voldsomme problemer med G4 dual 450!
Fra : Martin Lundme

Dato : 14-01-01 16:42

Jeg har store problemer med min nye G4. Når maskinen startes går der 4-5
min. fra skrivebordet dukker op til jeg kan arbejde. Desuden starter
maskinen meget sjældent når jeg trykker på startknappen. Jeg er nødt til at
holde knappen inde i længere tid så maskinen slukker, for derefter at slippe
og hurtigt trykke igen, hvor efter maskinen som regel starter.

Min mac os 9 dk bruger over 40 mb ram fra startup, er det normalt?

Hilsen Martin

Fra : Simon T

Dato : 14-01-01 17:29

> Jeg har store problemer med min nye G4. Når maskinen startes går der 4-5
> min. fra skrivebordet dukker op til jeg kan arbejde. Desuden starter

Prøv at lede i systemmappen efter en mappe der hedder "servere". Hvis der
er mange (eller i det hele taget nogen) kan det give en god tidsbesparelse
hvis du sletter (eller flytter) dem.

> [...]
> og hurtigt trykke igen, hvor efter maskinen som regel starter.
>
> Min mac os 9 dk bruger over 40 mb ram fra startup, er det normalt?

Min 9.0.4 IE bruger 60MB, så uden for mange ekstrating passer det nok meget
godt...

Med Venlig Hilsen

Simon T

--
Fjern "ingenspam" i mailadressen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-01-01 21:09

Hej Martin

Jeg har meget lidt kendskab endnu til de nye dual maskiner, men jeg så igår, at
der er kommet nye drivere, så det var måske en god idé at hente dem.
<http://asu.info.apple.com/swupdates.nsf/artnum/n11895>

mvh. Erik Richard

Martin Lundme wrote:

> [...]
> og hurtigt trykke igen, hvor efter maskinen som regel starter.
>
> Min mac os 9 dk bruger over 40 mb ram fra startup, er det normalt?

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 14-01-01 22:08

Martin Lundme <g-i@g-i.dk> wrote:

> [...]
> holde knappen inde i længere tid så maskinen slukker, for derefter at slippe
> og hurtigt trykke igen, hvor efter maskinen som regel starter.

Hmmm... prøv at resette PRAM'en. Når du starter maskinen, skal du -
inden starttonen er slut - holde Æble+Alt+P+R tasterne nede indtil du
har hørt starttonen 2-3 gange.

Når du slukker en Mac, skal du ALTID gøre det ved at vælge "Luk Ned" i
Finder (hvis det altså er muligt).

Du kan evt. også prøve at genopbygge skrivebordet, men jeg tror ikke
rigtigt, at det løser det aktuelle problem

> Min mac os 9 dk bruger over 40 mb ram fra startup, er det normalt?

Hetl normalt, hvis du ikke har Virtuel Hukommelse slået til.

--
René