/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Internet hvor kragerne vender ?
Fra : Ukendt


Dato : 21-08-06 15:23

Hvad er der af muligheder for internet der hvor kragerne vender - kan man
få noget trådløst nu ?

 
 
Sønderbronx \(6400\) (21-08-2006)
Kommentar
Fra : Sønderbronx \(6400\)


Dato : 21-08-06 15:34

Hvor vender kragerne hende af ?

S

"Jonathan Andersen" <-> skrev i en meddelelse
news:44e9c1b0$0$75036$14726298@news.sunsite.dk...
> Hvad er der af muligheder for internet der hvor kragerne vender - kan man
> få noget trådløst nu ?



Jens G (21-08-2006)
Kommentar
Fra : Jens G


Dato : 21-08-06 16:32

On Mon, 21 Aug 2006 16:33:51 +0200, "Sønderbronx \(6400\)"
<ingenmail@tak.dk> wrote:

>Hvor vender kragerne hende af ?

Jeg så engang en vende i nærheden af Ølgod.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Klaus D. Mikkelsen (~ (21-08-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen (~


Dato : 21-08-06 16:29

Jonathan Andersen skrev:

> Hvad er der af muligheder for internet der hvor kragerne vender - kan man
> få noget trådløst nu ?

Ja, jeg har været med til at installere trådløs internet (via
sattelit) på øde steder i Spanien og Nordsverige.....

Klaus


BJ (21-08-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 21-08-06 16:33


"Klaus D. Mikkelsen (google groups)" <moppe@post6.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:1156174128.130692.321620@b28g2000cwb.googlegroups.com...

KLIP

>> Hvad er der af muligheder for internet der hvor kragerne vender - kan man
>> få noget trådløst nu ?

>Ja, jeg har været med til at installere trådløs internet (via
>sattelit) på øde steder i Spanien og Nordsverige.....

Du dæleme have brugt en lang stige.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Martin Højriis Krist~ (21-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 21-08-06 20:52

"Klaus D. Mikkelsen (google groups)" <moppe@post6.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:1156174128.130692.321620@b28g2000cwb.googlegroups.com...
> Ja, jeg har været med til at installere trådløs internet (via
> sattelit) på øde steder i Spanien og Nordsverige.....

Nysgerrighed: Hvilken leverandør, og hvad var de omtrentlige omkostninger
(up front og årligt)?

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - outdated og trist



Klaus D. Mikkelsen (26-08-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 26-08-06 12:15

"Martin Højriis Kristensen" skriver:
>
> Nysgerrighed: Hvilken leverandør, og hvad var de omtrentlige omkostninger
> (up front og årligt)?

Nu kom det op i hukommelsen

Aramiska var en af leverandørene
http://www.ouranos-networks.net/main.php


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Martin Højriis Krist~ (27-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 27-08-06 18:18

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:44F02D45.59D7A387@du.kan.finde.den...
> Aramiska var en af leverandørene
> http://www.ouranos-networks.net/main.php

Takker, det ser ganske interessant ud, omend det kun lader til at dække
Europa...

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - outdated og trist



Klaus D. Mikkelsen (27-08-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 27-08-06 18:43

"Martin Højriis Kristensen" skriver:
>
> Takker, det ser ganske interessant ud, omend det kun lader til at dække
> Europa...

Udbyderen til New Zealand kan jeg ikke huske. Det er ved at være et par
år siden nu....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Bjarke Hansen (21-08-2006)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 21-08-06 16:33

"Jonathan Andersen" <-> wrote in message
news:44e9c1b0$0$75036$14726298@news.sunsite.dk...
> Hvad er der af muligheder for internet der hvor kragerne vender - kan man
> få noget trådløst nu ?

Et fastpris data abonnement hos 3´ kunne være en mulighed, hvis der er en
sendemast i rimelig afstand. Men ellers kan der jo sættes en ektern antenne
op.. Koster vist 375,- om måneden for ubegrænset data. forbindlesen er i
omegnen af 256/64Kbit



Tim Christensen (21-08-2006)
Kommentar
Fra : Tim Christensen


Dato : 21-08-06 16:53

Bjarke Hansen wrote:
> "Jonathan Andersen" <-> wrote in message
> news:44e9c1b0$0$75036$14726298@news.sunsite.dk...
>> Hvad er der af muligheder for internet der hvor kragerne vender - kan man
>> få noget trådløst nu ?
>
> Et fastpris data abonnement hos 3´ kunne være en mulighed, hvis der er en
> sendemast i rimelig afstand. Men ellers kan der jo sættes en ektern antenne
> op.. Koster vist 375,- om måneden for ubegrænset data. forbindlesen er i
> omegnen af 256/64Kbit
>
>

3 har ikke ligefrem god dækning ude på landet, hvis man ikke kan få ADSL
ser det vidst rimeligt sort ud.

Mvh

Tim

Bjarke Hansen (21-08-2006)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 21-08-06 16:57

"Tim Christensen" <nospam@eson.dk> wrote in message
news:44e9d6ed$0$3480$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> 3 har ikke ligefrem god dækning ude på landet, hvis man ikke kan få ADSL
> ser det vidst rimeligt sort ud.

Ja det har du nok ret i...

Hvis det er her
http://www.degulesider.dk/vbw/oplysningen/redireger.do?name=Jonathan+Andersen&hitsPerPage=10&&backParameters=hitsPerPage%3D10%26name%3DJonathan%2BAndersen%26&backPath=%2Fvbw%2Foplysningen%2Fresultat.do&&link=1&subscriberID=36036879&ordered=1

så er den nærmeste mast ca. 6Km væk. og så ser det da ikke alt for godt ud,
med mindre man etablere retnignsbestemt antenne på taget.
men ud over det så er der ikke andre udbydere i nærheden heller.



Henning Wangerin (21-08-2006)
Kommentar
Fra : Henning Wangerin


Dato : 21-08-06 17:04

On Mon, 21 Aug 2006 14:22:41 +0000, Jonathan Andersen wrote:

> Hvad er der af muligheder for internet der hvor kragerne vender - kan man
> få noget trådløst nu ?

Er I flere som har problemet?

Jeg har lavet en løsning hvor der deles en fælles adsl via trådløst
netværk.

Kontakt mig hvis det har interesse

--
MVH
Henning Wangerin / oz1lln
Jeg har et par LinkSys wap54g til salg


Ukendt (21-08-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-08-06 18:53

Henning Wangerin <news_via_pan+041124@hpc.dk> wrote in
news:pan.2006.08.21.16.03.45.744376@hpc.dk:

> Er I flere som har problemet?

ja

> Jeg har lavet en løsning hvor der deles en fælles adsl via trådløst
> netværk.

Det er også en mulighed, men er det ikke noget bøvlet at etablere faste IP-
er til brugerne, da flere end 5 (læs 8) IP-er skal være officielle i RIPE ?

Og hvad med noget logning hvis man deler samme IP ?

og variabel båndbreddestyring kræver vel en intelligent switch ?

Hvordan har du gjort ?

> Kontakt mig hvis det har interesse

Tak

Henning Wangerin (24-08-2006)
Kommentar
Fra : Henning Wangerin


Dato : 24-08-06 06:18

On Mon, 21 Aug 2006 17:53:01 +0000, Jonathan Andersen wrote:

>> Jeg har lavet en løsning hvor der deles en fælles adsl via trådløst
>> netværk.
>
> Det er også en mulighed, men er det ikke noget bøvlet at etablere faste
> IP- er til brugerne, da flere end 5 (læs 8) IP-er skal være officielle i
> RIPE ?

Nej. Vi har 16 IP-adresser som skal fordeles påvires netværk.

Lige nu NATtes alle brugere via en fælles IP, men på sigt kommer alle
brugerne til at sidde på deres egen IP

> Og hvad med noget logning hvis man deler samme IP ?

Netop en af grundenede til at hver bruger/hustand kommer til at blive
nattet up på deres egen IP - med tiden.

> og variabel båndbreddestyring kræver vel en intelligent switch ?

Det klarer vores routere.

> Hvordan har du gjort ?

Du kan kigge lidt næremere på olsr-net.dk .....

>> Kontakt mig hvis det har interesse
>
> Tak

...... derfra er der også en link til kontakt-informationer til mig

--
MVH
Henning Wangerin / oz1lln
Jeg har et par LinkSys wap54g til salg


Henning (21-08-2006)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 21-08-06 19:28

On 21 Aug 2006 14:22:41 GMT, Jonathan Andersen <-> wrote:

>Hvad er der af muligheder for internet der hvor kragerne vender - kan man
>få noget trådløst nu ?
Du kan altid få hos TDC. de har stadig forsyningspligt på telefoni, og
dermed også ADSL?

Michael Kjærsgård (21-08-2006)
Kommentar
Fra : Michael Kjærsgård


Dato : 21-08-06 19:31

> Du kan altid få hos TDC. de har stadig forsyningspligt på telefoni

Ja

> og
> dermed også ADSL?

Nej, at der er telefon er ikke ensbetydende med linien kan trække ADSL

--
Michael


Henning (22-08-2006)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 22-08-06 08:15

On Mon, 21 Aug 2006 20:30:30 +0200, Michael Kjærsgård
<mk@vindenand.dk> wrote:

>> Du kan altid få hos TDC. de har stadig forsyningspligt på telefoni
>
>Ja
>
>> og
>> dermed også ADSL?
>
>Nej, at der er telefon er ikke ensbetydende med linien kan trække ADSL

Har nogen oplevet at TDC ikke kan levere den mindste ADSL-løsning på
en kobberlinie?

Martin Schultz (22-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin Schultz


Dato : 22-08-06 08:54

Henning <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> skrev 2006-08-22:
> On Mon, 21 Aug 2006 20:30:30 +0200, Michael Kjærsgård
><mk@vindenand.dk> wrote:
>
>>> Du kan altid få hos TDC. de har stadig forsyningspligt på telefoni
>>
>>Ja
>>
>>> og
>>> dermed også ADSL?
>>
>>Nej, at der er telefon er ikke ensbetydende med linien kan trække ADSL
>
> Har nogen oplevet at TDC ikke kan levere den mindste ADSL-løsning på
> en kobberlinie?
Ja, jeg har set det men det var også langt ude på landet.

Martin
--
Besøg http://linux.adsltips.dk hvor du finder
guides til linux på dansk.
Alt jeg skriver på usenet er mine egne personlige meninger
med mindre andet er angivet.

Michael Kjærsgård (22-08-2006)
Kommentar
Fra : Michael Kjærsgård


Dato : 22-08-06 10:03

> Har nogen oplevet at TDC ikke kan levere den mindste ADSL-løsning på
> en kobberlinie?

Det er der vist mange der har..


--
Michael


Bertel Lund Hansen (22-08-2006)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 22-08-06 10:30

Michael Kjærsgård skrev:

>> Har nogen oplevet at TDC ikke kan levere den mindste
>> ADSL-løsning på en kobberlinie?

> Det er der vist mange der har..

Rygter kan man ikke bruge til noget. Kender du en?

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Allan Soerensen (22-08-2006)
Kommentar
Fra : Allan Soerensen


Dato : 22-08-06 11:23

"Bertel Lund Hansen" <nospamfilius@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:44eace61$0$4160$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Michael Kjærsgård skrev:
>
>>> Har nogen oplevet at TDC ikke kan levere den mindste
>>> ADSL-løsning på en kobberlinie?
>
>> Det er der vist mange der har..
>
> Rygter kan man ikke bruge til noget. Kender du en?

Det er ikke kun rygter, der kan være mange årsager til at en abonnent ikke
kan få ADSL.

Fra
http://www.telestyrelsen.dk/wimpdoc.asp?page=tema&objno=95024611#hvorforkanjegikke
Flere af årsagerne er tekniske begrænsninger, andre ting der ikke er
aktuelle når udbyderen hedder ADSL.

<SNIP>
Hvorfor kan jeg ikke få ADSL?

Der kan være flere årsager til, at du ikke kan få ADSL:

Der er ikke ledigt rå kobber tilgængeligt.
Der er for mange samtidige ADSL-abonnenter på kablet.
Afstanden mellem dit hjem og nærmeste central er for lang til, at det er
muligt at tilbyde ADSL. En tommelfingerregel er, at det ikke er muligt at
tilbyde ADSL til boliger, der har længere end 5 km. til nærmeste
lokalcentral.
Selskabet har ikke aftale om delt anvendelse.
Der leveres andre tjenester på linien (alarmtjenester og lignende).
Liniekvaliteten (det rå kobber) lever ikke op til ADSL-udbyderens
kvalitetskrav.
Det selskab, du har henvendt til, tilbyder ikke ADSL i det område, du bor i.
</SNIP>



Bertel Lund Hansen (22-08-2006)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 22-08-06 21:05

Allan Soerensen skrev:

> Det er ikke kun rygter, der kan være mange årsager til at en
> abonnent ikke kan få ADSL.

Er vi enige i at rygter er unyttige?

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Allan Soerensen (23-08-2006)
Kommentar
Fra : Allan Soerensen


Dato : 23-08-06 08:40

"Bertel Lund Hansen" <nospamfilius@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:44eb6329$0$4162$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Allan Soerensen skrev:
>
>> Det er ikke kun rygter, der kan være mange årsager til at en
>> abonnent ikke kan få ADSL.
>
> Er vi enige i at rygter er unyttige?

Jamme, der er jo netop ikke tale om rygter, eller du mener måske at
Telestyrelsen løber med rygter?
Som du kan se er der mange forhold, der spiller ind på om en kunde kan få
ADSL.

Jeg har selv måttet vente på at få ADSL. Først var der ikke kapacitet til
flere ADSL-abonenter på centralen, efterfølgende viste det sig at de gamle
kabler, der i netop vores gade var for dårlige og for få til ADSL. Faktisk
var man ude for at grave et kabel de 150m fra min bopæl til den næste gade
for at jeg kunne få en ekstra firma-telefon og ADSL (havde de næppe gjort,
hvis det kan var ADSL jeg havde bestilt).



Bertel Lund Hansen (23-08-2006)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 23-08-06 09:17

Allan Soerensen skrev:

> Jamme, der er jo netop ikke tale om rygter

Jeg reagerede på et indlæg der kun indeholdt følgende:

>   Det er der vist mange der har..

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Martin Højriis Krist~ (22-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 22-08-06 13:19

"Bertel Lund Hansen" <nospamfilius@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:44eace61$0$4160$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Rygter kan man ikke bruge til noget. Kender du en?

2% af Danmarks husstande kan ikke nåes med ADSL fra de nuværende centraler.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - outdated og trist



Michael Kjærsgård (29-08-2006)
Kommentar
Fra : Michael Kjærsgård


Dato : 29-08-06 12:31

> Rygter kan man ikke bruge til noget. Kender du en?

Jeg ved det forholder sig sådan, kan du ikke affinde dig med det kan jeg
kun beklage det, jeg skylder dig ikke yderligere uddybning

--
Michael


Henning Wangerin (24-08-2006)
Kommentar
Fra : Henning Wangerin


Dato : 24-08-06 06:12

On Tue, 22 Aug 2006 09:15:08 +0200, Henning wrote:

> Har nogen oplevet at TDC ikke kan levere den mindste ADSL-løsning på en
> kobberlinie?

Ja. Jeg har selv her i foråret opbygget et større trådløst netværk for at
løse det problem.

Vi får leveret en 8Mbit ADSL, som bliver fordels via trådløst netværk. Pt
er der 14 routere sat op, og jeg har 4 mere stående som skal sættes op i
nær fremtid.

--
MVH
Henning Wangerin / oz1lln
Jeg har et par LinkSys wap54g til salg


Martin Højriis Krist~ (21-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 21-08-06 20:55

"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i en meddelelse
news:nouje2ls80e0oud83e7id3trjcf7d3621b@4ax.com...
> Du kan altid få hos TDC. de har stadig forsyningspligt på telefoni, og
> dermed også ADSL?

Der er ikke forsyningspligt på ADSL
Der er forsyningspligt på ISDN, så hvis man kan nøjes med 129 kbit/s og ikke
har noget imod at betale for dial up...

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - outdated og trist



Easy Webhost - www.e~ (21-08-2006)
Kommentar
Fra : Easy Webhost - www.e~


Dato : 21-08-06 21:07

On Mon, 21 Aug 2006 20:28:04 +0200, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:

>On 21 Aug 2006 14:22:41 GMT, Jonathan Andersen <-> wrote:
>
>>Hvad er der af muligheder for internet der hvor kragerne vender - kan man
>>få noget trådløst nu ?
>Du kan altid få hos TDC. de har stadig forsyningspligt på telefoni, og
>dermed også ADSL?
Hejsa

Intet er mere forkert.
De SKAL kun levere telefoni.
IKKE ADSL
----------
Med venlig hilsen
Mogens Jørgensen - Webhotel : Fra 7,-/md. Inkl gratis mailinglister.
Easy Webhost - http://www.easywebhost.org/

Klaus D. Mikkelsen (~ (21-08-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen (~


Dato : 21-08-06 21:07

Martin Højriis Kristensen skrev:
>
> Nysgerrighed: Hvilken leverandør, og hvad var de omtrentlige omkostninger
> (up front og årligt)?

Det er ved at være et stykke tid siden, men leverandøren var
europæisk og etablering var 20kkr og månedligt 1000-1500 kr.

Priserne er frit fra hummelsen.......


Klaus


Klaus D. Mikkelsen (~ (21-08-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen (~


Dato : 21-08-06 21:08

BJ skrev:
>
> Du dæleme have brugt en lang stige.


ROFL...

Klaus


TDJ (22-08-2006)
Kommentar
Fra : TDJ


Dato : 22-08-06 19:51

Jonathan Andersen <-> wrote in
news:44e9c1b0$0$75036$14726298@news.sunsite.dk:

> Hvad er der af muligheder for internet der hvor kragerne vender - kan
> man få noget trådløst nu ?

Jo da..

   http://www.bentley-walker.com/

Men det koster nok lidt at bruge, ud over en kvart bondegård i indkøb.

Nogen som ved hvad det mon koster at bruge ?



--
---
fjern alle madvarer ved svar

my icq pizza [at} gm x oste mad {dot]] net

BachyDK@gmail.com (24-08-2006)
Kommentar
Fra : BachyDK@gmail.com


Dato : 24-08-06 23:03


Henning Wangerin skrev:

> --
> MVH
> Henning Wangerin / oz1lln
> Jeg har et par LinkSys wap54g til salg

Pris ? .. står faktisk lige og jager såen en fætter, så hvis du er
rimelig i pris, vil jeg gerne købe en hos dig.

Men nu er vi vist kommet ret kraftigt OT, så du kan evt maile mig en
pris, så kan vi tage den derfra :)


--
/Bo


Henning Wangerin (25-08-2006)
Kommentar
Fra : Henning Wangerin


Dato : 25-08-06 16:11

On Thu, 24 Aug 2006 15:03:24 -0700, BachyDK wrote:

> Men nu er vi vist kommet ret kraftigt OT, så du kan evt maile mig en pris,
> så kan vi tage den derfra :)

Mail sendt - ellers virker mailen jeg bruger her også

--
MVH
Henning Wangerin / oz1lln
Jeg har et par LinkSys wap54g til salg


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177580
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409084
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste