefonden. Ganske interessante
tal.

> Lejerne er
> nogen store egoister der vil plyndre landsbyggefonden for at
> nedbringe deres egen husleje.

Lejerne i de almene boliger betaler i forvejen en kunstig høj husleje,
da der "betales af" på lån der for længst er tilbagebetalt.
(Lejebetaling for udamortiserede lån).

Du kan læse mere om fonden på:
http://www.lbf.dk/

--
Morten http://miljokemi.dk
Chilidyrkning med debatforum http://miljokemi.dk/chili
Fotogalleri http://miljokemi.dk/coppermine

Jesper (30-08-2006)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 30-08-06 15:54

Morten Bjergstrøm <nospam01@miljokemi.dk> wrote:

> spambuster@users.toughguy.net (Jesper) skrev:
>
> > Lejerne skal ikke af med én krone ekstra.
>
> Jo. Renovering af den eksisterende boligmasse vil blive dyrere og
> medføre større huslejestigninger. Det er der ingen rimelighed i i
> betragtning af, at huslejerne er kunstigt høje jvf. nedenfor.

Forkert

Det er LBFs opgave at finansiere renovering af folks boliger jvf.
vedtægterne og Lov om Almene Boliger

Formål

§ 2.


Fondens formål er i henhold til lov om almene boliger samt støttede
private andelsboliger m.v. at fremme det almene byggeris
selvfinansiering.

Sagt på almindelig jævt dansk skal fonden bruges til at (med)finansere
nybyggeri.
>
>
> > Landsbyggefonden er ikke
> > lejenes ejendom.
>
> Det er lejernes penge.

Forkert igen, det er ikke og har aldrig været lejernes penge.
>
>
> > Landsbyggefondens hovedformål er at finansiere
> > nybogning af socialt boligbyggeri.
>
> Nej det er bl.a. også at yde tilskud til renovering af den eksisterende
> almene boligmasse.

Nix, læs ovenstående.
>
>
> > Men fonden er blevet malket af
> > lejerne i årevis i stedet for at finansiere nybyggeri.
>
> Nej. De penge der tages fra landsbyggefonden af den nuværende regering
> bruges til at dække det provenuetab der er i forbindelse med
> skattestoppets regler om, at ejendomsskatterne ikke må være højere end
> i 2001/2002. Boligejerne har sparet 9,8 mia på dette. Der er i samme
> periode blevet hentet 7,8 mia i Landsbyggefonden. Ganske interessante
> tal.

Hvad fanden er det for noget sludder! Boligejerne har ikke "sparet" , de
er bare ikke blevet malket for flere penge.
Iøvrigt har det faldende renteniveau gavnet den almene sektor så deres
låneudgifter er blevet stærkt formindsket.
>
> > Lejerne er
> > nogen store egoister der vil plyndre landsbyggefonden for at
> > nedbringe deres egen husleje.
>
> Lejerne i de almene boliger betaler i forvejen en kunstig høj husleje,
> da der "betales af" på lån der for længst er tilbagebetalt.
> (Lejebetaling for udamortiserede lån).
>
> Du kan læse mere om fonden på:
> http://www.lbf.dk/

....til gengæld for offentlig støtte til boligsikring, nybyggeri,
vedligeholdelse, byfornyelse mm, eller tror du det er Julemanden der
betaler det?
--
Jesper

Der findes ingen smalle film, alle film er 35 mm brede.
- Christian Braad Thomsen

"Morten Bjergstrøm" (30-08-2006)
Kommentar
Fra : "Morten Bjergstrøm"


Dato : 30-08-06 16:16

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) skrev:

>> Jo. Renovering af den eksisterende boligmasse vil blive dyrere og
>> medføre større huslejestigninger. Det er der ingen rimelighed i i
>> betragtning af, at huslejerne er kunstigt høje jvf. nedenfor.
>
> Forkert

Nej det er et faktum. Jo mindre tilskud (som lejerne *selv* har sparet
op til) til renovering jo højere huslejer.


Læs nu bare hvad der står på Landsbyggefondens egen hjemmeside:

Fonden varetager blandt andet forvaltning af grundkapital til
offentligt støttet boligbyggeri samt administration for den almene
boligsektor af pligtmæssige bidrag, og opkrævning af indbetalinger til
landsdispositionsfonden m.v. Desuden forestår fonden en
regnskabskonsulenttjeneste, den særlige driftsstøtte, støtte til
renovering m.v. samt en garantiordning m.v.


> Sagt på almindelig jævt dansk skal fonden bruges til at
> (med)finansere nybyggeri.

Ja det er et af formålene. Det er der ingen der er uenige i. Men det er
ikke meningen, at staten skal bruge pengene til at dække et provenuetab
pga. et fiktivt skattestop som jo i øvrigt er meget kritiseret af
økonomer.


>> > Landsbyggefonden er ikke lejenes ejendom.
>>
>> Det er lejernes penge.
>
> Forkert igen, det er ikke og har aldrig været lejernes penge.

Hvem har indbetalt til fonden?


>> > Landsbyggefondens hovedformål er at finansiere nybogning af
>> > socialt boligbyggeri.
>>
>> Nej det er bl.a. også at yde tilskud til renovering af den
>> eksisterende almene boligmasse.
>
> Nix, læs ovenstående.

Driftsstøtte

Landsbyggefonden kan efter almenboligloven yde støtte til fysiske
arbejder i almene boliger. Det drejer sig om opretning, udbedring,
vedligeholdelse, forbedring, ombygning, sammenlægning af lejligheder og
miljøforbedring i alment byggeri.

Landsbyggefonden har envidere mulighed for at yde særlig driftsstøtte
til problemramte almene boligafdelinger.

Der er mulighed for link til konkrete eksempler på støttede
renoveringsprojekter med egen hjemmeside.
http://www.lbf.dk/LBF/lbfweb.nsf/ShowPage?OpenAgent&module=artikel&page
ID=RCD781A52EF1BA84FC1256F720043C113&nmID=4


> Hvad fanden er det for noget sludder! Boligejerne har ikke
> "sparet" , de er bare ikke blevet malket for flere penge.

Forkert. Som jeg allerede har skrevet betaler lejeren af på lån der for
længst er tilbagebetalt. Halvdelen af disse penge ryger i
Landsbyggefonden.


> Iøvrigt har det faldende renteniveau gavnet den almene sektor så
> deres låneudgifter er blevet stærkt formindsket.

Det faldende renteniveau har *IKKE* gavnet den almene sektor tværtimod.
I den almene sektor kan lånene ikke omlægges på samme vis som private
boligejere kan det. Derfor betaler lejeren en markant overpris for de
lån (incl. lån der er tilbagebetalt) der er eller har været i
ejendommene!


>> > Lejerne er
>> > nogen store egoister der vil plyndre landsbyggefonden for at
>> > nedbringe deres egen husleje.
>>
>> Lejerne i de almene boliger betaler i forvejen en kunstig høj
>> husleje, da der "betales af" på lån der for længst er
>> tilbagebetalt. (Lejebetaling for udamortiserede lån).
>>
>> Du kan læse mere om fonden på: http://www.lbf.dk/
>
> ...til gengæld for offentlig støtte til boligsikring, nybyggeri,
> vedligeholdelse, byfornyelse mm, eller tror du det er Julemanden
> der betaler det?

Læs du nu bare på nævnte hjemmeside fremfor at fremsætte fejlagtige
påstande.


--
Morten http://miljokemi.dk
Chilidyrkning med debatforum http://miljokemi.dk/chili
Fotogalleri http://miljokemi.dk/coppermine

Jesper (30-08-2006)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 30-08-06 17:59

Morten Bjergstrøm <nospam01@miljokemi.dk> wrote:

> > Sagt på almindelig jævt dansk skal fonden bruges til at
> > (med)finansere nybyggeri.
>
> Ja det er et af formålene. Det er der ingen der er uenige i. Men det er
> ikke meningen, at staten skal bruge pengene til at dække et provenuetab
> pga. et fiktivt skattestop som jo i øvrigt er meget kritiseret af
> økonomer.
>
Fiktivt? Dokumentation, tak!
>
> >> > Landsbyggefonden er ikke lejenes ejendom.
> >>
> >> Det er lejernes penge.
> >
> > Forkert igen, det er ikke og har aldrig været lejernes penge.
>
> Hvem har indbetalt til fonden?

Uvedkomme!
>
>
> >> > Landsbyggefondens hovedformål er at finansiere nybogning af
> >> > socialt boligbyggeri.
> >>
> >> Nej det er bl.a. også at yde tilskud til renovering af den
> >> eksisterende almene boligmasse.
> >
> > Nix, læs ovenstående.
>
> Driftsstøtte
>
> Landsbyggefonden kan efter almenboligloven yde støtte til fysiske
> arbejder i almene boliger. Det drejer sig om opretning, udbedring,
> vedligeholdelse, forbedring, ombygning, sammenlægning af lejligheder og
> miljøforbedring i alment byggeri.
>
> Landsbyggefonden har envidere mulighed for at yde særlig driftsstøtte
> til problemramte almene boligafdelinger.
>
> Der er mulighed for link til konkrete eksempler på støttede
> renoveringsprojekter med egen hjemmeside.
> http://www.lbf.dk/LBF/lbfweb.nsf/ShowPage?OpenAgent&module=artikel&page
> ID=RCD781A52EF1BA84FC1256F720043C113&nmID=4
>
>
> > Hvad fanden er det for noget sludder! Boligejerne har ikke
> > "sparet" , de er bare ikke blevet malket for flere penge.
>
> Forkert. Som jeg allerede har skrevet betaler lejeren af på lån der for
> længst er tilbagebetalt. Halvdelen af disse penge ryger i
> Landsbyggefonden.
>
>
> > Iøvrigt har det faldende renteniveau gavnet den almene sektor så
> > deres låneudgifter er blevet stærkt formindsket.
>
> Det faldende renteniveau har *IKKE* gavnet den almene sektor tværtimod.
> I den almene sektor kan lånene ikke omlægges på samme vis som private
> boligejere kan det. Derfor betaler lejeren en markant overpris for de
> lån (incl. lån der er tilbagebetalt) der er eller har været i
> ejendommene!

Da de inkonvertible lån udgør under 0,2% af den samlede boliggæld i
Danmark er det fuldstædigt irrelevant.
>
>
> >> > Lejerne er
> >> > nogen store egoister der vil plyndre landsbyggefonden for at
> >> > nedbringe deres egen husleje.
> >>
> >> Lejerne i de almene boliger betaler i forvejen en kunstig høj
> >> husleje, da der "betales af" på lån der for længst er
> >> tilbagebetalt. (Lejebetaling for udamortiserede lån).
> >>
> >> Du kan læse mere om fonden på: http://www.lbf.dk/
> >
> > ...til gengæld for offentlig støtte til boligsikring, nybyggeri,
> > vedligeholdelse, byfornyelse mm, eller tror du det er Julemanden
> > der betaler det?
>
> Læs du nu bare på nævnte hjemmeside fremfor at fremsætte fejlagtige
> påstande.

Hvor selektiv har man lov at være?
Hovedformål:
>
> Fonden varetager blandt andet forvaltning af grundkapital til
> offentligt støttet boligbyggeri samt administration for den almene
> boligsektor af pligtmæssige bidrag, og opkrævning af indbetalinger til
> landsdispositionsfonden m.v.

Altså bygning af nye almene boliger og indkræve penge til det i de alm.
boligselskaber.
--
Jesper

Der findes ingen smalle film, alle film er 35 mm brede.
- Christian Braad Thomsen

"Morten Bjergstrøm" (30-08-2006)
Kommentar
Fra : "Morten Bjergstrøm"


Dato : 30-08-06 19:00

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) skrev:

> Fiktivt? Dokumentation, tak!

Den har du fået, men det kommenterer du skægt nok ikke. Du kan læse det
hele på http://www.lbf.dk

--
Morten http://miljokemi.dk
Chilidyrkning med debatforum http://miljokemi.dk/chili
Fotogalleri http://miljokemi.dk/coppermine

Jesper (30-08-2006)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 30-08-06 20:44

Morten Bjergstrøm <nospam01@miljokemi.dk> wrote:

> spambuster@users.toughguy.net (Jesper) skrev:
>
> > Fiktivt? Dokumentation, tak!
>
> Den har du fået, men det kommenterer du skægt nok ikke. Du kan læse det
> hele på http://www.lbf.dk

Hvor står der dokumentation for at skattestoppet skulle være fiktivt på
den side?
--
Jesper

Der findes ingen smalle film, alle film er 35 mm brede.
- Christian Braad Thomsen

"Morten Bjergstrøm" (31-08-2006)
Kommentar
Fra : "Morten Bjergstrøm"


Dato : 31-08-06 08:42

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) skrev:

> Hvor står der dokumentation for at skattestoppet skulle være
> fiktivt på den side?

At de offentlige gebyrer stiger er ikke et brud på skattestoppet selvom
de erstatter det provenuetab der er ved skattestoppet så....
Skattestoppet er og bliver en illusion.

--
Morten http://miljokemi.dk
Chilidyrkning med debatforum http://miljokemi.dk/chili
Fotogalleri http://miljokemi.dk/coppermine

Jesper (31-08-2006)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 31-08-06 15:24

Morten Bjergstrøm <nospam01@miljokemi.dk> wrote:

> spambuster@users.toughguy.net (Jesper) skrev:
>
> > Hvor står der dokumentation for at skattestoppet skulle være
> > fiktivt på den side?
>
> At de offentlige gebyrer stiger er ikke et brud på skattestoppet selvom
> de erstatter det provenuetab der er ved skattestoppet så....
> Skattestoppet er og bliver en illusion.

Nu er det et faktum at det samlede skattetryk er faldet siden
skattestoppets indførsel. Der må iflg gældende regler kun opkærves
gebyrer i det offentlige der modsvarer det offentliges omkostninger på
området. F.eks. ifm udstedelse af kørekort.
--
Jesper

Der findes ingen smalle film, alle film er 35 mm brede.
- Christian Braad Thomsen

Allan Riise (31-08-2006)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 31-08-06 15:58

Jesper wrote:
> Morten Bjergstrøm <nospam01@miljokemi.dk> wrote:
>
>> spambuster@users.toughguy.net (Jesper) skrev:
>>
>>> Hvor står der dokumentation for at skattestoppet skulle være
>>> fiktivt på den side?
>>
>> At de offentlige gebyrer stiger er ikke et brud på skattestoppet
>> selvom de erstatter det provenuetab der er ved skattestoppet så....
>> Skattestoppet er og bliver en illusion.
>
> Nu er det et faktum at det samlede skattetryk er faldet siden
> skattestoppets indførsel. Der må iflg gældende regler kun opkærves
> gebyrer i det offentlige der modsvarer det offentliges omkostninger på
> området. F.eks. ifm udstedelse af kørekort.

Så den nye afgift på 30 knallerter er "kun" til omkostninger?

--
Allan Riise



Jesper (31-08-2006)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 31-08-06 16:36

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> Jesper wrote:
> > Morten Bjergstrøm <nospam01@miljokemi.dk> wrote:
> >
> >> spambuster@users.toughguy.net (Jesper) skrev:
> >>
> >>> Hvor står der dokumentation for at skattestoppet skulle være
> >>> fiktivt på den side?
> >>
> >> At de offentlige gebyrer stiger er ikke et brud på skattestoppet
> >> selvom de erstatter det provenuetab der er ved skattestoppet så....
> >> Skattestoppet er og bliver en illusion.
> >
> > Nu er det et faktum at det samlede skattetryk er faldet siden
> > skattestoppets indførsel. Der må iflg gældende regler kun opkærves
> > gebyrer i det offentlige der modsvarer det offentliges omkostninger på
> > området. F.eks. ifm udstedelse af kørekort.
>
> Så den nye afgift på 30 knallerter er "kun" til omkostninger?

Nu skal 30 knallerten have nummerplader, det i sig selv giver en masse
administration og omkostninger.
--
Jesper

Der findes ingen smalle film, alle film er 35 mm brede.
- Christian Braad Thomsen

Allan Riise (31-08-2006)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 31-08-06 17:19

Jesper wrote:
> Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:
>
>> Jesper wrote:
>>> Morten Bjergstrøm <nospam01@miljokemi.dk> wrote:
>>>
>>>> spambuster@users.toughguy.net (Jesper) skrev:
>>>>
>>>>> Hvor står der dokumentation for at skattestoppet skulle være
>>>>> fiktivt på den side?
>>>>
>>>> At de offentlige gebyrer stiger er ikke et brud på skattestoppet
>>>> selvom de erstatter det provenuetab der er ved skattestoppet så....
>>>> Skattestoppet er og bliver en illusion.
>>>
>>> Nu er det et faktum at det samlede skattetryk er faldet siden
>>> skattestoppets indførsel. Der må iflg gældende regler kun opkærves
>>> gebyrer i det offentlige der modsvarer det offentliges omkostninger
>>> på området. F.eks. ifm udstedelse af kørekort.
>>
>> Så den nye afgift på 30 knallerter er "kun" til omkostninger?
>
> Nu skal 30 knallerten have nummerplader, det i sig selv giver en masse
> administration og omkostninger.

Og du er sikker på at udg. præcis svarer til omkostningerne?

--
Allan Riise



Frank E. N. Stein (31-08-2006)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 31-08-06 21:47

On Thu, 31 Aug 2006 18:19:02 +0200, Allan Riise wrote:

>> Nu skal 30 knallerten have nummerplader, det i sig selv giver en masse
>> administration og omkostninger.
>
> Og du er sikker på at udg. præcis svarer til omkostningerne?

Ja, bare rolig. Udgifterne skal nemt komme til at svare til indtægterne.
Sådan fungerer det inden for det offentlige - man har et budget og det
bruger man, hvis man da ikke overskrider det. Hvis man ikke gør sådan,
kan man ikke få pengene når behovet er der.

Egon Stich (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 01-09-06 14:14


"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i en meddelelse
news:1hky3jb.2t2jloefe3q4N%spambuster@users.toughguy.net...
> Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:
>
> >
> > Så den nye afgift på 30 knallerter er "kun" til omkostninger?
>
> Nu skal 30 knallerten have nummerplader, det i sig selv giver en masse
> administration og omkostninger.
> --
> Jesper
>


Men nok samtidig en masse besparelser, i kraft af at det bliver nemmere at
anmelde/knalde de terrorister, der ikke vil respekterer lovene om
knallerters brug og forhold.
Hvilket vil skåne temmelig mange unge uheld, hospitalsophold, samt regres
fra forsikringsselskaberne.
Så dette med nummerplader til "lille knallert" har kun een fejl; nemlig at
det ikke også gælder for ældre køretøjer.

MVH
Egon



Rasmus (10-09-2006)
Kommentar
Fra : Rasmus


Dato : 10-09-06 00:22

> Jesper
> Der findes ingen smalle film, alle film er 35 mm brede.
> - Christian Braad Thomsen

Vrøvl, jeg har nogen der er smallere.
Rasmus



Jesper (10-09-2006)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 10-09-06 09:01

Rasmus <rasmus@dahl.mail.dk> wrote:

> > Jesper
> > Der findes ingen smalle film, alle film er 35 mm brede.
> > - Christian Braad Thomsen
>
> Vrøvl, jeg har nogen der er smallere.
> Rasmus

Der bliver bare ikke sat så mange 16 mm og 8 mm film op i biffen at det
gør noget!
--
Jesper

Der findes ingen smalle film, alle film er 35 mm brede.
- Christian Braad Thomsen

Allan Riise (10-09-2006)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 10-09-06 10:12

Jesper wrote:
> Rasmus <rasmus@dahl.mail.dk> wrote:
>
>>> Jesper
>>> Der findes ingen smalle film, alle film er 35 mm brede.
>>> - Christian Braad Thomsen
>>
>> Vrøvl, jeg har nogen der er smallere.
>> Rasmus
>
> Der bliver bare ikke sat så mange 16 mm og 8 mm film op i biffen at
> det gør noget!

Hvor fremgår det så lige at det er bif film der henvises til i signaturen?

--
Allan Riise



"Morten Bjergstrøm" (04-09-2006)
Kommentar
Fra : "Morten Bjergstrøm"


Dato : 04-09-06 11:49

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) skrev:

>> At de offentlige gebyrer stiger er ikke et brud på skattestoppet
>> selvom de erstatter det provenuetab der er ved skattestoppet
>> så.... Skattestoppet er og bliver en illusion.
>
> Nu er det et faktum at det samlede skattetryk er faldet siden
> skattestoppets indførsel. Der må iflg gældende regler kun opkærves
> gebyrer i det offentlige der modsvarer det offentliges
> omkostninger på området. F.eks. ifm udstedelse af kørekort.

Ja men i de omkostninger kan alle udgifter til politiet medregnes -
ikke kun udgifterne konkret i forbindelse med udstedelse af kørekort
men også udgifter til efterforskning af drabssager og hvad politiet
ellers beskæftiger sig med. Det er der en domstolsafgørelse der
angiver. Så det er ikke meget værd, at gebyrer formelt set skal være
omkostningsbestemte når domstolene godtager, at irrellevante gebyrer
medtages i beregningen.

Derudover er det da fint, at det samlede skattetryk er faldet - det
hjælper bare ikke noget når brugerbetalingen er steget.

--
Morten http://miljokemi.dk
Chilidyrkning med debatforum http://miljokemi.dk/chili
Fotogalleri http://miljokemi.dk/coppermine

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409250
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste