Ingen serielle porte??
Fra : Lars H. Fischer

Dato : 14-01-01 10:21

Hej alle

Efter opgradering til MacOS 9.0.4 på en iMac rev A. kan den ikke finde
modemmet i Kontrolpanel Modem, den siger bare ingen serielle porte...?

Nogen der har et godt tip? Har slettet Modem-indstillinger, genstartet men
det hjalp ikke....-(

--
Hilsen
Lars H. Fischer

Fra : Lars H. Fischer

Dato : 14-01-01 10:32

"Lars H. Fischer" <nyheder@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> modemmet i Kontrolpanel Modem, den siger bare ingen serielle porte...?
>
> Nogen der har et godt tip? Har slettet Modem-indstillinger, genstartet men

Tilføjelse: man kan heller ikke vælge den infrarøde port. Installeret MacOS
igen i en ny systemmappe, men det hjalp heller ikke
--
Hilsen
Lars H. Fischer

Fra : Christian Flintrup

Dato : 14-01-01 12:17

Lars H. Fischer <nyheder@nospam.dk> wrote:

> Tilføjelse: man kan heller ikke vælge den infrarøde port. Installeret MacOS
> igen i en ny systemmappe, men det hjalp heller ikke

Og du kan vel heller ikke skrue op for lyden, vel?

Jeg havde samme problem.

Engang forekom det kun en gang i mellem, så jeg ignorerede det.

I går 'gik det ikke væk' af at man rebootede, så jeg begyndte at fjerne
diverse udvidelser.

Jeg fandt frem til, at det er alle de der USB udvidelser (Nomad, Iomega,
hvad der ellers ligger), der interferer med noget... Hvor underligt det
end er... Jeg fandt ikke frem til præcis HVILKEN udvidelse, da jeg
tænkte, at 'bare det virkede', så var alt godt.

Senere på aftenen opgraderede jeg til 9.1 (clean install af 9.0 +
update), og her er ingen problemer.

Det vil sige, der er et andet problem. Hver gang man lukker en
navigation services dialog, crasher maskinen og det aktuelle program må
force quittes... Selv med "9.1 base" extension sættet... Det er ik' mam!
:)

--
Christian Flintrup

Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 15-01-01 00:16

Har du tilfældigvis en Palm Pilot tilsluttet?

Jeg har samme problem indtil jeg slår dens drivere fra.....

Mvh
Gunnar Kristiansen