|
| Illoyialt Fra : Kim2000 |
Dato : 03-08-06 21:09 |
|
Hvor er det illoyalt overfor sine medarbejdere at ministeren står direkte at
ledelsen ikke gør det godt nok. At ens chef stiller sig op og står og råber
af de mange dsb medarbejdere knokler røven i laser for at få lortet til at
hænge sammen.
Åbenbart fatter manden ikke at det er ham selv, der er chef!!! Det er ham,
der har ansvaret!!!
Manden er jo komplet idiot. Det er ham selv der har skåret budgetterne ned
til banedanmark, så man fyrede halvdelen af medarbejderne og dermed stod og
manglede dem da skinnerne skulle laves. Sikke en idiot.
mvh
Kim
--
Her kan du finde blade, bøger og hæfter, noget skal du betale for, men det
meste er gratis.
Magasinet 1 er udkommet 10/7 - gratis blad om computer, sport, film og meget
andet.
Download af bladet på www.damat.dk
| |
cphpeter@gmail.com (03-08-2006)
| Kommentar Fra : cphpeter@gmail.com |
Dato : 03-08-06 21:56 |
|
> Hvor er det illoyalt overfor sine medarbejdere at ministeren står direkte at
> ledelsen ikke gør det godt nok. At ens chef stiller sig op og står og råber
> af de mange dsb medarbejdere knokler røven i laser for at få lortet til at
> hænge sammen.
Hørt hørt - og det samme gælder faktisk Banedanmark...
Det er umådeligt vanskeligt at arbejde i et halvt-statstyret
foretagende, hvor man ikke kan kan lægge nogen langsigtet budget eller
investeringsplan, hvor ledelsen dropper alt i 14 dage ad gangen, fordi
et eller andet Dolketingsmedlem har stillet et "spørgsmål til
ministeren", som så kræver en masse arbejde, og hvor man bliver
plaget af "re-organisation" gang på gang (efter politisk inspirerede
udskiftninger i toppen, hvor hele møllen starter forfra igen og igen).
Alt i alt - det er sku et mirakel at der overhoved kører nogen tog til
tiden i dette land - det sker takket være de garvede entusiaster på
mellemlederniveau, som formentligt gør det af kærlighed til jernbanen
(den slags som vel legede med tog da de var små), og som lader alle de
skiftende ledelsers politisk-inspirerede og EkstraBladet-drevne tiltag
prelle af, for ellers ville de selv gå totalt ned med nakken.
Det er i bund og grund utroligt at ingen lærer en disse - ej heller af
Englands totalt katastrofale privatisering af jernbaneinfrastrukturen.
Dermed ikke sagt at alt skal beholdes på Statens hænder. Men - det
gælder sku om at tænke sig om og høste af erfaringerne - især de
udenlandske !!!! Det sidste er nok desværre for meget forlangt af de
navlebeskuende selvcentrerede korttids politiske taburetklæbere.
| |
Kurt H. Nedergaard (03-08-2006)
| Kommentar Fra : Kurt H. Nedergaard |
Dato : 03-08-06 22:10 |
|
<cphpeter@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1154638576.375117.275100@h48g2000cwc.googlegroups.com...
> Hvor er det illoyalt overfor sine medarbejdere at ministeren står direkte
> at
> ledelsen ikke gør det godt nok. At ens chef stiller sig op og står og
> råber
> af de mange dsb medarbejdere knokler røven i laser for at få lortet til at
> hænge sammen.
Hørt hørt - og det samme gælder faktisk Banedanmark...
Det er umådeligt vanskeligt at arbejde i et halvt-statstyret
foretagende, hvor man ikke kan kan lægge nogen langsigtet budget eller
investeringsplan, hvor ledelsen dropper alt i 14 dage ad gangen, fordi
et eller andet Dolketingsmedlem har stillet et "spørgsmål til
ministeren", som så kræver en masse arbejde, og hvor man bliver
plaget af "re-organisation" gang på gang (efter politisk inspirerede
udskiftninger i toppen, hvor hele møllen starter forfra igen og igen).
Alt i alt - det er sku et mirakel at der overhoved kører nogen tog til
tiden i dette land - det sker takket være de garvede entusiaster på
mellemlederniveau, som formentligt gør det af kærlighed til jernbanen
(den slags som vel legede med tog da de var små), og som lader alle de
skiftende ledelsers politisk-inspirerede og EkstraBladet-drevne tiltag
prelle af, for ellers ville de selv gå totalt ned med nakken.
Det er i bund og grund utroligt at ingen lærer en disse - ej heller af
Englands totalt katastrofale privatisering af jernbaneinfrastrukturen.
Dermed ikke sagt at alt skal beholdes på Statens hænder. Men - det
gælder sku om at tænke sig om og høste af erfaringerne - især de
udenlandske !!!! Det sidste er nok desværre for meget forlangt af de
navlebeskuende selvcentrerede korttids politiske taburetklæbere.
Alt det der startet dengang og fra den tid da stationsforstanderen gik med
sabel, og der blev bestilt nye tog fra en køkkensudstyr fabrik i Italien.
| |
eh (04-08-2006)
| Kommentar Fra : eh |
Dato : 04-08-06 02:32 |
|
"Kurt H. Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44d2660b$0$20283$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> <cphpeter@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:1154638576.375117.275100@h48g2000cwc.googlegroups.com...
>> Hvor er det illoyalt overfor sine medarbejdere at ministeren står direkte
>> at
>> ledelsen ikke gør det godt nok. At ens chef stiller sig op og står og
>> råber
>> af de mange dsb medarbejdere knokler røven i laser for at få lortet til
>> at
>> hænge sammen.
>
> Hørt hørt - og det samme gælder faktisk Banedanmark...
>
> Det er umådeligt vanskeligt at arbejde i et halvt-statstyret
> foretagende, hvor man ikke kan kan lægge nogen langsigtet budget eller
> investeringsplan, hvor ledelsen dropper alt i 14 dage ad gangen, fordi
> et eller andet Dolketingsmedlem har stillet et "spørgsmål til
> ministeren", som så kræver en masse arbejde, og hvor man bliver
> plaget af "re-organisation" gang på gang (efter politisk inspirerede
> udskiftninger i toppen, hvor hele møllen starter forfra igen og igen).
>
DSB's direktør kunne have 2 kroge på væggen i sit kontor: 1 lille til
ministerforslag, som gavner banedriften, og 1 stor til løgnagtige og
illoyale udtalelser fra ministeren.
Mvh
Erling
| |
cphpeter@gmail.com (04-08-2006)
| Kommentar Fra : cphpeter@gmail.com |
Dato : 04-08-06 00:39 |
|
> Åbenbart fatter manden ikke at det er ham selv, der er chef!!! Det er ham,
> der har ansvaret!!!
Tjah det er en tradition i DK at man IKKE tager ansver for sit område
- tag f.ex. Combus-affæren. I Japan eller Korea, så afgår man... i
DK bliver man "afgået til" bestyrelsesformand for Øresundsselskabet,
Kgl. Teater eller en anden af de mangfoldige parkeringspladser for
afdankede politikere.
| |
Peter Bjørn Perlsø (04-08-2006)
| Kommentar Fra : Peter Bjørn Perlsø |
Dato : 04-08-06 01:38 |
|
<cphpeter@gmail.com> wrote:
> > Åbenbart fatter manden ikke at det er ham selv, der er chef!!! Det er ham,
> > der har ansvaret!!!
>
> Tjah det er en tradition i DK at man IKKE tager ansver for sit område
> - tag f.ex. Combus-affæren. I Japan eller Korea, så afgår man...
....ved døden, med et sværd i mavesækken.
> i
> DK bliver man "afgået til" bestyrelsesformand for Øresundsselskabet,
> Kgl. Teater eller en anden af de mangfoldige parkeringspladser for
> afdankede politikere.
Ja, det er socialakrobater jo eksperter i!
--
regards, Peter B. Perlsø - liberterran.org, siad.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They
want you to be worn down by taxes until you are dependent and helpless."
- James Dale Davidson, National Taxpayers Union
| |
Michael Kirkegaard (04-08-2006)
| Kommentar Fra : Michael Kirkegaard |
Dato : 04-08-06 08:16 |
|
"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
news:44d257cb$0$12663$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hvor er det illoyalt overfor sine medarbejdere at ministeren står direkte
> at ledelsen ikke gør det godt nok. At ens chef stiller sig op og står og
> råber af de mange dsb medarbejdere knokler røven i laser for at få lortet
> til at hænge sammen.
>
> Åbenbart fatter manden ikke at det er ham selv, der er chef!!! Det er ham,
> der har ansvaret!!!
>
Korrekt at det er ham der har ansvaret. Derfor er der ansat en flok
mennesker til at forvalte dette ansvar overfor befolkningen.
Han har ikke nævnt én eneste gang at DSB-personalet ikke har lavet noget,
faktisk det modsatte.
Kritikken går på, meget berettiget, kommunikationen fra DSB/BaneDK til
borgere, betalere, brugere og politikere.
De eneste jeg har set fra DSB er piveri over at intet virker, aldrig er der
kommet en meldning om sporarbejder eller lign i god tid.
IC4 togene er forsinket, alligevel er der placeret endnu en ordre hos det
selvsamme firma som ikke kan levere varen.
HVORFOR har de ansvarlige i bestyrelserne ikke fundet alternativer?
SKAL ministren blande sig i bestyrelsens arbejde? Dette må være dagligdag
for denne bestyrelse at de selv tager beslutninger.
I den virksomhed hvor jeg arbejder skrider kunderne hvis vi ikke leverer
varen. Dette er til dels mit ansvar, men også direktionen og bestyrelsen.
Ejeren har ansat direktion, bestyrelse og lille mig til at levere varen.
Derfor hviler ansvaret på os.
Nu da han er ansvarlig, så syntes jeg at han bør fyre hele banden og
indsætte nogen som ved hvad det vil sige at drive forretning.
Michael
| |
|
|